Ein23 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 da har jeg fått min nexus, aah sweet telefon. noen apps jeg absolutt trenger? noen som er nyttige? har lastet ned noen apps som spotify og lookout, som jeg hadde på min forrige telefon x10 mini. men ikke prøvd så mange apps til smart telefoner ettersom x10 mini ikke hadde all verden av lagringskapasitet og kunne ikke lagre apps på minnekort :S lastet ned evernote som så mange sier man bør ha, men jeg synes ikke den er helt topp, ettersom man ikke kan få notatene inn i kalenderen, så man får varsel når en hendelse man har notert skal skje. Dropbox er helt fantastisk genialt visst du har det både på nexusen og pc Ps. Sjekk innbox! Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har fått ein sykt irriterende bug etter AOKP5 rommen vart installert. Når den har ligget for lenge i standby mister eg mobildata både 3g/HSDPA. For å fikse dette må eg aktivere og deaktivere flightmode. Eg har likevel mobildekning, men mobildata er inaktiv til eg har tatt flighmodefiksen. Fleire med dette problemet på denne rommen? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har fått ein sykt irriterende bug etter AOKP5 rommen vart installert. Når den har ligget for lenge i standby mister eg mobildata både 3g/HSDPA. For å fikse dette må eg aktivere og deaktivere flightmode. Eg har likevel mobildekning, men mobildata er inaktiv til eg har tatt flighmodefiksen. Fleire med dette problemet på denne rommen? Jeg har ikke opplevd dette problemet, men det har skjedd to ganger at jeg har gått fra wifi til HSDPA og at den ikke koblet seg på nettet. Det virket relatert til strømspareralternativene (opplevde det etter å ha tullet rundt her, og det fikset seg når jeg deaktiverte) du kan aktivere på ROM Controls, benytter du deg av disse? Kan jeg legge inn root uten å wipe telefonen? Får jo ikke brukt Titanium uten root, så da sliter jeg litt... Setter i tilfelle pris på en link :-) Ingen som har peiling på dette? Finner ikke noe bakover i tråden. Litt usikker, system settings og info om hva som er installert blir wipet men jeg tror alt som bruker fysisk lagring (spilldata, musikk, bilder etc) fortsatt ligger inne. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har fått ein sykt irriterende bug etter AOKP5 rommen vart installert. Når den har ligget for lenge i standby mister eg mobildata både 3g/HSDPA. For å fikse dette må eg aktivere og deaktivere flightmode. Eg har likevel mobildekning, men mobildata er inaktiv til eg har tatt flighmodefiksen. Fleire med dette problemet på denne rommen? Ja, jeg har faktisk også denne. Ikke funnet en løsning enda. Får google litt seinere... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kan jeg legge inn root uten å wipe telefonen? Får jo ikke brukt Titanium uten root, så da sliter jeg litt... Setter i tilfelle pris på en link :-) Ingen som har peiling på dette? Finner ikke noe bakover i tråden. Tror ikke man kan unlocke/roote uten å wipe, men det finnes andre backup-metoder foruten titanium. Selv brukte jeg vel en kombinasjon av SMS Backup & Restore og ADB backup. Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kan jeg legge inn root uten å wipe telefonen? Får jo ikke brukt Titanium uten root, så da sliter jeg litt... Setter i tilfelle pris på en link :-) Ingen som har peiling på dette? Finner ikke noe bakover i tråden. Tror ikke man kan unlocke/roote uten å wipe, men det finnes andre backup-metoder foruten titanium. Selv brukte jeg vel en kombinasjon av SMS Backup & Restore og ADB backup. Skjønner! Blir for mye styr å installere Ubuntu og alle tilhørende programmer for dette altså.Da blir det vel en lang runde med Angry Birds og TempleRun fremover... Noterer meg at rooting av neste telefon skal skje ved første oppstart :-) Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Tror ikke man kan unlocke/roote uten å wipe, men det finnes andre backup-metoder foruten titanium. Selv brukte jeg vel en kombinasjon av SMS Backup & Restore og ADB backup. Stemmer det. Du må unlocke bootloader for å roote. Når du åpner bootloaderen, så wipes alt. Det samme skjer om du låser bootloader. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kan jeg legge inn root uten å wipe telefonen? Får jo ikke brukt Titanium uten root, så da sliter jeg litt... Setter i tilfelle pris på en link :-) Ingen som har peiling på dette? Finner ikke noe bakover i tråden. Tror ikke man kan unlocke/roote uten å wipe, men det finnes andre backup-metoder foruten titanium. Selv brukte jeg vel en kombinasjon av SMS Backup & Restore og ADB backup. Skjønner! Blir for mye styr å installere Ubuntu og alle tilhørende programmer for dette altså.Da blir det vel en lang runde med Angry Birds og TempleRun fremover... Noterer meg at rooting av neste telefon skal skje ved første oppstart :-) Installere Ubuntu? ADB backup kjøres fint fra Windows... Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 <br><br><br><br>Kan jeg legge inn root uten å wipe telefonen?<br>Får jo ikke brukt Titanium uten root, så da sliter jeg litt...<br>Setter i tilfelle pris på en link :-)<br><br>Ingen som har peiling på dette? Finner ikke noe bakover i tråden.<br><br>Tror ikke man kan unlocke/roote uten å wipe, men det finnes andre backup-metoder foruten titanium. Selv brukte jeg vel en kombinasjon av SMS Backup & Restore og ADB backup.<br>Skjønner! Blir for mye styr å installere Ubuntu og alle tilhørende programmer for dette altså.<br>Da blir det vel en lang runde med Angry Birds og TempleRun fremover...<br>Noterer meg at rooting av neste telefon skal skje ved første oppstart :-)<br> Rooting av Galaxy Nexus uten wipe http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1628477 Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 <br><br><br><br>Kan jeg legge inn root uten å wipe telefonen?<br>Får jo ikke brukt Titanium uten root, så da sliter jeg litt...<br>Setter i tilfelle pris på en link :-)<br><br>Ingen som har peiling på dette? Finner ikke noe bakover i tråden.<br><br>Tror ikke man kan unlocke/roote uten å wipe, men det finnes andre backup-metoder foruten titanium. Selv brukte jeg vel en kombinasjon av SMS Backup & Restore og ADB backup.<br>Skjønner! Blir for mye styr å installere Ubuntu og alle tilhørende programmer for dette altså.<br>Da blir det vel en lang runde med Angry Birds og TempleRun fremover...<br>Noterer meg at rooting av neste telefon skal skje ved første oppstart :-)<br> Rooting av Galaxy Nexus uten wipe http://forum.xda-dev...d.php?t=1628477 Ut fra det jeg kan lese i den tråden funker dette bare på 4.0.2Root for 4.0.4 krever wipe (ref siste poster på side 3). Eller er det noe jeg misforstår? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har fått ein sykt irriterende bug etter AOKP5 rommen vart installert. Når den har ligget for lenge i standby mister eg mobildata både 3g/HSDPA. For å fikse dette må eg aktivere og deaktivere flightmode. Eg har likevel mobildekning, men mobildata er inaktiv til eg har tatt flighmodefiksen. Fleire med dette problemet på denne rommen? Samme skjer med meg, på stock Yakju. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 skjer med telefonen jeg hadde før også (eks-en har den...) Leste at franko kernel milestone 3 skulle hjelpe. Jeg fikk henne til å prøve den, hun sier hun er usikker på om det hjalp, fordi nå kan den kun holde en halv dag på batteriet :/ Spørs om jeg må flashe tilbake til en milestone før 4.0.4... Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 <br><br><br><br>Kan jeg legge inn root uten å wipe telefonen?<br>Får jo ikke brukt Titanium uten root, så da sliter jeg litt...<br>Setter i tilfelle pris på en link :-)<br><br>Ingen som har peiling på dette? Finner ikke noe bakover i tråden.<br><br>Tror ikke man kan unlocke/roote uten å wipe, men det finnes andre backup-metoder foruten titanium. Selv brukte jeg vel en kombinasjon av SMS Backup & Restore og ADB backup.<br>Skjønner! Blir for mye styr å installere Ubuntu og alle tilhørende programmer for dette altså.<br>Da blir det vel en lang runde med Angry Birds og TempleRun fremover...<br>Noterer meg at rooting av neste telefon skal skje ved første oppstart :-)<br> Rooting av Galaxy Nexus uten wipe http://forum.xda-dev...d.php?t=1628477 Ut fra det jeg kan lese i den tråden funker dette bare på 4.0.2Root for 4.0.4 krever wipe (ref siste poster på side 3). Eller er det noe jeg misforstår? Det stemmer, er selv på 4.0.2 så tenkte ikke over at noen er over på 4.0.4. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Tror ikke man kan unlocke/roote uten å wipe, men det finnes andre backup-metoder foruten titanium. Selv brukte jeg vel en kombinasjon av SMS Backup & Restore og ADB backup. Stemmer det. Du må unlocke bootloader for å roote. Når du åpner bootloaderen, så wipes alt. Det samme skjer om du låser bootloader. Du kan locke bootloaderen uten at noe wipes. Men ved unlock blir det wipe. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Rart at ikke denne finnes i sortimentet til MPX lenger. Tenkte jeg skulle sende tilbake min med pixelfeil og bestille en ny en, men nå selger de den tydeligvis ikke lenger. Lenke til kommentar
Robot92 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) kan hende det er tomt hos levrandør. bare å sende inn, kommer sikkert noe inn snart. Endret 24. mai 2012 av Robot92 Lenke til kommentar
twb Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Tenkte jeg skulle sende tilbake min med pixelfeil og bestille en ny en, men nå selger de den tydeligvis ikke lenger. Mpx og Komplett har nettopp hatt kampanje på Nexusen til 3000 kroner, derfor tomt der. Du kan jo ringe og sjekke om de tar den inn igjen. Uansett hadde jeg nok sendt den inn. Du er innenfor 14 dagers angrefrist? Da får du jo pengene tilbake og kan kjøpe den et annet sted, i verste fall. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Du er innenfor 14 dagers angrefrist? Da får du jo pengene tilbake og kan kjøpe den et annet sted, i verste fall. Jada, skal sende den inn uansett. Var bare at det var på Mpx den var billigst Cdon har uansett så lav frakt at prisforskjellen bare blir på litt over 100 kr. Litt kjipt at jeg mest sannsynlig ender opp med å betale for frakt og retur til og fra service (over 300 kr) fordi de mente det ikke var noe galt med den, selv om de på kundeservice sa det var nulltoleranse for pixelfeil. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Noe nytt om når neste update kan komme? Begynner å bli en stund siden sist... Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Da har jeg fått min Galaxy Nexus også. Jeg kjøpte den direkte fra Google Play for 399 dollar og er storfornøyd så lang. Var litt usikker på den utstikkeren i bunnen av telefonen som jeg la veldig godt merke til i filmer og på bilder, men den er jo knapt synlig og jeg merker ingenting til den. Siden jeg har kjøpt og aktivert mobilen i Amerika så satser jeg på at alle godisenne som filmleie og slikt i Google Play blir med meg tilbake til Norge, selv om det sikkert er veldig sannsynlig at jeg får en feilmelding straks jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå