Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Nysgjerrig på hvordan Google Now fungerer her i Norge? Hva er deres umiddelbare inntrykk? Tviler på at vi får t-bane og tog-informasjon når vi står på stasjonen, liksom :)

På tide å legge press på Ruter. De har tidligere sagt at de ikke ville samarbeide med Google fordi de kunne gjøre alt selv vel så bra som Google. Oh well...

Hvorfor tror dere at det er Ruter som bremser dette?

http://www.sak.oslo....C977477_1_1.PDF

Da har tydeligvis pipa fått en annen låt det siste året, og det er jo bra. Det blir spennende å se om Google Now klarer å gi meg noen fornuftig informasjon allerede nå. Jeg var utenlands i forrige uke og da fant telefonen mye kollektiv-info, men denne uka er jeg tilbake i Oslo, så får vi se hvor smart Google Now er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men jeg har hatt det med både 4.01, 4.0.3 og 4.04 . Dog så kjørte jeg eaglesblood/android revolution og en jeg ikke husker navnet på i farta. Godt poeng!

Antar dermed at jeg tar feil.

Jeg kan teste på en Galaxy Nexus jeg har hjemme med stock 4.0.4. Jeg har en med 4.1 stock med meg på jobb og den oppfører seg likt slik du sier.

Lenke til kommentar

Hmm, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men jeg har hatt det med både 4.01, 4.0.3 og 4.04 . Dog så kjørte jeg eaglesblood/android revolution og en jeg ikke husker navnet på i farta. Godt poeng!

Jeg kan teste på en Galaxy Nexus jeg har hjemme med stock 4.0.4. Jeg har en med 4.1 stock med meg på jobb og den oppfører seg likt slik du sier.

Har "nummersøk" på min med AOKP og Android 4.0.4, så det er nok stock ja.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Jeg har en telefon som bare vil lade når den er avslått. Noen som har hørt om det er en vanlig feil? Litt irriterende er det jo iallefall, så hvis det ikke er noe softwarefeil så må den vel inn på service etterhvert.

hadde akkurat samme problem, fuktskade i usb porten. kostet kr 1000 å få fikset

Lenke til kommentar

Har "nummersøk" på min med AOKP og Android 4.0.4, så det er nok stock ja.

Jeg har da ikke hatt dette siden jeg hadde HTC Desire med Sense? På min Nexus skjer det pent lite når jeg bruker nummertastene enn at nummer blir tastet. Det kommer ikke opp noen kontakter, og det har det heller aldri gjort på Nexus siden jeg fikk den med Android 4.0.1. Heller ikke med 4.0.2 eller nå 4.0.4.

Eller gjør jeg noe feil?

Lenke til kommentar

Google sa på I/O keynote at følgende devicer skulle få 4.1 OTA i midten av juli: Galaxy Nexus, Nexus S og Xoom. Dette er sagt i kontekst av USA så med tanke på tidligere erfaringer kan det forventes forsinkelser for yakjuwx.

Dette fant jeg på Galaxy Nexus sin norske fanside på Google+:

Galaxy Nexus Users Norway28. juni 2012 (endret) - Offentlig

Litt oppdatering fra Google Norway :) Ser ut som Nexus blir tilgjengelig her i midten av Juli! Jellybean om ca. en mnd. :)

Og dette er linken de linket til:

https://plus.google....ts/L443NcdGSCM

Eneste de sier der om Norge og midten av Juli, er at da kommer Nexus 7. Og som mange vet, så kommer som regel Android versjoner til andre Nexus modeller når den nye Nexusen er på markedet.

Forsinkelsen med 4.0.4 på yakjuwx kommer av bugs, og derfor ble oppdateringen trukket ganske fort. Det som gjør det tregt er vel også kanskje at Google heller har valgt å gå rett på 4.1 og dermed hoppe over 4.0.4 fordi det rett og slett vil ta for lang tid å rette opp i feilene på 4.0.4

Endret av SPAAACE
Lenke til kommentar

I G+-posten står det:

For Android er følgende nyheter relevante for oss her hjemme:

JellyBean er tilgjengelig på Samsung Galaxy Nexus, Motorola Xoom og Samsungs Nexus S-telefoner nå, og med åpen kildekode om en måned.

Dette stemmer vel ikke helt...

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Google sa på I/O keynote at følgende devicer skulle få 4.1 OTA i midten av juli: Galaxy Nexus, Nexus S og Xoom. Dette er sagt i kontekst av USA så med tanke på tidligere erfaringer kan det forventes forsinkelser for yakjuwx.

Litt oppdatering fra Google Norway :) Ser ut som Nexus blir tilgjengelig her i midten av Juli! Jellybean om ca. en mnd. :)

Eneste de sier der om Norge og midten av Juli, er at da kommer Nexus 7. Og som mange vet, så kommer som regel Android versjoner til andre Nexus modeller når den nye Nexusen er på markedet.

Forsinkelsen med 4.0.4 på yakjuwx kommer av bugs, og derfor ble oppdateringen trukket ganske fort. Det som gjør det tregt er vel også kanskje at Google heller har valgt å gå rett på 4.1 og dermed hoppe over 4.0.4 fordi det rett og slett vil ta for lang tid å rette opp i feilene på 4.0.4

Den posten fra Google var litt rar. JB er ikke offisiellt tilgjengelig på disse devicene nå. På I/O ble det delt ut Galaxy Nexus med JB og det er med bakgrunn i denne at JB har blitt tilgjengelig i noen ROM allerede, men det har altså ikke vært noen OTA til telefoner som folk flest har enda.

Jeg tviler vel også på at Nexus 7 kommer i salg i Norge om 14 dager. Det er i så fall samtidig som i USA. Jeg liker Nexus 7, men den er litt amputert i Norge ettersom vi ikke kan kjøpe film, musikk, tv-serier, bøker eller magasiner i Play Store.

Lenke til kommentar
Men med tanke på hvor lett det er å bytte skjønner jeg ikke hvorfor man skal tviholde på yakjuwx.
Ikke alle som ønsker å bytte og vi (antar jeg da) er ikke en del av hva Ola og Kari Nordmann bryr seg med når de kjøpte sin SGN.
Er det da slik at yakju-brukerene alltid vil ha en fordel?

Jeg vil nesten påstå at takju og yakju vil være sterkt fordelaktig ja, dog det er mine antagelser, ikke hatt telefonen mer en 2 dager så :)

Har du flashet den eller kjøpte du den som yakju?

Lenke til kommentar

Den posten fra Google var litt rar. JB er ikke offisiellt tilgjengelig på disse devicene nå. På I/O ble det delt ut Galaxy Nexus med JB og det er med bakgrunn i denne at JB har blitt tilgjengelig i noen ROM allerede, men det har altså ikke vært noen OTA til telefoner som folk flest har enda.

Jeg tviler vel også på at Nexus 7 kommer i salg i Norge om 14 dager. Det er i så fall samtidig som i USA. Jeg liker Nexus 7, men den er litt amputert i Norge ettersom vi ikke kan kjøpe film, musikk, tv-serier, bøker eller magasiner i Play Store.

Asus har vel ikke bekreftet at Nexus 7 kommer i det hele tatt? Men selv med en pris på 2-2.500 så kunne jeg gjerne ha tenkt meg å kjøpe den altså.

Lenke til kommentar

Asus har vel ikke bekreftet at Nexus 7 kommer i det hele tatt? Men selv med en pris på 2-2.500 så kunne jeg gjerne ha tenkt meg å kjøpe den altså.

Nettopp, jeg har ikke lest eller hørt noe om at den blir tilgjengelig i Norge, og derfor er det desto større grunn til å tvile på at den kommer om et par uker. Det er synd, fordi den er godt skrudd sammen og ligger godt i henda (særlig i portrettmodus) og er fin å surfe på. Den er imidlertid såpass tett knyttet til innhold at det er grunn til å være bekymret for at den aldri kommer for salg i Norge (i alle fall ikke før innholdet er tilgjengelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...