Fx21 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Det er ingen negative sider med å flashe yakju. Men flash heller direkte til JB. Anbefales på det sterkeste. Hvis jeg flasher den direkte til JB så får jeg jo ikke "raske" oppdateringer etter 4.1, eller? Endret 13. juli 2012 av Werchio Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Når kommer 4.1 til yakju? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Fikk 4.1.1 på min takju i morges også. Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 4.1.1 OTA i natt :-D Og det flyter så mye bedre! Herlig :-D Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Er det noen som har fått 4.1.1 OTA og som har yakjuxw? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg kjøpte min direkte fra Google og jeg har fortsatt ikke fått oppdateringen. Er det noe jeg må gjøre? Jeg har prøvd å gå innpå innstillinger og trykke på "Søk etter oppdatering". Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Jeg fulgte denne guiden for å flashe til yakju: http://forum.xda-dev...3&postcount=195 Etter endel sletting av "rammeverks appen", får jeg opp at jeg har en oppdatering til 4.1. jeg laster den ned, og får opp at den skal installeres. Men mitt i installasjonen får androiden på skjermen åpen mage, med en rød ting som lyser. (ser ut som noe error greier). Telefonen booter ,og jeg har forsatt 4.0.4. Dette har skjedd 4 ganger nå. Er det noen som har noen tips? Redigert: Tatt med bildet av hva som skjer når jeg kjører oppdatering. Endret 14. juli 2012 av fredrik-fyksen Lenke til kommentar
Space Core Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 4.1.1 OTA i natt :-D Og det flyter så mye bedre! Herlig :-D Har du flasha yakju / hatt yakju fra du pakket opp telefonen, eller har du yakjuwx? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Det er dersom man har yakju veldig lett å oppgradere allerede. Har man ikke det er det lett å flashe til yakju, Google har jo lagt ut imaget til telefonen Her finner du image: https://developers.g...us/images#yakju Installer Android SDK, så får du fastboot og adb som er alt du trenger til en Nexus-telefon Du må vel låse opp bootloaderen først, og det er det en kommando for (Vær oppmerksom på alle data blir borte ved opplåsing av bootloader!) adb reboot bootloader (da kommer du inn i bootloader) fastboot oem unlock Nå er bootloaderen låst opp og alle data på telefonen er borte.. Så kan du følge guiden her, som sørger for å få oppgradert til Jelly Bean (4.1.1) http://forum.xda-dev...d.php?t=1764536 Endret 14. juli 2012 av Snylter 2 Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Tusen takk for bryet Snylter. Jeg kommer til å teste ut oppskriften din om noen dager hvis ikke oppdateringen dukker opp. Må bare si at det er utrolig irriterende at Google overlater til Samsung å ta seg av oppdateringene på enkelte Nexustelefoner. Er det bare jeg som kjøpte GN for nettopp å slippe å sitte å knote på XDA i timesvis? Man betaler jo ikke bare for telefonen, men også om løftet om å få de nyeste oppdateringene først. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Det er dersom man har yakju veldig lett å oppgradere allerede. ... Kan du ta en titt på posten min? Ser ut som du er dreven, og kanskje har noen tips? Evnt. noen linker jeg kan følge for å finne ut av det? Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Gjor deg selv den tjenesten og bare flash den, jeg tenkte at om ikke 4.0.4 kom snart saa skulle jeg gjorde det og jeg kjopte nexusen i April og 4.0.4 kom for .. to uker siden? Spurte om guide her i traaden saa fulgte jeg den(og det var faktisk moro aa gjore det) Etter aa haa slettet google-data for 5 gang saa tvang jeg igjennom 4.1.1 og ord kan ikke beskrive hvor mye raskere mobilen er. Just do it! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Det er dersom man har yakju veldig lett å oppgradere allerede. ... Kan du ta en titt på posten min? Ser ut som du er dreven, og kanskje har noen tips? Evnt. noen linker jeg kan følge for å finne ut av det? Det er rett og slett enkelt.. Android SDK finner du her: http://developer.android.com/sdk/index.html Det gir deg fastboot og adb, som er programmene man bruker i forbindelse med slik flashing. Resten står i mitt forrige innlegg, oppskriften på XDA er veldig omfattende og riktig. Jeg er ikke særlig dreven, har bare kompilert noen versjoner av AOSP og lekt meg litt rett og slett. Det fine med Nexusen er at det er tilnærmet umulig å bricke den skikkelig så lenge du sørger for å kun bruke rom og sånt beregnet for GSM-utgaven (Hold deg unna CDMA-greier altså) 1 Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Det er dersom man har yakju veldig lett å oppgradere allerede. ... Kan du ta en titt på posten min? Ser ut som du er dreven, og kanskje har noen tips? Evnt. noen linker jeg kan følge for å finne ut av det? Du har antagelig feil baseband radio så da vil ikke oppdateringen innstaleres.. sjekk ut denne http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=21113773&postcount=195 kjør igjennom hele denne med alle steg også de som er merket optional. Så laster du ned http://android.clients.google.com/packages/ota/google_maguro/f946a4120eb1.signed-yakju-JRO03C-from-IMM76I.f946a412.zip så følger du metode 2 på denne siden for innstalering av nyeste OTA JR003C. 1 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Min søster har denne telefonen, hatt den i 2 uker. Kjører ICS 4.0.3 tror jeg, Hun sliter med at telefonen mister singaler konstant. Noen andre som opplever dette problemet? Finnes det noen fix for det? Ikke fått 4.1 enda. Lenke til kommentar
esp1hunk Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Må jeg ha WiFi aktivt for å få oppdateringen til JB, eller fungerer det med 3g også? En ting til; husker jeg oppdaterte manuelt til ICS, via ei side jeg ikke husker. Den var på norsk og alt sto enkelt og greit forklart trinn for trinn. (Engelsk er ikke min greie) Trengte ikke root, lasta bare ned ei zip-fil og la den i mappa til telefonen via PC også var det noe knoting inne i menysystemet på telefonen så hadde jeg plutselig ICS. Er det noen guide for JB på norsk som likner på dette? Eventuelt noen som har zip-fila/nettsiden jeg leter etter? Etter det jeg har lest meg til så har jeg yakju versjonen. Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Min søster har denne telefonen, hatt den i 2 uker. Kjører ICS 4.0.3 tror jeg, Hun sliter med at telefonen mister singaler konstant. Noen andre som opplever dette problemet? Finnes det noen fix for det? Ikke fått 4.1 enda. Om du prøver og flashe den til 4.1.1 så vil den bli bra, hadde samme problem på tidligere versjoner. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hun er på 4.0.4 yakuxw. Da må tlf unlockes og rootes? Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hun er på 4.0.4 yakuxw. Da må tlf unlockes og rootes? unlockes ja rootes nei... så er det bare å locke den når du er ferdig.. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hehe, var det jeg trodde. Ikke noe problem å gjøre det for min del , men ikke min telefon det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå