Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

om du laster ned det recovery imgaet til google og du har lasted ned fastboot med de korekte driverene så er det lite som kan gå galt.

Det første jeg gjorde når jeg kjøpte telefonen til lanch her i norge var og unlocke bootloaderen og flashe den til yakju. Noe som viste seg og være lurt, fikk blandt annet 4.0.4 flere månder før (yakjuxw(wx)?) og samme gjelder kanskje 4.1.1 :)

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare skrive at jeg har fulgt rådet som mange her har kommet med: Jeg ga opp å vente på yakyuxw OTA 4.1.1 update og tok saken i egne hender. Flashet til AOSP yakju rom og radio, og fikk oppdateringen etter noen minutter uten noen som helst fikling.

Utrolig lite brysomt å låse opp bootloaderen i forhold til min gamle HTC Desire Z. Jeg hadde allerede all nødvendige software installert unntatt Android SDK, så det var en smal sak å få satt opp nødvendig (software) verktøy.

Jeg er kjempefornøyd med JB og har ikke opplevd noe problemer i det hele tatt. Batteriforbruket er like moderat som før.

Tenkte å dele en lenke til litt Google Now informasjon for de som vil leke litt med det: http://www.reddit.com/r/Android/comments/wha6f/lets_try_to_list_all_of_the_different_google_now/

Lurte på om jeg ikke skulle gå hele veien og roote mobilen nå som bootloader er åpnet - noen andre som har fikset root? Hadde satt pris på å høre andre sine erfaringer om full root, busybox og su.

Lenke til kommentar

Ryktene skal ha det til at yakju og takju er nær identiske, men at takju inneholder Google Wallet (som vi unasett ikke kan bruke her i landet meg bekjent.). Jeg har takju (4.1.1), og har ikke hatt et eneste problem så langt. Men ikke helt sikker på OTA fremover. Noen som vet?

Har selv takju fra Google I/O deodexed,og jeg fikk noe wallet greier ved forrige kjøp på play. Funka i hvert fall...

Litt usikker på om jeg skal flashe 4.1.1 deodexed eller om jeg skal tilbake til stock.

Eneste som jeg sliter med er at kopiering via adb evt mtp går så sykt tregt (ca 10gb...tok ørten timer sist :()

Lenke til kommentar

Telefonen min fikk merkbart bedre batteri etter noen dager.

Kan hende din må "stabilisere" seg også ?

evnt kan du skru av latitude og google now

Jeg synes ikke det er noen særlig forskjell på 4.0.4 og 4.1.1. Lade hver dag måtte jeg med begge.

Da jeg reiste til USA derimot spiste telefonen batteri til lunsj (bokstavelig talt). Alt batteriet ble slukt på noen få timer. Det gikk imidlertid svært raskt å lade opp batteriet igjen, så jeg var litt usikker på hvor reellt dette forbruket var. Dette stabiliserte seg da jeg hadde vært der noen dager. Det var Exchange som tilsynelatende var den store synderen. Det var nesten som om kalibreringen av batteriet ble helt forvirret av reising mellom tidssoner. Dette var med 4.0.4.

Lenke til kommentar

Tenker litt på at over 4.0.x er ikke kompatibel med Flash, dvs. at jeg ikke har muligheten til å bruke flash i JB. Byr dette på problemer for enkelte? Jeg vet at en del nettsider som f.eks gamer.no så trenge man flash for å spille av videoene deres.

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en brukt Galaxy Nexus av en bekjent. Brukt i ett par måneder nå og er meget fornøyd. Men i går skjedde noe som ikke var så gøyalt. Power/Unlock knappen begynte plutselig å svikte helt. Var plutselig umulig å åpne unlock skjermen eller reboote tlf'en.

Noe andre som har vært borti dette? Leste litt på noen utenlandske forum at dette har skjedd andre, men jeg vet ikke om det har vært ett stort problem generellt.

Fikk omsider på telefonen ved hjelp av noe triks og har lagt inn sensor bevegelser for å toggling av/på av skjermen, slik at jeg faktisk kan bruke den nå, men vil helst ha en power knapp som funker skikkelig (Ikke er denne løsningen særlig sikker om mobilen havner i andres hender). Vet noen om dette er software eller hardware problem? Håpet å slippe å hive den inn til rep. ettersom jeg har kjøpt den brukt og har hverken noe kvittering eller kjøpssted raskt for hånden.

Lenke til kommentar

Tenker litt på at over 4.0.x er ikke kompatibel med Flash, dvs. at jeg ikke har muligheten til å bruke flash i JB. Byr dette på problemer for enkelte? Jeg vet at en del nettsider som f.eks gamer.no så trenge man flash for å spille av videoene deres.

Om du må ha flash så går det faktisk an og laste ned .apk og legge den inn manuelt på 4.1.1.

I følge en tråd på XDA forumet så skal dette fungere fint. Så flash fungere bare ikke offisielt støttet.

Edit: fant link

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1770384

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Oppdaget nettopp en bug på telefonen min. Den kjører 4.0.4. Når den ligger helt i ro, uten at jeg rører den, så skrus skjermen plutselig på, og ladeikonet kommer i kanskje et halvt sekund, også forsvinner det igjen. Noen som har lignende problemer?

Ble litt nervøs akkurat over dette, litt redd for at telefonen min skal svikte...

Lenke til kommentar

Vurderer å gå fra min trofaste AOKP til stock JB.

Eneste grunnen til at jeg holder meg til AOKP er strengt tatt notifikasjonsmulighetene. Kan man i JB f.eks. toggle mobildata av og på i notifikasjonrulleskjermen?

Powercontrols på play

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp. Telefonen min er SGN 4.0.4 med yakjuwx. Kjører ingen roots el. I dag oppstod problemet med at ladeikonet vises selv om mobilen ikke lades. Er ikke et stort problem for meg, men det er tydlig at det er noe som er feil, håper noen kan hjelpe meg å fikset dette. Se skjermdump så ser dere hva jeg mener.

Mvh.

Werchio

Edit: Jeg legger ved bildet via full editor, men bildet kommer ikke opp på noen som helst måte. Hvordan legger jeg til bilder?

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

OTAen kom, ble lastet ned, og telefonen rebootet. Så kom det opp et android-ikon med en rød varseltrekant med et utropstegn på. Deretter rebootet den tilbake til 4.0.4

Nå får jeg ikke opp en ny OTA (ennå i alle fall). Noen som har opplevd dette?

Da har du sikkert ikke lasted inn riktig radio eller bootloader når du flasha til yakju.

Kommandoer du må kjøre i Fastboot for og få stock yakju,

fastboot oem unlock

fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primela03.img

fastboot reboot-bootloader

fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxla02.img

fastboot reboot-bootloader

fastboot -w update image-yakju-imm76i.zip

-w kan fjernes på den siste linja den er kun for wipe.

Ferdig.

Men har du alt yakju rom kan du godt bare flashe radio og bootloader for så og prøve og oppdatere igjen.

Og for og få Ota'en på nytt må du kanskje fjerne data for Rammeverk for google-tjenester som du finner i Instillinger/Apper/Alle

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Da har du sikkert ikke lasted inn riktig radio eller bootloader når du flasha til yakju.

Now, there's my problem!

Det stod i guiden at radio og bootloader var valgfritt og ikke anbefalt for n00bs. Så da gjorde jeg ikke det. Men det burde jeg altså gjort... curses!

Lenke til kommentar

Oppdaget nettopp en bug på telefonen min. Den kjører 4.0.4. Når den ligger helt i ro, uten at jeg rører den, så skrus skjermen plutselig på, og ladeikonet kommer i kanskje et halvt sekund, også forsvinner det igjen. Noen som har lignende problemer?

Ble litt nervøs akkurat over dette, litt redd for at telefonen min skal svikte...

Min ble sånn i dag.... :-s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...