Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung

Swome

Anbefalte innlegg

dette med buskortet begynner å bli int.

disse holder man jo bare borti leseren når man går på bussen. mange har dem i lommeboken, og scanner bare dem borti leseren.

skulle vi klart å få kortet inn på mobilen ? kult det hadde blitt da, men kontrollørene hadde vel begynt å lure. Men man har jo med kvittering :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om man kan kopiere det inn på mobilen eller noe slik at man kan bruke det ... uten lov ? de er vel redd for at en hel skoleklasse kopierer inn et busskort da slik at de taper penger. Men man må jo ha med seg kvittering uansett for at kortet skal være gyldig. de hadde spart tid og penger på å programere og sende ut.

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt meg en pakke med NFC tags, men har ikke brukt det til noe særlig nyttig hittil av en enkelt grunn: Det er sjelden raskere å fyre opp en app via en tag en å klikke på et ikon. I praksis ser jeg det er moro og geeky, men så stopper det der.

Bruk som jeg ser kan være praktisk kan være:

- Visittkort. Bortsett fra at kun 1 av 50 kan lese det nå.

- Bluetooth av/på. Praktisk i f.eks bilen - men fortsatt også lett å gjøre uten tag.

- Betaling når det kommer.

Å starte en app som jeg uansett må navigere videre ser jeg ikke det helt store poenget med?

Min konklusjon har egentlig blitt at styrken med NFC ligger ikke i hva jeg kan gjøre lokalt på mobilen med egne ferdige oppsett, men heller hva jeg kan gjøre med informasjon fra tags jeg ikke selv har laget.

Jeg leser stadig at folk bruker blant annet NFC for å kunne skru alarm av/på. Hvorfor er dette noe av det mer populære man kan bruke det til? For de som jobber fast skal man jo opp til nogenlunde samme tid hver dag, i et nogenlunde fast mønster? Jeg skrur bare av alarm når jeg har ferie... Og skulle jeg tilpasset til f.eks en turnus eller deltid ville jeg heller gjort det via en egen kalender i Google.

Jeg har så vidt testet sending av enkelt informasjon med en kollega via NFC, og det fungerte veldig bra.

Tasker er en app som blir nevnt iblant. For de som ikke har testet denne kan jeg anbefale denne på det sterkeste. Mine to mest verdsatte tasks er "lydløs i møter på jobbkalender - om jeg er satt til opptatt" og "skru av data og synking om natta".

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt min Samsung Galaxy Nexus telefon i en uke, er det ting som plager meg litt.

Jeg hadde tidligere en Samsung Galaxy S2, og etter at skjermen knuste, tenkte jeg å prøve meg på Google sin telefon for å slippe å vente på nyere Android versjoner.

På min telefon føler jeg at trykkskjermen har dårlig respons, jeg må ofte trykke 2 eller flere ganger på ikonet/tasten før det blir registrert.

Dette er veldig irriterende nå jeg skal skrive melding etc.

Det andre som irriterer meg er at jeg føler telefonen henger veldig ved start av programmer, skift mellom programmer.

Er det flere som har det slik med sin telefon?

Lenke til kommentar
XmasB
: Enkle ting er kanskje ikke det mest fornuftige og bruke NFC-tags til. Men, om man gjør litt mer ut av det, så syntes jeg de har en god nytte for seg. Hver eneste dag jeg er på jobb så setter jeg tlf i docking, så da er det vel like praktisk at tlf selv kobler seg til riktig nett, skrur på blåtann og synker e-post? Ja, jeg kunne ha styrt dette via tasker med fks tids eller GPS styring, men det er mange ganger jeg ikke jobber på samme plassen. Da blir det upraktisk. Så lenge man skal kjøre flere ting, på en gang, og det er praktisk og sette en tag der, så hvorfor ikke? Om jeg slipper å gjøre de samme kjedelige innstillingene hver eneste dag, så er det konge for min del.

Når jeg ligger i sofaen, å skal hente opp tv guiden, hvorfor ikke bare sveipe tlf forbi en liten brikke så kommer den opp? Mer praktisk enn å ha en snarvei på tlf. Men, skjønner også at folk ikke syntes det. Smaken og behag:)

Dog, jeg gleder meg virkelig til å få adgangskortet på mobilen, bankkortet og ikke minst månedskortet (flexus shit). Da begynner vi å snakke. Kan jo også dra den lengre, hva med at den starter opp bilen? Dra tlf forbi døra, tast koden og du kan kjøre av gårde.

Lenke til kommentar

På min telefon føler jeg at trykkskjermen har dårlig respons, jeg må ofte trykke 2 eller flere ganger på ikonet/tasten før det blir registrert.

Dette er veldig irriterende nå jeg skal skrive melding etc.

Det andre som irriterer meg er at jeg føler telefonen henger veldig ved start av programmer, skift mellom programmer.

Er det flere som har det slik med sin telefon?

Jeg merker det kun på låseskjemen min (tegn mønster)...

Lenke til kommentar

Nokon som har testa Wimp på nexusen? Fungerer den på låseskjerm osv?

ICS-FD: 4.0.4 bringer med seg ein del ytelsesforbedringar. Likevel blir det ikkje det samme som iphone. Hakking, lugging og ustabilitet er litt androids varemerke føler eg :)

Du er klar over at iPhone har flere apper som krasjer enn Android? De bare viser det ikke like tydelig til brukeren.

Jeg tror hovedgrunnen til at iPhone oppleves som bedre jevnt over er at de kun produserer en high-end mobil. En - som de bare "oppgraderer" fra tid til annen. Til sammenligning finnes Android i alle prisklasser. Med det følger også mobiler som ikke klarer å kjøre ilke smooth som toppmodellene. Hva gjelder Nexus kan jeg ikke helt kjenne meg igjen i hverken hakking, lugging eller ustabilitet (med unntak av Spotify appen som tilsynelatende er skrevet av en ape uten særlig kjennskap til OS den er skrevet for). Den oppleves som rask og stabil, og det har den gjort (stort sett - noe småtteri har det vært) siden jeg fikk den ved release.

For å programmere en NFC-chip må du ha 4.0.3 eller nyere.

4.0.1 og 4.0.2 har bugs som gjør at dette ikke går..

Jeg har brukt 4.0.2, NFC Task Launcher og preformatterte tags uten problemer! :)

Så lenge der preformatterte skal ikke dette være noe problem med 4.01 eller 4.02. Jeg har også brukt 4.01 uten problemer.

Ved bestilling av taggene fikk jeg faktisk et oppfølgingspørsmål om de skulle formateres før de sendte. Det er service.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nokon som har testa Wimp på nexusen? Fungerer den på låseskjerm osv?

ICS-FD: 4.0.4 bringer med seg ein del ytelsesforbedringar. Likevel blir det ikkje det samme som iphone. Hakking, lugging og ustabilitet er litt androids varemerke føler eg :)

Jeg vet at min telefon aldri vil flyte så smooth som en iPhone, men i forhold til S2 er Nexus telefonen min mye mer hakkete, noe som jeg faktisk ikke trodde ville være tilfelle, men håper 4.0.4 bedrer bruker opplevelsen når det blir lansert.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva denne hakkingen er... min kjører smooth som bare det, apps starter det øyeblikket jeg trykker på ikonet.

Angående NFC er det klart det er i oppstartsfasen enda, men hey så fett det blir når butikkene/bankene starter å rulle ut betaling, kollektivtrafikk osv.

Ser noen har begynt å fikse tags så man kan sjekke inn på sosiale nettverk enten ved inngangen eller i kassen på steder :)

Leste vel ellers på dinside for ikke så lenge siden at det var begynt å komme vareautomater hvor man kan betale med kort nå, og at disse støttet paypass / paywave eller hva det nå heter. Så er det jo bare kjipt at det ikke er noen norske banker som har kommet lengre enn i beta-test, men de er jo iallefall på vei :)

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått tilbaketelefonen min fra Service.

Denne gangen oppdaterte den seg fint til 4.0.2.

Har ikke opplevd SoD etter jeg fikk den tilbake(bank i bordet!)

Vet du hva som ble gjort? Grunnen til at jeg spør er at jeg har min inne for andre gang, og denne gang har de byttet hovedkortet! Symptomene var SoD og hyppige reboots (hvert andre minutt på slutten og bootloop etter oppdatering til 4.02)

Lenke til kommentar

... Så lenge man skal kjøre flere ting, på en gang, og det er praktisk og sette en tag der, så hvorfor ikke? Om jeg slipper å gjøre de samme kjedelige innstillingene hver eneste dag, så er det konge for min del. ..

Ja, jeg ser jo den. Er nok kanskje bare jeg som ikke forandrer så mye på mobilen avhengig av situasjon. Med unntak av om natten er wifi alltid på, bluetooth er alltid av, gps alltid på osv osv.

Når det er sagt bestilte jeg meg netopp en Jabr Freeway for håndfri mobil i bilen, så da blir det vel fort til at jeg lager en tag for å skru på bluetooth der. :)

Lenke til kommentar

Vet du hva som ble gjort? Grunnen til at jeg spør er at jeg har min inne for andre gang, og denne gang har de byttet hovedkortet! Symptomene var SoD og hyppige reboots (hvert andre minutt på slutten og bootloop etter oppdatering til 4.02)

De byttet hovedkort og "reparerte korrupt software".

Problemene mine var at jeg hadde SoD og hyppige reboost som du skriver + at telefonen låste seg under oppdatering til 4.0.2

Lenke til kommentar

De byttet hovedkort og "reparerte korrupt software".

Problemene mine var at jeg hadde SoD og hyppige reboost som du skriver + at telefonen låste seg under oppdatering til 4.0.2

Ok, da krysser vi fingre for at det fikser biffen. Jeg venter fortsatt på å få min tilbake. Den var ferdig i dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...