Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags ordliste anbefaler dere?

Ser at Norwegian dictionary ikke funker med ICS.

er det ikke ordliste på nexusen??

jeg vil ikke ha ordliste, greit på eldre mobiler hvor man bruker 1-9 tastene å ha ordliste, men på nexusen hvor man har tastatur går jo alt mye fortere. på tableten min sitter jeg å irriterer meg grønn når den dumme ordlista kommer inn og gjør om orda jeg skriver, når jeg skriver et ord så skal ikke den dumme ordlista komme og gjøre om ordet til noe helt meningsløst.

kan ikke folk bare slutte å syte om at de har 4.02. ICS. hadde du hatt honeycomb eller en av de eldre android versjonene så kunne du klagd, men du har jo ics, så samme f når du får 4.04.

Hvorfor skal vi egentlig slutte å syte? Et av de faktorene å skaffe seg en nexus er å få den seneste oppdateringen fra Google først. S3 og OneX er allerede foran oss med sin 4.0.3. Det er en del bugs som har blitt fikset og nye API på den nye firmwaren som kan være nyttig.

Har faktisk 4.0.4 på min S3 og 4.0.2 på min Nexus og 4.0.3 på min SGS2

Lenke til kommentar

Dere må gjerne syte for min del, men er det ikke mer produktivt å wipe og flashe 4.0.4 selv? Det er ikke så innmari vanskelig. Jeg skjønner at dere er forbanna og dere må gjerne være forbanna på Google/Samsung/Telenor/NetCom eller hvem dere vil, men hvis det er 4.0.4 dere vil ha så ligger factory image her: https://developers.google.com/android/nexus/images

Endret av _Xorcist
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere må gjerne syte for min del, men er det ikke mer produktivt å wipe og flashe 4.0.4 selv? Det er ikke så innmari vanskelig. Jeg skjønner at dere er forbanna og dere må gjerne være forbanna på Google/Samsung/Telenor/NetCom eller hvem dere vil, men hvis det er 4.0.4 dere vil ha så ligger factory image her: https://developers.g...id/nexus/images

Jeg vil heller vente enn å flashe telefonen, siden jeg har hatt den i ca 3 måneder og har derfor veldig mye på telefonen jeg ikke vil risikere å miste hvis alt går galt.

Hadde en episode i fjor sommer hvor jeg skulle roote min forrige Samsung Galaxy S, men alt gikk i dass og telefonen var nesten murstein (klarte å factory resete den, men mista da ALT jeg hadde på telefonen).

Så håper du skjønner at jeg er litt skeptisk til i flashe, roote, eller ROMe telefonen.

Lenke til kommentar

Enig med han ovenfor, jeg rootet og herjet GSII min og ALLTID etter noe tid så bugget det, måtte resette alt, det kom noe annet og måtte bruke mye tid på å suge opp informasjon.

Og DERFOR kan jeg syte over nexus hvor et av salgsargumentene var at dem ville alltid være først med det siste, da slapp jeg alt sammen og kunne bare nyte updates etterhvert som det kom, jeg gir faen hvem sin feil det er ; lovnader bør følges opp eller ikke gis til å starte med. (Tenker om dem var klar over at det kunne bli noen fremtidige issiues rundt dette)

Endret av Dukien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt enig i at det er skuffende å ikke få nyeste oppdatering fortløpende på denne mobilen, og at google ikke svarer er jo det mest idiotiske. Men når det en gang er slik at det er haugevis av builds, og kun en får oppdateringen, så var det i det minste for meg, enklest å bare flashe offisiell yakju. Veldig enkelt, og man trenger jo strengt tatt ikke kuke mer enn at man flasher yakju. Meget stabilt og bra :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1626895

Lenke til kommentar

Enig med han ovenfor, jeg rootet og herjet GSII min og ALLTID etter noe tid så bugget det, måtte resette alt, det kom noe annet og måtte bruke mye tid på å suge opp informasjon.

Og DERFOR kan jeg syte over nexus hvor et av salgsargumentene var at dem ville alltid være først med det siste, da slapp jeg alt sammen og kunne bare nyte updates etterhvert som det kom, jeg gir faen hvem sin feil det er ; lovnader bør følges opp eller ikke gis til å starte med. (Tenker om dem var klar over at det kunne bli noen fremtidige issiues rundt dette)

Den vil sannsynligvis være først med neste store OS launch, og den er faktisk først ute med hver oppdatering men de kommer ikke som OTA med engang er noe helt annet så synes ikke sytegrunnlaget ditt er stort..

Flasher og herjer med min så mye jeg klarer og orker bare pass på å ha en backup justincase..

Lenke til kommentar

Nå er det litt forskjell på å "roote og herje" med en GSII og å flashe et offisiellt image fra Google på Galaxy Nexus. Uansett skjønner jeg jo at du er irritert, men som jeg nevnte i forrige post så hjelper det ikke på noen annen måte enn at du kanskje får luftet litt frustrasjon.

Lenke til kommentar

Problemet med å skifte til yakju er wipe, slik jeg har forstått det. At det var et dusin forskjellige modeller av telefonen visste jeg ikke når jeg fikk tak i den heller, men hadde jeg visst at samsung måtte levere OTA på noen modeller ville jeg byttet til korrekt med en gang. Hvorfor det er gjort slik er også et gigantisk mysterium ser det ut til.

Men det er ingen krise at 404 lar seg vente, da telefonen fungerer prikkfritt med 402 også, men poenget med Nexus er som alle andre her sier, at telefonen skal ha nyeste utgave av Android først. Ser ut til at det altså uteblir ved småoppdateringer, men krysser fingrene for at det vil bli overholdt ved major releases...

Lenke til kommentar

Finnes det noe innstillinger som får telefonen til å ringe helt til jeg tar den?

Nå stopper den etter å ha spilt gjennom ringetonen én gang. Utrolig irriterende!

skru av mobilsvar?

Uten at jeg har egen telefon å teste med her, oppfatter jeg det som at telefonen ringer etter at ringelyd har kjørt igjennom en gang og dermed bare er stille.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har egen telefon å teste med her, oppfatter jeg det som at telefonen ringer etter at ringelyd har kjørt igjennom en gang og dermed bare er stille.

I så fall er det vel ikke verre enn å lage seg en ringelyd som er et par minutter lang... Selv har jeg brukt et gratis program kalt audacity til redigering av ringetone.

Lenke til kommentar

Min nexus setter en 0 forran alle nr jeg ringer eller motar. Jævlig irriterende da jeg ikke kan ringe ut på alle i anropsloggen da. Må redigere bort nullen så vil den ringe ( selv om den legger på nullen igen )

Også står det sveige under nr som jeg ikke har i kontakter.

Starta tlf første gang i sverige, kan det ha noe med det å gjøre. HVORDAN FÅR JEG DETTE BORT

Takker

Endret av ntm_08
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...