Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Det vet jeg ikke, men skulle gjerne vist det.

Er forresten helt enig med deg at de gir frekke svar og falske håp.

Og når de sier at det er mye feilinformasjon, så tar dem feil. For vi vet vel kanskje mer enn Samsung tør å innrømme selv. Det virker nesten som om Samsung bare finner på unnskyldninger for å jobbe med å implementere TouchWiz i 4.1 til S2 og S3.

Men en ting er sikkert, og det er at hvis jeg må vente til september/oktober for å få 4.1, og S2 og S3 i mellomtiden har fått 4.1, så mister Samsung i hvert fall én kunde (og jeg er sikker på at det vil bli flere), og jeg ender opp med å flashe til yakju.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fragmentering innad i modellene er ikke noe man skal godta, synes jeg. Jeg kjøpte ikke Nexus for å havne i bakkant av oppdateringene. Og jeg kjøpte heller ikke nexus for å sitte å tukle med bootloader, flashing o.l..

Jeg ble lovet å ha de siste oppdateringene fra google først, og det stod ingen steder at jeg måtte flashe yakju for at det skulle bli oppnåelig.

Dessuten orker jeg ikke miste dagesvis med tilpasninger, cache fra apps/spill pga dette.

Lenke til kommentar

Fragmentering innad i modellene er ikke noe man skal godta, synes jeg. Jeg kjøpte ikke Nexus for å havne i bakkant av oppdateringene. Og jeg kjøpte heller ikke nexus for å sitte å tukle med bootloader, flashing o.l..

Jeg ble lovet å ha de siste oppdateringene fra google først, og det stod ingen steder at jeg måtte flashe yakju for at det skulle bli oppnåelig.

Dessuten orker jeg ikke miste dagesvis med tilpasninger, cache fra apps/spill pga dette.

Er fullstendig enig i alt du skriver. Men... Om du tar backup før du flasher trenger du ikke miste noen ting.

1. Backup med ADB (det tar ganske lang tid. Husk å sette passord - det skal visstnok være nødvendig)
  2. Sjekk at backup filen er laget. Kjedelig å finne ut at denne ikke ble laget etter flash. Jeg mistet noen dager sist, da jeg glemte det og måtte bruke en eldre backup.
  3. Kopier ut "SDCARD" om ønskelig. Jeg gjorde ikke dette, da jeg uansett tar backup av bilder/video med Dropbox og automagisk opplasting.
  4. Flash. Det tar cirka 10 min om du følger en grei oppskrift. Masse linker i denne tråden.
  5. Kopier SDCARD tilbake til mobil.
  6. Restore med ADB.
  7. Kos deg med "ny" mobil.

Dette skulle selvsagt være unødvendig, da hele grunnlaget for også mitt kjøp av en Nexus var nettopp å få oppdateringer etterhvert som Google ga dem ut. Heldigvis er det relativt enkelt å fikse dette selv.

På tidligere mobiler flashet jeg med diverse ROMs, men nå kjører jeg vanilla stock Android 4.1, og har aldri vært mer fornøyd.

Lenke til kommentar
Engineering on the yakjuxw variant is primarily driven by Samsung' date=' while on the yakju variant it's primarily driven by Google. In both cases, both companies have some influence, so there's no sharp separation.

For all I know, the consumer-visible schedule impact in terms of updates is tied to the time difference between Korea and California, which amounts to an extra day for a round-trip, and is negligible compared to the delays introduced by operator approvals.

The difference between yakju and yakjuxw is unfortunately a lot more visible for AOSP, because at the moment AOSP support is tied to the devices for which engineering is driven by Google.[/quote']

Jeg hat fulgt litt med på diskusjonen rundt dette, dette er fra den utvikleren som legger ut factory images.

Lenke til kommentar
Har noen mistet sin Nexus i gulvet? Den har jo litt buet skjerm, noe som muligens hindrer at skjermen ødelegges lett? Jeg behandler alltid dingsene mine veldig pent, så jeg mister den neppe. Men man vet jo aldri...

Jeg har vel mistet min en 10-15 ganger i laminaten uten beskyttelse og den er ikke tatt noe skade av det. En gang røk den i betonggulvet i garasjen og da fikk jeg et lite hakk i rammen rundt skjermen, men det er ikke særlig synlig. :)

Lenke til kommentar

For oss som har eid telefonen en stund, og ikke har vært klar over at ståa ville bli slik er det litt annerledes. Hadde jeg kjøpt fonen idag eller for noen mnd siden, ville jeg også gjort dette.

XmasB har gitt deg løsningen. Samsung kommer ikke til å endre seg på dette punktet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, litt rooting må til, men det er ikke noe problem. Skal iallfall ikke være det. Det har blitt sagt at "om du skal klare å "bricke" din Galaxy Nexus, må du faktisk bruke en murstein"...

Trenger ikke root for å legge inn offisielt image.

Men mister data, og ja adb backup er litt risky men prøv restore før du åpner bootlocker så du vet den virker.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

For oss som har eid telefonen en stund, og ikke har vært klar over at ståa ville bli slik er det litt annerledes. Hadde jeg kjøpt fonen idag eller for noen mnd siden, ville jeg også gjort dette.

Skjønner godt det, siden backup kan være risky ifølge flere her (jeg har aldri prøvd det).

Det meste synces vel mot Google sky i dag, inkl. app-data og innstillinger, hvis du har aktivert det i innstillingene. Hva er det du er redd for å miste? Apps må vel installeres på nytt, men app-dataene skal være lagret (slik som iOS backup fungerer).

Lenke til kommentar
Trenger ikke root for å legge inn offisielt image.

Men mister data, og ja adb backup er litt risky men prøv restore før du åpner bootlocker så du vet den virker.

Usikker på hva du mener, men...

Den bruksanvisningen jeg fulgte (og linket til tidligere i tråden), krevde noe root greier, mener jeg å huske.

Skitt samma. Min kjører 4.1.1 yakju. :)

Lenke til kommentar

Skjønner godt det, siden backup kan være risky ifølge flere her (jeg har aldri prøvd det).

Det meste synces vel mot Google sky i dag, inkl. app-data og innstillinger, hvis du har aktivert det i innstillingene. Hva er det du er redd for å miste? Apps må vel installeres på nytt, men app-dataene skal være lagret (slik som iOS backup fungerer).

Du må bruke TitaniumBackup eller lignende for å lagre app-data.

Lenke til kommentar

Du må bruke TitaniumBackup eller lignende for å lagre app-data.

Vet om Titanium, har brukt det mye før. Men fungerer ikke Googles backup da? Hvis du går i Settings > Backup & reset og haker av for "Back up my data". Der sier den "Back up app data, Wi-Fi passwords, and other settings to Google servers". Så når man setter opp en ny enhet har man valget om å ta restore.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...