Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

Men ser liksom ikke problemet med å tilby kontaktsynkronisering. Slik at facebookkontakter legges inni i telefonens kontaktbok. Bruker profilbilde osv. Fletter inn events med kalender osv. Likte htcs funksjon der når folk ringte så viste personens profilbilde samt siste statusmelding,.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.mots.haxsync

Grunnen er:

We believe it is very important that users are able to control their data. So in the over-the-air update for Nexus S, we have a small change to how Facebook contacts appear on the device. For Nexus S users who downloaded the Facebook app from Android Market, Facebook contacts will no longer appear to be integrated with the Android Contacts app. Since Facebook contacts cannot be exported from the device, the appearance of integration created a false sense of data portability. Facebook contact data will continue to appear within the Facebook app. Like all developers on Android, Facebook is free to use the Android contacts API to truly integrate contacts on the device, which would allow users to have more control over their data. We are removing the special-case handling of Facebook contacts on Nexus S and future lead devices. We continue to believe that reciprocity (the expectation that if information can be imported into a service it should be able to be exported) is an important step toward creating a world of true data liberation -- and encourage other websites and app developers to allow users to export their contacts as well. - Google

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh snap!

Fikk 4.0.4 OTA i dag tidlig :-)

Her har de gjort mange forbedringer;

-Kameraet starter vesentlig raskere

-Bedre fokus

-Telefonen oppleves å ha mindre lagging

-Enkelte programmer (Dolphin HD, Google Reader, Handcent) er raskere i lasting av nye sider

-Bedre stabilitet ved bytte mellom trådløse nettverk med samme SSID (et problem jeg har hatt)

Andre som har opplevd andre forbedringer? Eventuelt ting som har blitt dårligere?

Lenke til kommentar

måtte selv flashe manuelt fra 4.0.1 yuakuixk elns til 4.0.4 yakui, med; cwm, root,unlock og stock img fra google.

Virker som om batteri er mye bedre.

edit: batteriet er slvfølgelig ikke bedre, men tlf bruker mindre strøm;)

Endret av Redman
Lenke til kommentar

Om noen har mye tid til overs: Det hadde vært supert med en egen tråd som lister opp informasjon om alternative ROMs til denne telefonen?

Sliter med å finne ut hva som er best/forskjellen på Apex, Codename Android, AOKP, Revolution HD, CyanogenMod etc...

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Sitter også på 4.0.4. Eneste bug'en så langt er at det lagger nå og da når jeg skal åpne opp skjermlåsen. Enten ved mønster eller å trekke sirkelen til siden. Hadde ikke det problemet på 4.0.2. Det er flere som sliter med dette.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

For dere som har norsk språk på telefonen så heter det "rammeverk for googletjenester".

Mulig det er bullshit. Det funker ikke for meg, men kanskje for noen av dere. :)

For å tvinge sjekk av oppdateringen så åpne ringeappen og skriv *#*#2432546#*#*

Lenke til kommentar

Nå som de med Yakju har fått 4.0.4 blir det interessant å se hvor lang tid det tar før vi andre får det. Håper ikke det blir mer enn et par dager.

Har forresten lekt meg litt med en One X i dag, og føler meg veldig sikker på at Nexus fortsatt er en bedre telefon rett og slett pga ren Android. Sense er riktignok det beste skallet man kan få på markedet, men den har også sine svakheter. Eneste som var bedre enn stock var utvidelsen HTC har gjort i databruk-menyen. Her har de også lagt ved statistikker for anrop og meldinger, så man får en mer fullstendig samling av sitt mobilbruk.

Lenke til kommentar

hvis du vil ha synspunktet til en som ikke kan alt for mye om kameraer: nei, alt med kameraet ser likt ut. Noen sier det starter opp raskere, men det må være snakk om mikrosekunder.

Har ikke prøvd filming enda så kan hende stabilisatoren er blitt bedre. Var også snakk om noen UI changes med kameraet i 4.0.4, men alt ser likt ut hos meg.

Lenke til kommentar

hvis du vil ha synspunktet til en som ikke kan alt for mye om kameraer: nei, alt med kameraet ser likt ut. Noen sier det starter opp raskere, men det må være snakk om mikrosekunder.

Har ikke prøvd filming enda så kan hende stabilisatoren er blitt bedre. Var også snakk om noen UI changes med kameraet i 4.0.4, men alt ser likt ut hos meg.

Kameraet starter opp betydelig raskere. Kan tenke meg at det er redusert fra fire til to sekunder på min telefon.

UI er endret. Menyknappen i kameraappen er endret og biltzmodus vises i øvre venstre hjørne.

Lenke til kommentar

Kameraet starter opp betydelig raskere. Kan tenke meg at det er redusert fra fire til to sekunder på min telefon.

Fire sekunder? Min starter på noen få tideler, selv om jeg åpner fra låseskjerm. (Har Apex 1.0.2, Android 4.0.3).

Med 4.0.4 ble det en klar forbedring for min del.

Edit: Etter en restart av telefonen er mitt også veldig raskt(!).

Første restart siden installering av 4.0.4 i går.

Halleluja ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...