King_Canute Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg tok en restart av telefonen og fikk 2283. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Testet det nettopp. Fikk 3540 på min Nexus..? Roota? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Jepp, og Android 4.0.3 og Franco kernel klokket til 1.5 GHz. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 1744, restarta telefonen og fikk 1992. Sliter med dårlige resultater i AnTuTu også :3 AOKP 4.0.3 stock kernel. (værre resultater med franco kernel faktisk) Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 3430 med MCR 4.0.4 og Trinity kernel med oc på 1.38Ghz Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Sjukt kva dykk oppnår med telefonene deres. Kan ikkje vera bra for batteri/varmegang at tlf er klokket til 1,5ghz vel? Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Sjukt kva dykk oppnår med telefonene deres. Kan ikkje vera bra for batteri/varmegang at tlf er klokket til 1,5ghz vel? Har ikke merket noe på at telefonen har blitt noe varmere eller dårligere på batteri på 1.38ghz ihvertfall.. Føler at jeg har perfekt kombo av rask telefon med fin flyt og bra batteri som den er nå Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Høres bra ut. Trodde den ville bli veldig varm overklokka. Er enkelte ganger at telefonen går over 40 grader. Da er det for varmt. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hva er siste lanserte versjon av Ice Cream til Samsung Galaxy Nexus? Jeg har 4.0.2, men jeg leser at en del har 4.0.3. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Hva er siste lanserte versjon av Ice Cream til Samsung Galaxy Nexus? Jeg har 4.0.2, men jeg leser at en del har 4.0.3. Siste offisielle versjon er 4.0.2 til gsm versjonen av nexus. 4.0.3 er på mange customs roms eller du kan bygge den selv fra kilde koden. Også er det noen som har 4.0.4 som er bygd på en leak fra lte versjonen av nexus Endret 19. februar 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
SRD Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Sjukt kva dykk oppnår med telefonene deres. Kan ikkje vera bra for batteri/varmegang at tlf er klokket til 1,5ghz vel? Det er ikke noe problem for min del. Når det kommer til én CPU er det hovedsaklig tre ting som påvirker strømforbruket. Det ene er frekvens, det andre er spenning på prosessoren og det tredje er antall kjerner som er aktive. Originalt så har Galaxy nexus disse spenningene: 1200 MHz - 1380 mV 920 MHz - 1317 mV 700 MHz - 1203 mV 350 MHz - 1025 mV Jo lavere spenning jo lavere effektforbruk, som igjen gir mindre varmeutvikling. Siden jeg har rootet telefonen kan jeg justere ned disse spenningene (påvirker ikke ytelsen til telefonen). Så jeg kjører istedenfor: 1500 MHz - 1250 mV 1350 MHz - 1175 mV 1200 MHz - 1125 mV 1000 MHz - 1050 mV 700 MHz - 925 mV 350 MHz - 750 mV Så med andre ord har telefonen min lavere spenning på 1500 MHz enn den originalt har på 1200 MHz. Siden øking i spenning og varmeutvikling ikke er proporsjonal så kan det faktisk være at prosessoren utvikler mindre varme på 1500 MHz og 1250 mV enn den gjør på 1200 MHz og 1380 mV. I tillegg til dette så justerer telefonen prosessorhastigheten ut fra behov, derfor er det bare når telefonen er under full last at den vil være på 1500 MHz. Ved å laste ned CPU spy kan du sjekke hvor lenge telefonen har vært i de forskjellige frekvensområdene. Min telefon har i løpet av de siste 70 timene bare vært 1 time og 3 minutt på 1500 MHz. Det er også mulig å tweake hvor raskt prosessoren skal øke klokkehastigheten, og dermed få den til å bruke mindre tid på de høyeste frekvensene. Sist men ikke minst så har Franco sin kernel mulighet for å deaktivere den ene kjernen når skjermen er av. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg leste akkurat om den nyeste lanseringen fra LG. Må si jeg synes vi har gjort det riktige valget, når store produsenter fortsatt lanserer telefoner med 2.3.7... Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Anbefaler på det sterkeste Chrome til ICS. Fantastisk nettleser som burde vært standard. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1485473 Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Ja, jeg liker den også, men den mangler likevel noen ting for å bli helt komplett Lenke til kommentar
dredg Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Har hatt et ganske stort problem med gnexen min de siste ukene. Folk klarer ikke å ringe meg og jeg får ikke tatt imot sms. Problemet fikser seg ved en restart/skru på og av flymodus, men jeg vet ikke når det skjer, så det kan gå en hel dag der jeg er helt utilgjengelig. Fikk 4.0.2 OTA for noen dager siden og problemet er der enda. Håper virkelig noen kan hjelpe med dette. Har lite lyst til å gå tilbake til eldre telefoner. Du har vel ikke tilfeldigvis Tele 2 abbonement? Jeg har samme problem som du beskriver, men da bare når jeg bruker Tele 2 SIM. Med Telenor så er det ingen problemer. Jeg får også tilsvarende problem med Nexus S når jeg har Tele 2 SIM kortet mitt i den. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Har hatt et ganske stort problem med gnexen min de siste ukene. Folk klarer ikke å ringe meg og jeg får ikke tatt imot sms. Problemet fikser seg ved en restart/skru på og av flymodus, men jeg vet ikke når det skjer, så det kan gå en hel dag der jeg er helt utilgjengelig. Fikk 4.0.2 OTA for noen dager siden og problemet er der enda. Håper virkelig noen kan hjelpe med dette. Har lite lyst til å gå tilbake til eldre telefoner. Du har vel ikke tilfeldigvis Tele 2 abbonement? Jeg har samme problem som du beskriver, men da bare når jeg bruker Tele 2 SIM. Med Telenor så er det ingen problemer. Jeg får også tilsvarende problem med Nexus S når jeg har Tele 2 SIM kortet mitt i den. Jeg har tele2 ja. Så det er der problemet ligger da? Utrolig irriterende at dette skjer. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Ja som sagt så skjer dette med 2 telefoner for meg, og disse fungerer fint med telenor. Har en kollega som klager på samme problem med en Samsung Note hos Tele 2. Veldig merkelig for man får jo ingen indikasjon på selve telefonene at man ikke lenger er tilgjengelig, samt at det virker som det er SMS og telefon som kobler ut og ikke datatrafikken. Dog er jeg ikke helt sikker på dette med data. Skal prøve å ringe Tele 2 i morgen og se om de har noen plausibel forklaring. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg får gjøre det samme. Trodde det var telefonen hele tiden jeg. Hvis de ikke klarer å fikse dette forlanger jeg bare å få avsluttet abb mitt uten kostnader Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Er det flere som har MMS problemer? har prøvd "alt" og Netcom gjør ikke så mye for å hjelpe meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå