Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Da var min nexus sendt inn, vet at folk har har "reagert" paa 69kr forsikringen og 500kr i egenandel, men har utrolig nok vaart vart det for min del da jeg har hatt uflaks deluxe.

Anyway, jeg spurte ikke dem men dette er en fysisk reperasjon av glasset, tviler paa at dem bryr seg at jeg har Yakju og at det skulle bryte "uflaks-garantien" Haaper ikke at dem sletter noe og kan ikke se at dette skal vaare nodvendig heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bruke TitaniumBackup eller lignende for å lagre app-data.

Vet om Titanium, har brukt det mye før. Men fungerer ikke Googles backup da? Hvis du går i Settings > Backup & reset og haker av for "Back up my data". Der sier den "Back up app data, Wi-Fi passwords, and other settings to Google servers". Så når man setter opp en ny enhet har man valget om å ta restore.

Saves jeg har i spill blir ihvertfall borte (full wipe). Har faktis ikke sjekket andre ting.

Lenke til kommentar

Saves jeg har i spill blir ihvertfall borte (full wipe). Har faktis ikke sjekket andre ting.

Jeg har ikke testet Google-backupen, men mistenker at utvikler må legge inn støtte for det, hvis det i det hele tatt er mulig for tredjepartsapps.

EDIT: Les denne: http://www.phonedog.com/2012/01/26/android-s-automatic-backup-and-restore-service-is-great-when-it-works/

De burde få inn noe lignende iOS sitt iCloud-kontrollpanel. Man kan ikke engang trigge en backup manuelt eller se når siste backup ble tatt.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Du må bruke TitaniumBackup eller lignende for å lagre app-data.

Vet om Titanium, har brukt det mye før. Men fungerer ikke Googles backup da? Hvis du går i Settings > Backup & reset og haker av for "Back up my data". Der sier den "Back up app data, Wi-Fi passwords, and other settings to Google servers". Så når man setter opp en ny enhet har man valget om å ta restore.

Backup via ADB tar vare på saves og appdata. Ihvertfall for samtlige spill og andre apps jeg hadde når jeg flashet til JB. flashet først til 4.1, og deretter til 4.1.1. Jeg var litt utålmodig, så jeg er på takju. :)

Nei, du trenger ikke root med adb. Så vidt jeg vet krever Titanium root.

Lenke til kommentar

http://www.ebay.com/...a#ht_5369wt_802 fra han kjøpte jeg. Ifolge brosjyren saa tilbyr batteriet hvor mye var det? 20%? For vondt i hodet for simpel matte!

Anyways, garantien er i en graasone, mitt glass er delvist knust og skal sende den inn til chess for skifting av glass, men ork aa flashe tilbake og er ikke redd for aa miste garantien da jeg tviler service-folka ikke bryr seg da det ikke er det dem skal fikse, om du derimot har noe som kan vaare en software feil (rebooting etc) saa kan dem vel skylde paa flashingen, men kan ikke se at dette skal vaare en issue, lett aa restore i tilfelle.

What, det er jo bare enkel regning. MAh indikerer bare på hvor mye strøm batteriet kan "inndeholde" før det er fullt. Siden original batteriet inneholder 1750 mAh så skal batteritiden kun øke med 12.5%

Når det kommer til flash, så spør jeg fordi en venn av meg rootet telefonen, å da høytaleren sluttet å fungere så fikk ikke han igjen på garanti pga. root. Usikker på hva feilen kom av, men det var ikke fuktskade el., tror at han hadde fått dekt det hvis garantien hadde vært i orden. Derfor spør jeg på nytt - Mister en garantien eller deler av garantien hvis man flasher?

Lenke til kommentar

Nei i følge norsk lov skal du ikke miste garanti på mobilen av og flashe den.

Blir som om du skulle mista garanti på en windows pc om du legger inn linux på den.

På andre telefoner kan det hende du mister garanti i og med at det må "hack" til for og unlocke en telefon, Men en nexus er jo helt åpen.

Men er det et software problem så kan det hende de ikke vil reparer den. Tryggeste for og unvære bråk og diskusjoner er jo og flashe den tilbake til stock før innsending til reperasjon.

Er en film her om temaet.

http://www.xda-devel...ot-void-xda-tv/

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Blir som om du skulle mista garanti på en windows pc om du legger inn linux på den.

På andre telefoner kan det hende du mister garanti i og med at det må "hack" til for og unlocke en telefon, Men en nexus er jo helt åpen.

Men er det et software problem så kan det hende de ikke vil reparer den. Tryggeste for og unvære bråk og diskusjoner er jo og flashe den tilbake til stock før innsending til reperasjon.

Med ditt eksempel så vil jo dette også angå rooting?

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn telefonen min til Mcare (de som komplett bruker) med custom rom, radio og ulåst bootloader. De skulle fikse usbporten. Fikk telefonen tilbake med gammel stock rom og låstbootloader. Alt gikk på garantien. Tror ikke servicestedene bryr seg så lenge feilen ikke er at du har flashet dårlig rom osv.

Lenke til kommentar

Med ditt eksempel så vil jo dette også angå rooting?

Instruksjoner hos Google, evt i bat-fila her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1373995

Lenke til kommentar

Mytrendyphone selger komplett skjerm til 1200, og det er enkelt å bytte selv. Mye bedre enn å betale så mye for forsikring.

Noen som har tips til hva jeg kan bruke til å separere den ytterste ramma fra telefonen.?

Tenker du på en sånn her? http://www.ebay.com/itm/4x-Safe-Pry-Opening-Repair-Tools-for-HTC-Sensation-4G-XE-XL-X315e-Z715e-JQSR000-/360479484609?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item53ee406ac1

Lenke til kommentar

Ja, men noe som jeg kanskje hadde hatt i nærheten eller på en butikk i nærheten. Er jo ikke sånn at jeg har lyst til å vente ukesvis på å få åpnet telefonen min ;)

Kan vel lete på Clas Ohlson eventuelt Biltema, ta med bilde på mobilen.

Oversettelsen er "Åpningsverktøy" eller "Lirkeverktøy" men finner ikke noen fysiske butikker som har det.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Noen andre her som har problemet med at bakdekselet like under kameraet gir etter for trykk slik at det kommer en lyd? Kan også se fra siden at dekselet der er litt for høyt (over kamerarammen). Har søkt litt rundt, og det ser ut som det er et kjent problem, men ikke alle har det.

Lenke til kommentar

Noen andre her som har problemet med at bakdekselet like under kameraet gir etter for trykk slik at det kommer en lyd? Kan også se fra siden at dekselet der er litt for høyt (over kamerarammen). Har søkt litt rundt, og det ser ut som det er et kjent problem, men ikke alle har det.

Med meg så kommer det og går. Noen ganger er det bare på venstre siden, noen ganger bare bake, noen ganger begge. Akkurat nå så kommer det ingen lyd...

Hvis man flasher, blir systemspråket engelsk da?

Lenke til kommentar

Har irritert meg over akkurat det samme problemet. Støttet opp undersiden med el-teip for å unngå lyden, men den forsvant ikke helt. Har endt opp med å bruke aluminiumsdeksel fra dealextreme. Funker mye bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...