FJERNET111 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Så forøvrig tidligere i dag (har ikke link) en del kommentarer på diverse websider om at GPU'en i Galaxy Nexus er klokket 30-40% høyere enn den var i Nexus S/Galaxy S, samt at minnebåndbredden var doblet. Har ikke sett noen bekreftelse på dette, men finner vel ut av det så snart det kommer noen GPU benchmarks. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Så forøvrig tidligere i dag (har ikke link) en del kommentarer på diverse websider om at GPU'en i Galaxy Nexus er klokket 30-40% høyere enn den var i Nexus S/Galaxy S, samt at minnebåndbredden var doblet. Har ikke sett noen bekreftelse på dette, men finner vel ut av det så snart det kommer noen GPU benchmarks. Galaxy Nexus bruker en TI OMAP 4460. Du kan lese mer om arkitekturen her: http://www.ti.com/lit/ml/swpt034b/swpt034b.pdf i OMAP 4460 er GPU klokket til 384 MHz, altså ca. 25% høyere en GPU i OMAP 4430-brikken som sitter i Motorola Droid Bionic. Både 4430 og 4460 har dog dobbelkanal minnekontroller, så båndbredden er den samme. Dette er en forbedring, men Exynos SoC brikken i Galaxy S II er allikevel mye raskere. Apple sin A5 prosessor er i en helt annen liga når vi snakker om 3D-ytelse. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Bare å forhåndsbestille hos DustinHome. «Kanonpris»...har microSD da... http://www.dustinhome.no/samsung-galaxy-nexus/product/5010613515 Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Bare å forhåndsbestille hos DustinHome. «Kanonpris»...har microSD da... http://www.dustinhome.no/samsung-galaxy-nexus/product/5010613515 "10 151 kr" - nei takk... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det må da være prisen for to telefoner inkludert frakt Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 latterlig pris! de må prøve å utnytte de som er desperat, hvis det er noen som er så desperat da Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Er nok bare feil. De er vell de eneste som har listet telefonen? Har lyst på telefonen, men det er klart noen bismaker. - Ikke verdenstelefon (cdma + gsm) - Ikke 4G, hspa+ er forsåvidt greit dersom den klare 21mbit. - Ikke minnekort. - Litt lite batteri. Endret 21. oktober 2011 av Teac Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 I følge prisjakt har Studrab den ute også, nesten 9000 kroner så fortsatt en rimelig harry pris. Regner med det er parallellimport og de prøver å hente ut marginer på de virkelig desperate. Min konklusjon er at Galaxy Nexus er en referansetelefon som allerede er forbigått av andre modeller. Regner med det har sammenheng med at den har vert brukt i utviklingen av ICS og man derfor sannsynligvis låste specs for flere månder siden. Blir spennende å se hvor tidlig første "ikke-referanse" telefon får offisiell ICS, og om dette blir en eksisterende modell eller en ny modell som SGS 2LTE. Nexus S har jo allerede fått første uoffisielle port... Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg ler... nesten 10 høvdinger for blåimport?? haha... Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 greit om du har noen millioner på konto, men den kommer til å koste rundt 5000,- uten abb i Norge når den kommer. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hmmm dårligere skjermtype enn på SGS2 også. http://www.engadget.com/2011/10/21/the-galaxy-nexus-super-amoled-display-is-a-minus-not-a-plus/ Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Kjapt spm. Blir vel å tippe men...: Jeg har fått budsjett på 3500kr + abb til å kjøpe telefon for. Det bør holde det hvis man skal ha denne telefonen med bedriftsabb Telenor? Spurte Telenor på FB i går, om, og evt. når den kommer, men de hadde ikke noe svar på om de ville ta den inn. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hmmm dårligere skjermtype enn på SGS2 også. http://www.engadget.com/2011/10/21/the-galaxy-nexus-super-amoled-display-is-a-minus-not-a-plus/ Uhm, bare tittet kjapt over, men hvis de forsøker å sidestille de 3 subpixlene på lcd skjermen til iphone4 med pikslene 720p amoled skjerm så er de ute og sykler... Joda, det er fint med subpixler, men reell oppløsning trumfer dette. 4 Lenke til kommentar
KILMAS Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 her står det at galaxy nexus har minnekort støtte opp til 32gb http://blog.gsmarena.com/is-the-samsung-galaxy-nexus-the-new-android-heavyweight-champion-table/ Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Denne skjermen setter SGS II sin skjerm i skyggen. Flere har meldt at skjermen er helt fantastisk. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Satser på at du har rett i det. Og den er nok uansett bedre enn Desire HD... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Skal ihvertfall skifte ut SGSen min denne, ja. Alt ser bare veldig bra ut, og GPUen er ikke så viktig for meg. Synes den er rask i SGSen min, så er den klokka nesten dobbelt så rask i denne, så da går det nok helt for min del. Lenke til kommentar
agnard Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Skal også skifte ut sgs'en min nå regner med at denne blir en stor forbedring:D Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det kan du nok regne med at det blir ja. Gleder meg til å bytte ut min Desire Z. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Og slik ser Desire HD'en min ut nå *inspirert* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå