Tastatur Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Hei, jeg vurderer å selge min GS2, og kjøpe GN, hva synes folket? Hva ville du gjort? Lenke til kommentar
Benkern Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Faktisk så er jeg så heldig som kan uttale meg på dette punktet. Jeg er en innkjøper for Lefdal. Her får vi selvfølgelig teste alle produktene før vi kjøper og har de i eie i 1 uke omtrent. Jeg har prøvd ALLE telefoner på markedet. Jeg mener at GN er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn One X, men det er en personlig mening. Flere av mine kolleger er helt enig, GN er den beste telefonen på markedet. er det noen som kan komme med et utfyllende svar på hvorfor jeg skal velge nexus istedenfor andre telefoner. og kan noen si hva som er så mye bedre på nexus, enn det er på one x eller s2? Byggekvaliteten Brukeropplevelsen Kurvet skjerm Bedre skjerm (Jeg foretrekker det mørkt) Bedre lydkvalitet i musikkspiller Tåler mer (Snakker av erfaring) Bedre design (Personlig) Bedre lydkvalitet i samtaler Utrolig rask til å ta bilder Meget kjapp nettleser Bedre batteri Imponert over din første post, der du bare kom med en hel masse påstander uten en eneste begrunnelse. Tror ikke jeg ville kjøpt telefon av deg. Angående punktene du ramser opp som bedre i GN enn One x... Byggekvaliteten: Uenig, helstøpt polycarbonat er supreme greier. Fin kvalitet og tåler mye med lav vekt. Brukeropplevelsen: Til dels enig, vanilla android 4 er bra greier. Likevel tror jeg mange som liker eyecandy vil foretrekke sense... Kurvet skjerm: Enig, smart trekk. Bedre skjerm: Uenig, opplever skjermen på one x som mye crispere. Forsåvidt også en utbredt oppfatning hvis man googler litt. Bedre lydkvalitet i musikkspiller. Totalt uenig, one x er nok en av telefonene jeg har hatt med suverent best lyd, i begge mine sennheiser-headset. Tåler mer: Tvilsomt... riper i polycarbonet vil også vises dårligere. Bedre deisgn: som du sa, rent subjektivt, altså hvis du mener utseende. Jeg er uenig, synes one x i hvit er mye penere. Synes også den ligger bedre i hånden. Bedre lydkvalitet i samtaler: Igjen helt uenig, knall kvalitet på one x. Heller ikke noe problem på gn dog, så jevngode kanskje, men... Utrolig rask til å ta bilder: Ja, sant, men å åpne aplikasjonen går raskere på one x, og resultatet blir som oftest bedre... Samt noen andre "kule" features på one x' kameradel. Meget kjapp nettleser: Minst like rask i one x. Bedre batteri: Tjah... det er vel 1750mah i gn og 1800 mah i one x, men brukstiden opplever jeg som jevngod. Se forøvrig min post lengre oppe hva jeg synes om de to telefonene. Knallgode begge to, ingen tvil. Og hvis noen er i tvil om jeg burde uttale meg; ja jeg har eid begge telefonene, og ja jeg har testet en hel masse telefoner oppigjennom tiden, jeg har blant annet jobbet som mobiltester i amobil (bare søk på gamle artikler) og jobbet i telebutikken et par år... Det som skal nevnes at er at GN er den beste lyd-telefonen. Dette står i flere tester/målinger etc. One X har en dedikert musikk-chip med denne yter kun 345prm. GN sin yter 546rpm. Uansett, nå er jeg laaangt over middels lydinteressert og har et meget godt gehør. Lenke til kommentar
Robot92 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 sitter å leser litt akkurat nå, og på papiret ser det jo ut som SGN har bedre skjerm enn one X og S forsåvidt. SGN har bare blåtann 3.0 mens one x har 4.0, vet ikke hvor mye den forskjellen utgjør men. men one x har bedre prosessor enn det SGN har da, men dette er jo på papiret, vet ikke hvordan dette føles i virkeligheten. og minne så har ikke jeg bruk for 32 gb. så det bryr jeg meg ikke om. front kameraet er jo like bra mens bak kameraet så har one x 8 pixler mot 5 hos SGN. mye ganske likt, men ifølge den testen jeg leste (leste ikke noen test egentlig bare specs.) så er jo one x bedre, men synes det er ganske lite som skiller da. Lenke til kommentar
Benkern Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Det som er litt spesielt med One X og GN er at denne ene egner seg bedre til noe enn den andre. Ingen er spesielt mye bedre enn hverandre. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 se aldri på antall megapiksler på kamera på mobiltelefoner, det sier ingen ting om kvaliteten, ofte vil færre være bedre Hvorfor ser skjermen til gn bedre ut på papiret? fordi det er amoled? one x er non-pentile... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Men kameraet er bedre på htcen. Slipper inn mer lys blandt annet:). Men linsa på HTC blir fort ripete da og svsrtfargen på HTC glasset raskt av også... Lenke til kommentar
baguett Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Skal vel ikke så mye til for å slå kameraet på GN nei flere som ofte må dobbel-tappe på den røde "legg på" knappen etter samtaler? har en tendens til reagere tregt hos meg. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Ja, må det jeg også til tider. Skjer med at vi med yakjuwxw (eller hva det nå heter) aldri får 404 da tro? Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Sliter med å koble til 3G etter å ha vært tilkoblet WiFi. Må restarte telefonen hver gang. Har vært sånn etter den fixen som kom nå nettopp. I tillegg faller lyden ut i et halvsekund under samtaler. Andre som sliter med det samme? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ikke opplevd det etter fiksen. Slå på og av flymodus bør hjelpe på samme måte som restarte, raskere det... Lenke til kommentar
stue Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Har fått støv under kameraglasset. Er det grunn for retur? Lenke til kommentar
Benkern Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Nei, hvorfor skulle det være det? Det er sannsynligvis din egen feil. Telefonen annonserer ikke som støvsikker! Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hyperion Samsung Galaxy Note 10,000mAh External Battery Pack and Charger (Compatible with ALL Galaxy Note models) http://www.amazon.com/gp/product/B007C8CRF4?ie=UTF8&tag=ipsa-20&linkCode=xm2&camp=1789&creativeASIN=B007C8CRF4 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Der var S3 lansert, synes den var stygg Men virka jo nice med trådløs lading. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Stygg? Ligner jo på Galaxy Nexus, litt tynnere.. Synes den ser bra ut egentlig. Men hadde forventa noe helt anna. 1 Lenke til kommentar
dredg Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Flere fæle design valg på S3 i mine øyne. Grufull home knapp, glossy plastikk bak deksel, hvordan de har lagt høyttaleren ved kamera og noe med hvor mye avrunding den har i forhold til størrelsen som får den til å se merkelig ut. Dog kan det ha noe med at den er i hvitt. Lurer på om dette med Android beam er kompatibelt med android beam? Skulle gjerne hatt mye av den DLNA funksjonaliteten som GS3 får på Nexusen også, med 3 samsung TVer i huset. Lenke til kommentar
schnoog Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Datoen viser 04.05.2012 og jeg har fortsatt ikke fått siste update. Er vel 1 mnd siden yjakwu folka fikk eller? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Eg hadde satt megapris på litt hjelp med unlocking av bootloader her. Tenkte å få nexus over på googleversjon og teste 4.0.4. Sidan S3 var nok eit teknobeist pakka inn i lego gidder eg ikkje bytte med det første. Eg får ikkje installert rett driver slik at eg får kjøyrt fastboot oem unlock kommandoen. Eg har installert SDK og adb. men når eg kjøyrer den kommandoen får eg "waiting for device". I devicemanager får eg android 1.0 med gul trekant øverst, tyder på feil driver. Er det nokon her som veit kor eg kan finne korrekt driver? har prøvd denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1379875 takk for alle svar Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Prøv PDAnet. Den fungerte for meg ihvertfall, fant alle driverne automatisk. Etter driverne er installert kan du slette selve programmet. http://junefabrics.com/android/ Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Prøv PDAnet. Den fungerte for meg ihvertfall, fant alle driverne automatisk. Etter driverne er installert kan du slette selve programmet. http://junefabrics.com/android/ takk for tips fant også eit rootkit som gjer alt som eg vil teste ut. http://www.galaxynexusforum.com/forum/galaxy-nexus-hacking-mods-lte-cdma/1445-wugs-galaxy-nexus-root-toolkit.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå