Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har de siste dagene slitt litt med min Nexus. Den har oppført seg veldig merkelig. Står at den "Lader" uten å være koblet til en lader. Når jeg først kobler den til laderen så hender det at det "Lader" forsvinner...

Videre har den plutselig lyst opp, når jeg så trykker på power-button så slås skjermen av. For så å lyse opp igjen etter noen få sekunder.

Batteritiden har også endret seg fra å vise 90% til 13% når jeg har rebootet den.

Har dere noen ide på hva som kan være galt??

Jeg har forsøkt å resette til fabrikkinnstillinger, men jeg vet ikke helt om det gikk. Altså jeg mistet alle appsn men jeg har fortsatt Android-versjon 4.0.4 uten å oppgradere etter at jeg "resetta" telefonen.

Skjønner ingenting jeg... *God damn forvirra*

Help?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister ikke rettigheter av aa flashe nexusen slik jeg forsto det - da nexusen er flash image er "offisiell stock" jeg sende min inn til rep og det gikk helt fint med den.

Mister vel garanti iforhold til SW-feil? Mener på at man mister det når man rooter, på lik linje med når man jailbreaker en iPhone.

Har hørt delte meninger om root. Men så trenger man altså ikke roote for å flashe en Nexus.

Har du en bruksanvisning for hvordan man skal gå frem uten root?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har de siste dagene slitt litt med min Nexus. Den har oppført seg veldig merkelig. Står at den "Lader" uten å være koblet til en lader. Når jeg først kobler den til laderen så hender det at det "Lader" forsvinner...

Videre har den plutselig lyst opp, når jeg så trykker på power-button så slås skjermen av. For så å lyse opp igjen etter noen få sekunder.

Batteritiden har også endret seg fra å vise 90% til 13% når jeg har rebootet den.

Har dere noen ide på hva som kan være galt??

Jeg har forsøkt å resette til fabrikkinnstillinger, men jeg vet ikke helt om det gikk. Altså jeg mistet alle appsn men jeg har fortsatt Android-versjon 4.0.4 uten å oppgradere etter at jeg "resetta" telefonen.

Skjønner ingenting jeg... *God damn forvirra*

Help?

Min ble sånn etter vannskade, men flere av disse problemene har også oppstått for andre, uten å drukne telefonen. USB/lade "enhet" er en svakhet. Så lenge tlf din ikke er fuktskadet fikses dette på garanti.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Du mister ikke rettigheter av aa flashe nexusen slik jeg forsto det - da nexusen er flash image er "offisiell stock" jeg sende min inn til rep og det gikk helt fint med den.

Mister vel garanti iforhold til SW-feil? Mener på at man mister det når man rooter, på lik linje med når man jailbreaker en iPhone.

Har hørt delte meninger om root. Men så trenger man altså ikke roote for å flashe en Nexus.

Tror denne er sånn cirka lik den jeg fulgte: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1626895

Legg merke til at root er noe du evt gjør etter flashing her.

For backup med ADB kan du lese litt her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420351

Men nå er vel alle Nexus blitt oppdatert til JB offisielt? Kollega fikk nettopp.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg "alminium Galaxy Nexus" backcoveret fra China, diggern bare at jeg ikke lengre har nexus men GSIII ( takk igjen chess-horer) så noen som er gira på den for free let me know, enten så sender jeg den i posten så møter jeg bare noen random i Oslo og gir den eller no.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg "alminium Galaxy Nexus" backcoveret fra China, diggern bare at jeg ikke lengre har nexus men GSIII ( takk igjen chess-horer) så noen som er gira på den for free let me know, enten så sender jeg den i posten så møter jeg bare noen random i Oslo og gir den eller no.

Ja takk hadde vært veldig fint med et backcase i aliminuim :)

Hadde tenkt å bestille den selv, men når jeg har sjansen på å få den gratis sier jeg ikke nei ;)

Endret av SPAAACE
Lenke til kommentar

Nej, jeg studerer ernæringfysiologi og har lokale på ullevaal stadion til helsehøgskolen blir ferdig ombygd. :p

Vi får av og til gå litt tidligere så er på jernbarnetorget 15 15 senest 15 30 så om du vil være der imorgen så pakker jeg coveret nå og igjen, den er sykt fin - savner nexusen min. :(

Lenke til kommentar

Tror denne er sånn cirka lik den jeg fulgte: http://forum.xda-dev...d.php?t=1626895

Legg merke til at root er noe du evt gjør etter flashing her.

For backup med ADB kan du lese litt her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1420351

Men nå er vel alle Nexus blitt oppdatert til JB offisielt? Kollega fikk nettopp.

Stemmer. Jeg fikk OTAen rundt 08:30 i går. Postet innlegg om det her. He-he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...