TigerJack Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Har ikke fått 4.0.4 enda. Håper virkelig de har fått fiksa ustabile wifi-dekningen, som er mitt største ankepunkt med telefonen.... Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Har ikke fått 4.0.4 enda. Håper virkelig de har fått fiksa ustabile wifi-dekningen, som er mitt største ankepunkt med telefonen.... 4.0.4??? Jeg har fremdeles 4.0.2... Lenke til kommentar
Arch-Heretic Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Er det flere enn meg som får ekkolyd på sms? Får det ikke når jeg test spiller en lyd, kun ved reel sms. Kan nevne at jeg ikke får det ved mail.ganske mystisk. LØST: fant ut at jeg hadde sms lyd på standard og ikke av noe som gjorde at den spilte samme lyd som notification sound. Endret 6. april 2012 av Arch-Heretic Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Har ikke fått 4.0.4 enda. Håper virkelig de har fått fiksa ustabile wifi-dekningen, som er mitt største ankepunkt med telefonen.... Min erfaring er at den har blitt mer stabil ed bytte av nettverk. Har to nett med samme SSID, og nå går byttet uten at jeg må deaktivere WiFi mellom byttene.Har aldri hatt problemer med dårlig dekning. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei, Har lenge vurdert å kjøpe enten SGII eller Nexus. Nå er lansering av SGIII rett rundt hjørnet og prisen på de to nevnte telefonene ligger nå på et mer "fornuftig" nivå. Jeg lurer derfor på om noen har mulighet til å gjøre opp en liten status på Nexus i lys av den litt ambivalente testen på amobil for noen måneder siden? Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hei, Har lenge vurdert å kjøpe enten SGII eller Nexus. Nå er lansering av SGIII rett rundt hjørnet og prisen på de to nevnte telefonene ligger nå på et mer "fornuftig" nivå. Jeg lurer derfor på om noen har mulighet til å gjøre opp en liten status på Nexus i lys av den litt ambivalente testen på amobil for noen måneder siden? Det blir vel et spørsmål om du må kjøpe ny telefon nå, eller om du kan vente. Enn så lenge er jo alle opplysninger om SGSIII rykter, så det er vanskelig å sammenligne den med de to andre. Selv har jeg begge (SGN og SGSII). Positivt med SGSII er at den er kjapp og responsiv (ICS4.0.3). Negativt er at du er avhengig av Samsung når det kommer oppdateringer, og de er ikke kjent for å være raske... (Root og alternative ROM er selvfølgelig en mulighet) Positivt med SGN er stor og god skjerm. Har 4.0.4 og forventer å alltid ligge foran på versjonsnr. Negativt er at den kanskje ikke alltid oppleves som like rask som SGSII(!) Lykke til med valget! Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg gikk fra GSII til GN og kan ikke si at GSII føles noe kjappere, men det er nok individuelt. Det er mange punkter for og imot begge disse telefonene (GSIII er det ikke noe poeng i å uttale seg om siden ingenting er bekreftet), men hovedargumentet mitt som gjør at jeg ikke kommer til å vurdere GSIII er Touchwiz. Jeg synes det var helt kurant da jeg hadde GSII, men nå som jeg har hatt GN en god stund vil jeg aldri velge noe annet enn stock Android så lenge de skallene HTC og Samsung er som de er. Men alt dette blir selvsagt subjektive meninger og man må nesten gjøre seg opp sin egen mening for å vurdere de. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg gikk fra GSII til GN og kan ikke si at GSII føles noe kjappere, men det er nok individuelt. Det er mange punkter for og imot begge disse telefonene (GSIII er det ikke noe poeng i å uttale seg om siden ingenting er bekreftet), men hovedargumentet mitt som gjør at jeg ikke kommer til å vurdere GSIII er Touchwiz. Jeg synes det var helt kurant da jeg hadde GSII, men nå som jeg har hatt GN en god stund vil jeg aldri velge noe annet enn stock Android så lenge de skallene HTC og Samsung er som de er. Men alt dette blir selvsagt subjektive meninger og man må nesten gjøre seg opp sin egen mening for å vurdere de. Perfekt! Det er akkurat slike erfaringer jeg er på jakt etter, dvs fra en som har hatt begge telefonene og virkelig fått testet dem. Hvordan synes du kameraet til GN er i forhold til SGII? I anmeldelsen til amobil trekker de også frem mangelen på pre-installerte apps i GN som noe negativt. Hva tenker du om dette? Er det ellers noen "gotchas" ved GN som jeg burde vite noe om, og som kanskje ikke kommer frem i anmeldelsene? Per nå så tror jeg at jeg heller mer og mer mot GN pga stock Android og muligheten til raske oppdateringer, men føler at jeg også må vurdere SGII som en kandidat da denne har høstet så mange lovprisninger. Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Jeg gikk fra GSII til GN og kan ikke si at GSII føles noe kjappere, men det er nok individuelt. Det er mange punkter for og imot begge disse telefonene (GSIII er det ikke noe poeng i å uttale seg om siden ingenting er bekreftet), men hovedargumentet mitt som gjør at jeg ikke kommer til å vurdere GSIII er Touchwiz. Jeg synes det var helt kurant da jeg hadde GSII, men nå som jeg har hatt GN en god stund vil jeg aldri velge noe annet enn stock Android så lenge de skallene HTC og Samsung er som de er. Men alt dette blir selvsagt subjektive meninger og man må nesten gjøre seg opp sin egen mening for å vurdere de. Perfekt! Det er akkurat slike erfaringer jeg er på jakt etter, dvs fra en som har hatt begge telefonene og virkelig fått testet dem. Hvordan synes du kameraet til GN er i forhold til SGII? I anmeldelsen til amobil trekker de også frem mangelen på pre-installerte apps i GN som noe negativt. Hva tenker du om dette? Er det ellers noen "gotchas" ved GN som jeg burde vite noe om, og som kanskje ikke kommer frem i anmeldelsene? Per nå så tror jeg at jeg heller mer og mer mot GN pga stock Android og muligheten til raske oppdateringer, men føler at jeg også må vurdere SGII som en kandidat da denne har høstet så mange lovprisninger. (Ser at det ikke er mitt innlegg du krediterer, men jeg svarer allikevel). Kamerat på SGSII er betydelig bedre. SGN fikk et lite løft fra 4.0.2 til 4.0.4, men SGSII er overlegent bedre. Og det er helt klart et poeng med Vanilla, som var hovedårsaken til at jeg gikk til SGN. Har tidligere hatt Nexus One og Nexus S, og det var et mareritt å gå over til Touchwiz. Men som jeg nevnte tidigere; root og endring av ROM kan være løsningen. EDIT: Årsaken til at en telefon kan oppleves som raskere/treigere er selvfølgelig avhengig av hva som oppfattes som raksere/treigere og ikke minst hvor mange applikasjoner som ligger i bakgrunnen og kjører! Derfor veldig individuelt :-) Endret 9. april 2012 av torebravo Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg gikk fra GSII til GN og kan ikke si at GSII føles noe kjappere, men det er nok individuelt. Det er mange punkter for og imot begge disse telefonene (GSIII er det ikke noe poeng i å uttale seg om siden ingenting er bekreftet), men hovedargumentet mitt som gjør at jeg ikke kommer til å vurdere GSIII er Touchwiz. Jeg synes det var helt kurant da jeg hadde GSII, men nå som jeg har hatt GN en god stund vil jeg aldri velge noe annet enn stock Android så lenge de skallene HTC og Samsung er som de er. Men alt dette blir selvsagt subjektive meninger og man må nesten gjøre seg opp sin egen mening for å vurdere de. Perfekt! Det er akkurat slike erfaringer jeg er på jakt etter, dvs fra en som har hatt begge telefonene og virkelig fått testet dem. Hvordan synes du kameraet til GN er i forhold til SGII? I anmeldelsen til amobil trekker de også frem mangelen på pre-installerte apps i GN som noe negativt. Hva tenker du om dette? Er det ellers noen "gotchas" ved GN som jeg burde vite noe om, og som kanskje ikke kommer frem i anmeldelsene? Per nå så tror jeg at jeg heller mer og mer mot GN pga stock Android og muligheten til raske oppdateringer, men føler at jeg også må vurdere SGII som en kandidat da denne har høstet så mange lovprisninger. Som torebravo skriver er GSII sitt kamera utvilsomt bedre. Ingen vits i å krangle på det. Men muligheten du har for å ta bilder veldig kjapt med GN verdsetter jeg. Mangelen på pre-innstallerte apps passet meg perfekt. Denne brandingen produsentene driver med og stapper telefonene fulle av applikasjoner jeg ikke trenger og heller ikke får fjernet enkelt har jeg lite til overs for. Alt man måtte ønske er jo bare å laste ned. Jeg liker også den litt større skjermen som gjør surfing til en drøm, samtidig som formen på telefonen er litt mer avrundet og dermed enklere å holde i. Notification-light finnes ikke på GSII og det var et stort savn GN heldigvis har dekket opp, Veldig kjekt! Det er nok flere ting jeg også ville ha nevnt med GN, men de kan jeg poste når jeg kommer på de. 1 Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg gikk fra GSII til GN og kan ikke si at GSII føles noe kjappere, men det er nok individuelt. Det er mange punkter for og imot begge disse telefonene (GSIII er det ikke noe poeng i å uttale seg om siden ingenting er bekreftet), men hovedargumentet mitt som gjør at jeg ikke kommer til å vurdere GSIII er Touchwiz. Jeg synes det var helt kurant da jeg hadde GSII, men nå som jeg har hatt GN en god stund vil jeg aldri velge noe annet enn stock Android så lenge de skallene HTC og Samsung er som de er. Men alt dette blir selvsagt subjektive meninger og man må nesten gjøre seg opp sin egen mening for å vurdere de. Perfekt! Det er akkurat slike erfaringer jeg er på jakt etter, dvs fra en som har hatt begge telefonene og virkelig fått testet dem. Hvordan synes du kameraet til GN er i forhold til SGII? I anmeldelsen til amobil trekker de også frem mangelen på pre-installerte apps i GN som noe negativt. Hva tenker du om dette? Er det ellers noen "gotchas" ved GN som jeg burde vite noe om, og som kanskje ikke kommer frem i anmeldelsene? Per nå så tror jeg at jeg heller mer og mer mot GN pga stock Android og muligheten til raske oppdateringer, men føler at jeg også må vurdere SGII som en kandidat da denne har høstet så mange lovprisninger. (Ser at det ikke er mitt innlegg du krediterer, men jeg svarer allikevel). Kamerat på SGSII er betydelig bedre. SGN fikk et lite løft fra 4.0.2 til 4.0.4, men SGSII er overlegent bedre. Og det er helt klart et poeng med Vanilla, som var hovedårsaken til at jeg gikk til SGN. Har tidligere hatt Nexus One og Nexus S, og det var et mareritt å gå over til Touchwiz. Men som jeg nevnte tidigere; root og endring av ROM kan være løsningen. EDIT: Årsaken til at en telefon kan oppleves som raskere/treigere er selvfølgelig avhengig av hva som oppfattes som raksere/treigere og ikke minst hvor mange applikasjoner som ligger i bakgrunnen og kjører! Derfor veldig individuelt :-) Jeg gikk fra GSII til GN og kan ikke si at GSII føles noe kjappere, men det er nok individuelt. Det er mange punkter for og imot begge disse telefonene (GSIII er det ikke noe poeng i å uttale seg om siden ingenting er bekreftet), men hovedargumentet mitt som gjør at jeg ikke kommer til å vurdere GSIII er Touchwiz. Jeg synes det var helt kurant da jeg hadde GSII, men nå som jeg har hatt GN en god stund vil jeg aldri velge noe annet enn stock Android så lenge de skallene HTC og Samsung er som de er. Men alt dette blir selvsagt subjektive meninger og man må nesten gjøre seg opp sin egen mening for å vurdere de. Perfekt! Det er akkurat slike erfaringer jeg er på jakt etter, dvs fra en som har hatt begge telefonene og virkelig fått testet dem. Hvordan synes du kameraet til GN er i forhold til SGII? I anmeldelsen til amobil trekker de også frem mangelen på pre-installerte apps i GN som noe negativt. Hva tenker du om dette? Er det ellers noen "gotchas" ved GN som jeg burde vite noe om, og som kanskje ikke kommer frem i anmeldelsene? Per nå så tror jeg at jeg heller mer og mer mot GN pga stock Android og muligheten til raske oppdateringer, men føler at jeg også må vurdere SGII som en kandidat da denne har høstet så mange lovprisninger. Som torebravo skriver er GSII sitt kamera utvilsomt bedre. Ingen vits i å krangle på det. Men muligheten du har for å ta bilder veldig kjapt med GN verdsetter jeg. Mangelen på pre-innstallerte apps passet meg perfekt. Denne brandingen produsentene driver med og stapper telefonene fulle av applikasjoner jeg ikke trenger og heller ikke får fjernet enkelt har jeg lite til overs for. Alt man måtte ønske er jo bare å laste ned. Jeg liker også den litt større skjermen som gjør surfing til en drøm, samtidig som formen på telefonen er litt mer avrundet og dermed enklere å holde i. Notification-light finnes ikke på GSII og det var et stort savn GN heldigvis har dekket opp, Veldig kjekt! Det er nok flere ting jeg også ville ha nevnt med GN, men de kan jeg poste når jeg kommer på de. Takker for gode svar! Det bærer i retning av en GN 1 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Spør du meg er det hauger av fordeler med GN over SGS2. *Varselslyset kombinert med Light Flow *Skjermknappene som kan veksles enkelt om Android får nye funksjoner senere. *Større skjerm med bedre oppløsning *Langt bedre UI out of the box *NFC(Ikke utbredt ennå men vil komme løsninger fra 2013) *Pogo pins om vi noen gang vil se dockene her til lands. For meg var valget enkelt når jeg skulle veie Nexus og S2 mot hverandre. Så er det også greit å ha noe som ikke alle andre har da. 1 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det er en app som lar deg tilrettelegge fargene og pulseringen på varselslyset. F.eks blått til Facebookvarsler, gult for Tweetdeck eller grønt for...whatever app med grønt tema. 1 Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Noen som har prøvd disse til GN? Ser av anmeldelsen at lydkvalitet varierer litt ift telefonmodell. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Det er en app som lar deg tilrettelegge fargene og pulseringen på varselslyset. F.eks blått til Facebookvarsler, gult for Tweetdeck eller grønt for...whatever app med grønt tema. Skal sies det ikke trengs for facebook da, da standardappen har forskjellige selv ;P Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Noen som har prøvd disse til GN? Ser av anmeldelsen at lydkvalitet varierer litt ift telefonmodell. Jeg bestilte faktisk disse i helgen og regner med å få de imorgen. Kan si ifra da. 1 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Skal sies det ikke trengs for facebook da, da standardappen har forskjellige selv ;P Vel, Facebook bruker lyset som standard men gir deg ingen valg om farge eller pulsering. Der Light Flow kommer inn, og gir gir deg varsler for alle programmer. Er sånn fleksibilitet Android handler om. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Noen som har opplevd at telefonen går inn i en boot, og eneste utvei er recovery? Jeg har først problemet med stock 4.0.2, eneste som hjalp var en recovery. Så kjørte rootet jeg den og testet AOPK rom noen dager før den også da bare begynte å boote, og kunne ikke flashe ny rom, eneste som hjelp var å pushe adb med stock rom. Det jeg begynner å lurer på, kan det være et problem med telefonen min? Jeg skjønner at når jeg prøver ny rom osv at ting kan skje, men når det skjer med stock også..? Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Noen som har prøvd disse til GN? Ser av anmeldelsen at lydkvalitet varierer litt ift telefonmodell. Jeg bestilte faktisk disse i helgen og regner med å få de imorgen. Kan si ifra da. Sweet! Gleder meg til å høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå