Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjukt kva dykk oppnår med telefonene deres. Kan ikkje vera bra for batteri/varmegang at tlf er klokket til 1,5ghz vel?

Har ikke merket noe på at telefonen har blitt noe varmere eller dårligere på batteri på 1.38ghz ihvertfall..

Føler at jeg har perfekt kombo av rask telefon med fin flyt og bra batteri som den er nå:)

Lenke til kommentar

Hva er siste lanserte versjon av Ice Cream til Samsung Galaxy Nexus?

Jeg har 4.0.2, men jeg leser at en del har 4.0.3.

Siste offisielle versjon er 4.0.2 til gsm versjonen av nexus.

 

4.0.3 er på mange customs roms eller du kan bygge den selv fra kilde koden.

 

Også er det noen som har 4.0.4 som er bygd på en leak fra lte versjonen av nexus

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Sjukt kva dykk oppnår med telefonene deres. Kan ikkje vera bra for batteri/varmegang at tlf er klokket til 1,5ghz vel?

Det er ikke noe problem for min del. Når det kommer til én CPU er det hovedsaklig tre ting som påvirker strømforbruket. Det ene er frekvens, det andre er spenning på prosessoren og det tredje er antall kjerner som er aktive. Originalt så har Galaxy nexus disse spenningene:

 

1200 MHz - 1380 mV

920 MHz - 1317 mV

700 MHz - 1203 mV

350 MHz - 1025 mV

 

 

Jo lavere spenning jo lavere effektforbruk, som igjen gir mindre varmeutvikling. Siden jeg har rootet telefonen kan jeg justere ned disse spenningene (påvirker ikke ytelsen til telefonen). Så jeg kjører istedenfor:

 

1500 MHz - 1250 mV

1350 MHz - 1175 mV

1200 MHz - 1125 mV

1000 MHz - 1050 mV

700 MHz - 925 mV

350 MHz - 750 mV

 

 

Så med andre ord har telefonen min lavere spenning på 1500 MHz enn den originalt har på 1200 MHz. Siden øking i spenning og varmeutvikling ikke er proporsjonal så kan det faktisk være at prosessoren utvikler mindre varme på 1500 MHz og 1250 mV enn den gjør på 1200 MHz og 1380 mV.

 

I tillegg til dette så justerer telefonen prosessorhastigheten ut fra behov, derfor er det bare når telefonen er under full last at den vil være på 1500 MHz. Ved å laste ned CPU spy kan du sjekke hvor lenge telefonen har vært i de forskjellige frekvensområdene. Min telefon har i løpet av de siste 70 timene bare vært 1 time og 3 minutt på 1500 MHz. Det er også mulig å tweake hvor raskt prosessoren skal øke klokkehastigheten, og dermed få den til å bruke mindre tid på de høyeste frekvensene.

 

Sist men ikke minst så har Franco sin kernel mulighet for å deaktivere den ene kjernen når skjermen er av.

Lenke til kommentar

Har hatt et ganske stort problem med gnexen min de siste ukene.

Folk klarer ikke å ringe meg og jeg får ikke tatt imot sms.

 

Problemet fikser seg ved en restart/skru på og av flymodus, men jeg vet ikke når det skjer, så det kan gå en hel dag der jeg er helt utilgjengelig.

 

Fikk 4.0.2 OTA for noen dager siden og problemet er der enda.

 

Håper virkelig noen kan hjelpe med dette. Har lite lyst til å gå tilbake til eldre telefoner.

 

Du har vel ikke tilfeldigvis Tele 2 abbonement? Jeg har samme problem som du beskriver, men da bare når jeg bruker Tele 2 SIM. Med Telenor så er det ingen problemer. Jeg får også tilsvarende problem med Nexus S når jeg har Tele 2 SIM kortet mitt i den.

Lenke til kommentar

Har hatt et ganske stort problem med gnexen min de siste ukene.

Folk klarer ikke å ringe meg og jeg får ikke tatt imot sms.

 

Problemet fikser seg ved en restart/skru på og av flymodus, men jeg vet ikke når det skjer, så det kan gå en hel dag der jeg er helt utilgjengelig.

 

Fikk 4.0.2 OTA for noen dager siden og problemet er der enda.

 

Håper virkelig noen kan hjelpe med dette. Har lite lyst til å gå tilbake til eldre telefoner.

 

Du har vel ikke tilfeldigvis Tele 2 abbonement? Jeg har samme problem som du beskriver, men da bare når jeg bruker Tele 2 SIM. Med Telenor så er det ingen problemer. Jeg får også tilsvarende problem med Nexus S når jeg har Tele 2 SIM kortet mitt i den.

 

Jeg har tele2 ja. Så det er der problemet ligger da?

Utrolig irriterende at dette skjer.

Lenke til kommentar

Ja som sagt så skjer dette med 2 telefoner for meg, og disse fungerer fint med telenor. Har en kollega som klager på samme problem med en Samsung Note hos Tele 2.

 

Veldig merkelig for man får jo ingen indikasjon på selve telefonene at man ikke lenger er tilgjengelig, samt at det virker som det er SMS og telefon som kobler ut og ikke datatrafikken. Dog er jeg ikke helt sikker på dette med data.

 

Skal prøve å ringe Tele 2 i morgen og se om de har noen plausibel forklaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...