XmasB Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Klikken er vel at mange fortsatt ikke har ått JB på sin Nexus? Jeg har flashet, men kollegaen min har fortsatt ikke JB på sin. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Er det. Er Samsung som "kvalitetssikrer" på Yakjuxw-utgavene, sier de selv. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Ikke vanskelig å skjønne at de gjør dette for å fremme sitt nye flagskip. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Kan ikke forstå at Google godtar at Samsung "ødelegger" Nexus på den måten. Kjedelig at det skal være på den måten, spes for de som ikke har byttet bort Yakjuxw 1 Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hvis dette blir realiteten klikker jeg vinkel! Fryktelig irriterende. Jeg er ikke så gira på å flashe, ettersom jeg mister garantier osv. Noen som tror at det er mulig å ringe Samsung Norge evt. plassen jeg kjøpte mobilen, for å be om å heve kjøpet. Slik jeg ser det så loves jo man raske oppdateringer når man kjøper en Google-mobil, noe samsung ikke leverer. Altså - En vare som ikke blir levert/funker som den skal. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Mister ikke garantien. Er enkelt å skjule spor. Lukke bootloaderen og flashe stock rom osv. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Etter et par timer med kjefting (primært pga jeg takler faen meg ikke windows lengre..) så har jeg kommet frem til følgende guide: [how-to]Factory Image Galaxy Nexus “yakju” Jelly Bean 4.1.1 +recovery +root Er det noen som kunne tenke seg å prøve ut dette her for meg? En Windowsbruker med Android-SDK hadde vært veldig greit å prøvd så man kan gjøre en guide for både Windows og Linux. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hvorfor gjøre det så komplisert når en har Galaxy Nexus toolkit? greit å kunne Adb-kommandoer såklart, men for dem som kun skal flashe rom i ny og ne så fungerer toolkiten forbausende bra. Prøvde den på både nexusen og nexus 7en. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Hvorfor gjøre det så komplisert når en har Galaxy Nexus toolkit? greit å kunne Adb-kommandoer såklart, men for dem som kun skal flashe rom i ny og ne så fungerer toolkiten forbausende bra. Prøvde den på både nexusen og nexus 7en. enig! Toolkittet var genialt!! 1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Fordi man faktisk lærer noe i stede for å bare trykke X og så er ting gjort og du har ADB installert når ting går til helvette? Jeg fikk aldri toolkitet til å fungere, men det skal sies det at jeg satt på en Windows 8 consumer-edition eller noe slikt tull. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Har man roota telefonen og lagt in CWM trenger man ikke å kunne noen ADB kommandoer etterpå. Alt er enkelt og greit etterpå. Grunnen at jeg husker dem er at jeg har roota og flashet ørten telefoner. Synes dog at nybegynnere kan fint kan bruke toolkit. Tror det er med på å skape litt mer interesse for customrom osv. Jo flere apple-boys vi klarer å kurere desto bedre Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Etter et par timer med kjefting (primært pga jeg takler faen meg ikke windows lengre..) så har jeg kommet frem til følgende guide: [how-to]Factory Image Galaxy Nexus “yakju” Jelly Bean 4.1.1 +recovery +root Er det noen som kunne tenke seg å prøve ut dette her for meg? En Windowsbruker med Android-SDK hadde vært veldig greit å prøvd så man kan gjøre en guide for både Windows og Linux. Jeg skrev en guide da jeg gjorde dette på Ubuntu "back in the day": https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1409016&view=findpost&p=18853370 Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Fordi man faktisk lærer noe i stede for å bare trykke X og så er ting gjort og du har ADB installert når ting går til helvette? Jeg fikk aldri toolkitet til å fungere, men det skal sies det at jeg satt på en Windows 8 consumer-edition eller noe slikt tull. Fulgte denne guiden med adb-kommandoer selv. Er enig i at det var morsommere og gav mer forståelse for hva som faktisk skjer, så for de interesserte kan jo det anbefales! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Jeg skrev en guide da jeg gjorde dette på Ubuntu "back in the day": http://www.diskusjon...post&p=18853370 Ouups, det har jeg ikke klart å finne frem til gitt. Vi skulle ha fått mulighet til å endre første posten i denne tråden så vi kunne fått lagt til relevant info på forsiden. Hei vent, jeg kan jo merge poster osv...hoho...*gruble litt på merging av tråder* Har man roota telefonen og lagt in CWM trenger man ikke å kunne noen ADB kommandoer etterpå. Alt er enkelt og greit etterpå. Grunnen at jeg husker dem er at jeg har roota og flashet ørten telefoner. Synes dog at nybegynnere kan fint kan bruke toolkit. Tror det er med på å skape litt mer interesse for customrom osv. Jo flere apple-boys vi klarer å kurere desto bedre Jo,tja...mnjooo... Med tanke på at Google har valgt MTP som overføringsprotokoll til GN, en løsning laget av Microsoft så er det ikke så veldig mye støtte for linux i det hele tatt og det er få/ingen løsning rundt om kring. Derfor /adb push <local> <remote> en veldig grei ting å kunne. Fulgte denne guiden med adb-kommandoer selv. Er enig i at det var morsommere og gav mer forståelse for hva som faktisk skjer, så for de interesserte kan jo det anbefales! Yeah,har hentet litt ifra det der. efrant er bare awsome dyktig. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Hvis dette blir realiteten klikker jeg vinkel! Jeg har da hatt JB i nesten 2 måneder allerede. Hva er det å klikke for ? At det er fragmentering innad i modellene, vel?? Har man Nexus, så er det av en grunn, og det er at man skal ha oppdateringer FØRST, før alle andre modeller, som er en del av salgsargumentet til denne telefonen også. Enig, dette Google-Samsung forholdet minner meg om EA-DICE forholdet. EA er sjefen men DICE leverer alt. Hvorfor i grønne mummudalen presser ikke Google Samsung til å få den feite ræva deres i gir? Dette er helt bak mål og utrolig. Blir jo nesten lei av alt androidstyret, men kommer ikke på tale at jeg går til iOS, og Windows phone er dårlig. jaja får bare holde meg til android...enn så lenge. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg vurderer faktisk WP 8 om testene på det OSet viser seg å være dugelige. 1 Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Telefonen var helt på jordet i dag. Plutselig tror den at laderen er koblet til og da skrur den på skjermen. Dette skjedde av og på i hele dag. Tomt batteri halvveis i arbeidsdagen :/ Orker ikke å sende inn tlf til rep. andre dag. Litt kjipt å trøble med slik når en nettopp har takket nei til iPhone fra jobben. Endret 23. august 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Telefonen var helt på jordet i dag. Plutselig tror den at laderen er koblet til og da skrur den på skjermen. Dette skjedde av og på i hele dag. Tomt batteri halvveis i arbeidsdagen :/ Orker ikke å sende inn tlf til rep. andre dag. Litt kjipt å trøble med slik når en nettopp har takket nei til iPhone fra jobben. Hehe man må regne med litt kluss når man har android. Min mistet plutselig dekningen helt, blinket pinkodelåsskjermen og kom så tilbake igjen med dekning og hele greia Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Er ikke akuratt fersk på android sånn sett. Har vell vært innom alle versjonene siden 1.5, utenom tablet vell å merke. Tipper det ikke er mange månedene igjen med denne før jeg flytter meg over på Note2. Nexus 2 så kjedelig ut dersom ryktene stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå