Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at "exchange-tjenester" skal bruke 130 mb med datatrafikk på en uke?

Har en hotmail-konto som jeg får en 5-6 mail på daglig, stort sett reklame fra diverse databutikker, og en gmail-konto som det ikke skjer så veldig mye på. Har hatt de på push, kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laster ned vedlegg når den er koblet til wifi, men det er sjeldent snakk om noen særlig vedlegg, iallefall ikke store vedlegg. Har hatt kontoen en stund, så burde ikke være det heller, er vel satt på å sjekke en uke tilbake.

Måtte fjerne og legge til kontoen på nytt for en liten stund siden da jeg fant ut at den av en eller annen grunn trakk forferdelig mye batteri, så kanskje jeg gjør det samme nå.

Lenke til kommentar

Jepp, nå som jeg ikke lenger har ubegrenset med data (tilbud fra djuice) har jeg stort sett på Wifi når jeg er hjemme. Bare fra 7-8. juni står det at den har lastet ned over 16 mb med data..

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Jeg kan velge hvor langt tilbake i tid den skal hente mail. Opp til en hel mnd elns, om jeg ikke husker feil. Mener også jeg kan velge om det skal hentes vedlegg/bilder kun ved tilkoblet Wifi også. Og jeg kan slå av push og sette et eget intervall for når det skal sjekkes for mail.

Er på stock ICS, så dette burde være mulig for alle sammen. :)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Jepp, nå som jeg ikke lenger har ubegrenset med data (tilbud fra djuice) har jeg stort sett på Wifi når jeg er hjemme. Bare fra 7-8. juni står det at den har lastet ned over 16 mb med data..

Du kan skru av at den skal få lov til å bruke data i bakgrunnen. Ligger under der du setter grense for mengde data på 3G

Lenke til kommentar

Surt, Kentinho.

Jeg fikk bil-docken min idag, fra Expansys. Pakka så ut som den hadde vært i krigen, samme gjorde selve emballasjen, men selve docken var uskadd gudskjelov.

Ladern som følger med er forøvrig på 1A, så lader bra.

Docken passer jo perfekt naturligvis, men er skikkelig trang. Skikkelig vanskelig å få den inn og ut igjen, og lydknapper og powerknapp blir trykt inn. Redd for slitasje der, så jeg kutta ut litt av plastikken akkurat der, så knappene ikke blir så voldtatt. Sies dog at den blir litt slappere etter mer bruk, så da blir det nok lettere å få den inn og ut.

Car mode startes automatisk når du settern inn - og har strøm innkobla - og da får man landscape launcher, kjekt. Bruker Ultra Car Home nå sammen med den, veldig greit.

Endelig - er mitt siste ord om denne.

Da var min car dock også i havn, og jeg kan si at denne fungerer greit. Men synes faktisk at det går nokså greit å ta ut telefonen fra dock'en, men det må litt makt til, men for meg går det helt greit.

Den fungerer også helt greit med det store batteriet også.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Hva slags ordliste anbefaler dere?

Ser at Norwegian dictionary ikke funker med ICS.

Jeg har egentlig funnet ut at jeg klarer meg veldig fint uten ordliste. Kanskje noen andre her har noen tips. Jeg tror du må bytte ut tastaturet for å kunne bruke andre ordlister enn de som er tilgjengelige i ICS.

Lenke til kommentar

Venter fortsatt på nyeste ICS, har bare 4.02. "Kjempebra" Google!

Det er faktisk ikke Google eller Samsung sin feil at den er så sen som den er. Det er faktisk operatøren sin feil sin feil, for de må godkjenne den først og optimalisere den for Norge (skjønner ikke hvorfor det tar så lang tid -.-) det tar himla lang tid uansett hvilken telefon du har -.-

Det tok lang tid på min gamle Galaxy S, og det tar lang tid nå, så neste gang jeg kjøper telefon, blir det Windows Phone.

Lenke til kommentar

er det ikke ordliste på nexusen??

jeg vil ikke ha ordliste, greit på eldre mobiler hvor man bruker 1-9 tastene å ha ordliste, men på nexusen hvor man har tastatur går jo alt mye fortere. på tableten min sitter jeg å irriterer meg grønn når den dumme ordlista kommer inn og gjør om orda jeg skriver, når jeg skriver et ord så skal ikke den dumme ordlista komme og gjøre om ordet til noe helt meningsløst.

kan ikke folk bare slutte å syte om at de har 4.02. ICS. hadde du hatt honeycomb eller en av de eldre android versjonene så kunne du klagd, men du har jo ics, så samme f når du får 4.04.

Lenke til kommentar

er det ikke ordliste på nexusen??

jeg vil ikke ha ordliste, greit på eldre mobiler hvor man bruker 1-9 tastene å ha ordliste, men på nexusen hvor man har tastatur går jo alt mye fortere. på tableten min sitter jeg å irriterer meg grønn når den dumme ordlista kommer inn og gjør om orda jeg skriver, når jeg skriver et ord så skal ikke den dumme ordlista komme og gjøre om ordet til noe helt meningsløst.

kan ikke folk bare slutte å syte om at de har 4.02. ICS. hadde du hatt honeycomb eller en av de eldre android versjonene så kunne du klagd, men du har jo ics, så samme f når du får 4.04.

Hvorfor skal vi egentlig slutte å syte? Et av de faktorene å skaffe seg en nexus er å få den seneste oppdateringen fra Google først. S3 og OneX er allerede foran oss med sin 4.0.3. Det er en del bugs som har blitt fikset og nye API på den nye firmwaren som kan være nyttig. Endret av nKyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har praktisk erfaring med 2000mAh-batteriet som selges på Ebay? Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg dette, eller om det er verdt å betale 200,- for å få 15% mer batteri... Noen som har opplevd vesentlig forbedring av levetid?

Ellers har jeg hatt denne siden torsdag forrige uke, og må si meg veldig fornøyd med telefonen. Det eneste jeg ikke liker er at tastaturet har samlet alle spesialtegn under en meny, enten under punktum eller som et sekundært tastatur... prøvde swiftkey x, men jeg klikket av at den hele tiden tok autokorrektur, så den ble raskt avinstallert. Er det noen som har noen gode forslag til tastatur som er gode, men som IKKE har autokorrektur?

Lenke til kommentar

Du må se i innstillingene på swiftkey før du gjør opp meningen din. Du trenger ikke ha på autokorrektur! Du kan endre så og si alt som du selv vil... Swiftkey er iallefall det beste tastaturet jeg noen sinne har vært borti til Android.. Når det har fått litt innsyn i hvordan skrivemåten din er (lært fra SMS, mail, Facebook, twitter osv) så spår det de neste ordene ganske så nøyaktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke Google eller Samsung sin feil at den er så sen som den er. Det er faktisk operatøren sin feil sin feil, for de må godkjenne den først og optimalisere den for Norge (skjønner ikke hvorfor det tar så lang tid -.-) det tar himla lang tid uansett hvilken telefon du har -.-

Det tok lang tid på min gamle Galaxy S, og det tar lang tid nå, så neste gang jeg kjøper telefon, blir det Windows Phone.

Hvor har du informasjon om at norske operatører på tilpasse for Norge på en ubrandet Nexus modell ?

Og om det ikke er Google eller Samsung sin feil, hva hjelper det og gå over til WP ?

Lenke til kommentar

Dette er informasjon jeg har lest meg til, at Google oppdaterer yakju-versjoner på Nexus'en, mens Samsung og operatører oppdaterer de andre versjonene.

Og jeg kommer til å gå over fordi Microsoft mest sannsynlig kommer til å koble WP, Windows og Tablet sammen med Windows 8, og jeg har hørt at oppdateringene kommer fortere til WP enn til Android.

Lenke til kommentar

Kan ikke gi all skyld på operatørene, i det hele og det store er det Google og Samsung sitt ansvar, ene og alene, at oppdateringene deres kommer frem til kundene før det har gått 23 år. Vi kjøpte referansetelefonen til Google for en grunn; nyeste Android kjapt. Dette har ikke vært tilfellet med Galaxy Nexus og man skulle tro at Google hadde gått konkurs etter 2012....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...