_Xorcist Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Det er vel Google som pusher ut oppdateringer for å hindre deg i søke lokalt på mobilen etter at Apple saksøkte... Det gjelder vel bare i USA, så det hadde jeg ikke vært så redd for. Jeg har en amerikansk Galaxy Nexus med JB og er litt spent på om jeg får denne "oppdateringen". Telefonen har jo norsk sim og har aldri vært operatørlåst i USA... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 F. for en tease fikk varsell om software update i dag, hadde ett lite håp om Jelly, så var det 4.04 Hvilken build? yakjuxw? Leser på xda at yakjuxw fikk 4.0.4 igår-ish... Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Det er vel Google som pusher ut oppdateringer for å hindre deg i søke lokalt på mobilen etter at Apple saksøkte... Det gjelder vel bare i USA, så det hadde jeg ikke vært så redd for. Jeg har en amerikansk Galaxy Nexus med JB og er litt spent på om jeg får denne "oppdateringen". Telefonen har jo norsk sim og har aldri vært operatørlåst i USA... Ja, det var ikke ment helt alvorlig. Jeg vurderer fortsatt å flashe til JB. Har alle filer liggende og backup er tatt... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Ganske smertefri prosedyre hvis kjører safe oppgradering via rom-manager. Hent via Download ROMs->"Fabolous" og du sitter igjen med JRN84D. Wipe av data og dalvik cache er anbefalt. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Da er den uansett flashet. Men når jeg skulle legge inn restore fra ADB igjen oppdaget jeg at backup filen ikke hadde blitt laget på pc'en. Det burde jeg kanskje dobbeltsjekket før jeg wipet alt. Jaja, ingen krise, jeg har en fra når jeg flashet fra 4.0.2 til 4.0.4 som er en uke gammel. Har ikke skjedd så mye siden da som betyr noe. Er spent på å se hvordan 4.1 bil oppføre seg. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Bet i det "sure" eple og oppdaterte til JB i gårkveld. Tok den super-enkle løsningen og flashet via Rom Manager: Gikk kanskje litt ut over mobilregninga da jeg ikke har abb. men pyttsann: Du har glemt å flashe Radio ;-) Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Bet i det "sure" eple og oppdaterte til JB i gårkveld. Tok den super-enkle løsningen og flashet via Rom Manager: Gikk kanskje litt ut over mobilregninga da jeg ikke har abb. men pyttsann: Du har glemt å flashe Radio ;-) Behøver ikke flashe radio.... stock 4.04 og la 4.1 på topp.. fungerer knirkefritt Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Hei! Jeg er ganske ny til dette med flashing, men jeg gjorde det på min gamle huawei u8800, med realtivt hell. Jeg har lest litt i denne tråden, men har til nå ikke funnet neon hele guider til hvordan jeg flasher samsung nexusen min til at google tar over oppdateringene og ikke samsung/telenor. Er det noen som har en guide til dette? Det er mulig at jeg har missforstått, og at det ikke er mulig å få google til og oppdatere tlfen min dirrekte, er det noen som har en guide til hvordan man flasher tlfen til den nyeste ROMen? Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Denne er grei og bruke for å få yakju versjonen. http://forum.xda-dev...3&postcount=195 Endret 5. juli 2012 av BUGS_Y Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Jeg fikk litt vondt av at det stod: "NOTE: I AM NO LONGER UPDATING THIS POST. HAVE A LOOK AT THIS THREAD FOR A CURRENT GUIDE." Øverst i tråden, men det er bare å banke på, så får løpende oppdateringer fra google? (slipper altså og flashe på nytt når neste release kommer? Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Helt riktig.. har brukt den guiden mange ganger... last ned drivere og maguro image fra google, linkene ligger på siden der. for å sjekkke at drivere er riktig innstalert bruk kommando fastboot devices. i CMD 1 Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Hei! Jeg er ganske ny til dette med flashing, men jeg gjorde det på min gamle huawei u8800, med realtivt hell. Jeg har lest litt i denne tråden, men har til nå ikke funnet neon hele guider til hvordan jeg flasher samsung nexusen min til at google tar over oppdateringene og ikke samsung/telenor. Er det noen som har en guide til dette? Det er mulig at jeg har missforstått, og at det ikke er mulig å få google til og oppdatere tlfen min dirrekte, er det noen som har en guide til hvordan man flasher tlfen til den nyeste ROMen? Det er en egen tråd her på forumet også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1409016 Inneholder vel guide for i alle fall Windows og Ubuntu. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Bet i det "sure" eple og oppdaterte til JB i gårkveld. Tok den super-enkle løsningen og flashet via Rom Manager: Gikk kanskje litt ut over mobilregninga da jeg ikke har abb. men pyttsann: Du har glemt å flashe Radio ;-) Behøver ikke flashe radio.... stock 4.04 og la 4.1 på topp.. fungerer knirkefritt Jeg er klar over det, men kan ikke se noen grunn for å ikke flashe nyeste radio. Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Bet i det "sure" eple og oppdaterte til JB i gårkveld. Tok den super-enkle løsningen og flashet via Rom Manager: Gikk kanskje litt ut over mobilregninga da jeg ikke har abb. men pyttsann Men du mistet jo den norske ordboken da, hvis du hadde den fra før, selvsagt. Ikke det at det har noe betydning, men min mening er at det kanskje ser litt mer ordentlig ut med en telefon som har samme talespråk. Lenke til kommentar
Space Core Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Syns det er litt dårlig av både Google og Apple (og mange andre produsenter) når de ikke klarer å legge inn norsk støtte på stemmesøkeprogrammene sine, for det klarte nemlig Nokia for lenge siden når jeg hadde min Nokia Xpressmusic 5800. Selvsagt var den dårlig, men støtte for norsk hadde den ihvertfall. Siri burde i hvert fall ha støtte for norsk, i og med at den er delvis norskprodusert etter det jeg har lest meg frem til her og der. Google har nettopp oppgradert sin til å oppføre seg som Siri i Jelly Bean, så jeg an skjønne at Google ikke har støtte for norsk enda. Men er fremdeles litt irriterende at vi må snakke på engelsk for å søke på ting, og ringe kontakter, og åpne apper etc, for det kan bli litt upraktisk hvis du skal skrive en melding, men ikke orker å skrive den selv, så du bruker stemmen for å skrive, men oppdager til din fortvilelse at du må snakke på engelsk, og at teksten ender opp på engelsk. Men jeg gir Google litt lenger tid. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Google Now er jo ikke offisielt lansert... Det de fikk utdelt på IO var jo dev utgaver av JB. Du får vente til det er lansert til forbrukerne først. Endret 5. juli 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Bet i det "sure" eple og oppdaterte til JB i gårkveld. Tok den super-enkle løsningen og flashet via Rom Manager: Gikk kanskje litt ut over mobilregninga da jeg ikke har abb. men pyttsann Men du mistet jo den norske ordboken da, hvis du hadde den fra før, selvsagt. Ikke det at det har noe betydning, men min mening er at det kanskje ser litt mer ordentlig ut med en telefon som har samme talespråk. Swiftkey, samt backup av ALT. ftp/dropbox har det uansett. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 F. for en tease fikk varsell om software update i dag, hadde ett lite håp om Jelly, så var det 4.04 Hvilken build? yakjuxw? Leser på xda at yakjuxw fikk 4.0.4 igår-ish... Stemmer det. Måtte gjøre framework/Rammeverk trikset for å tvinge det frem. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg fikk en oppdatering nå nettopp. Det viser seg at det var 4.0.4. Merkelig at den kommer så sent, når 4.1 ligger på trappene... Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg fikk en oppdatering nå nettopp. Det viser seg at det var 4.0.4. Merkelig at den kommer så sent, når 4.1 ligger på trappene... Det er også litt merkelig at den kommer siden den inneholder en del bugs ifølge tidligere tråder. Jeg er ikke fornøyd med 4.0.4, MMS funger veldig dårlig for meg, så jeg håper at JB 4.1 blir bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå