Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Andre som opplever at nettleseren avslutter seg selv noen ganger?

Min gjør det av og til. Den prøver å åpne den siden jeg var på sist et par ganger uten hell (lukker seg etter et par sekunder), og den tredje gangen starter den opp på siden jeg har satt som startside, da funker den som normalt.

Akkurat det samme som skjer hos meg. Men var ikke slik før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mottok telefonen på fredag (Bare 2 dager etter bestilling!!), lekte med den i rundt 3 timer før jeg rootet den til AOKP og må si meg ekstremt fornøyd. Ting er snappy, jeg har ikke vært borti en eneste bug, jeg opplever batteriet som godt (Over 24 timer med autosync, mobildata på og over 3 timers on-screen-time) og jeg elsker lockscreen/customizing-mulighetene AOKP gir meg. Kjører CPUen på Interactive med 1,35 ghz, flawless rett og slett!

Anbefales på det sterkeste, var også langt smoothere etter at jeg rootet telefonen. Anvisningene på www.galaxynexusroot.com var veldig lette å følge, og alt man trengte å nedlaste er linket til uten lange og tunge forumposts.

Klarer fint 1.6Ghz stabilt her.

Jeg og, men har ikke sett behov for å overklokke mer enda. Ønsker heller å spare litt ekstra på batteriet. Jeg har lagt merke til at telefonen kan bli relativt varm når man spiller (med 1,35 ghz) har du testet de forskjellige hastighetene og lagt merke til høyere temperaturer?
Lenke til kommentar

Om telefonen er varm, vil jeg anbefale deg å sette ned spenningen på prosessoren. Det ser ut til mange klarer å få ganske god reduksjon i prosessorspenning på Galaxy Nexus. Min telefon klarer disse verdiene:

Frekvens/Original Spenning/Justert Spenning

350 MHz: 1025 mV - 750 mV

700 MHz: 1203 mV - 925 mV

1000 MHz: 1317 mV - 1050 mV

1200 MHz: 1380 mV - 1125 mV

1350 MHz: - - 1175 mV

1500 MHz: - - 1350 mV

Dette gjør at telefonen utvikler mye mindre varme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det fremdeles mulig å benytte seg av angreretten selv om jeg bar brukt telefonen i en halvtimes tid?

Kontakten mpx angående pixelfeilen, de sa det ikke skulle forekomme og ba meg sende den inn til reparasjon.

Ser ikke helt hva de kan gjøre for å fikse det, og ser dessuten for meg at det vel ta jævlig lang tid før jeg kan ta telefonen i bruk.

Vurderer derfor benytte meg av angreretten, for og så bare kjøpe telefonen på nytt igjen etterpå.

Lenke til kommentar

God idé, har jeg ikke tenkt på. Dine verdier ble for lave for meg, telefonen skrudde seg av og hang en del. Eksperimenterer med forskjellige verdier nå. Kjører du AOKP M5 du også? Hvilken Kernel har du?

Jeg begynte å redusere 50 mV av gangen til det ble ustabilt, så økte jeg med 25 mV til det ble stabilt igjen. Anbefaler å teste en frekvens av gangen. Min telefon er veldig kresen på 1000 MHz, mens 1200 er jo nesten like lav.

Når det gjelder ROM har jeg kjørt AOKP før med disse verdiene, men nå bruker jeg CyanogenMod. Ellers bruker jeg Gladios eller Franco Kernel.

Lenke til kommentar

Endte opp med å sende den til reperasjon :)

Hvis det stemmer at den får DOA-stempelet, vil jeg vel uansett får ny. Så da er det vel ett fett om jeg hever kjøpet eller sender inn den gamle.

Håper bare at ikke finner ut at det ikke er noen feil og jeg får samme telefonen i retur.

Han hos MPX sa det var nulltoleranse med pixelfeil på mobil, så jeg burde ha en god sak i hvertfall :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har fått oppdatering på sin Norske i9250 til ICS 4.0.4 og IMM76I offisielt fra google uten å tukle med rom osv? Grunnen er at jeg skal sende min til service og lurer på om jeg må nedgradere 4.0.2 før jeg sender den til service(jeg har manuelt oppdatert telefonen til 4.0.4 IMM76I, men har bare problemer med dårlig 3G/2G signaler uansett hvilken ICS versjon jeg kjører.

Lenke til kommentar

Da kan jeg meddele at telefonen ikke tåler et fall fra 2. etasje og ned til 1. etasje, en ferd på ca. 3 meter som endte med et brak på nederste trappetrinn.... Skjermen med flere sprekker og fullstendig svart...

:wallbash:

Virker som at hardwaren berget seg, da jeg fikk koplet den opp mot PC og fikk henta ut filer og bilder (takk og pris for det)..

Så da blir det å skru tilbake tida med en gammel (men ærverdig) Sony Ericsson K710 i ca. 3 uker frem til S3 kommer i norske butikker......

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Sliter veldig med elendig batteri tid og veldig varm tlf. Telefonen holder knapt dagen og det med kanskje bare 20 min bruk. Itillegg blir den hele 60 grader varm i følge Franco kernel.

What to do?

Jeg bruker Franco Kernel selv, og må si at batteritiden har blitt MYE dårligere i det siste. Ser at flere klager på det samme.

Jeg kommer til å bytte kernel

Lenke til kommentar

da har jeg fått min nexus, aah sweet telefon.

noen apps jeg absolutt trenger? noen som er nyttige?

har lastet ned noen apps som spotify og lookout, som jeg hadde på min forrige telefon x10 mini. men ikke prøvd så mange apps til smart telefoner ettersom x10 mini ikke hadde all verden av lagringskapasitet og kunne ikke lagre apps på minnekort :S

lastet ned evernote som så mange sier man bør ha, men jeg synes ikke den er helt topp, ettersom man ikke kan få notatene inn i kalenderen, så man får varsel når en hendelse man har notert skal skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...