Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd fastboot?? Har hatt samme selv med bootloops men du kommer alltid inn i bootloaderen, hvor du kan bruke fastboot-kommandoer..

 

Ja, har prøvd alle mulige måter. Hvertfall som jeg vet om.

 

Hvilken driver forsøker du å bruke når den er i fastboot-modus da? har du noen gang fått kontakt med den i fastboot-modus?

Lenke til kommentar

Jeg rootet telefonen min i går og la inn yakju. Ved rooting brukte jeg adb-backup og ved flashing til yakju brukte jeg titanium til å beholde data. Dette fungerte relativt bra.

 

Alt fungerer foruten en ting: Gmail-push! Jeg har tre kontoer og får ikke push på noen av de. Jeg må manuelt sjekke e-post. Jeg har restartet telefon, slettet Gmail cache og data og slått av og på sync.

 

Andre idéer?

Glem det.. :)

Fikk en liten cerebral 403 access denied

Endret av Barabbas
Lenke til kommentar

Har hatt et ganske stort problem med gnexen min de siste ukene.

Folk klarer ikke å ringe meg og jeg får ikke tatt imot sms.

 

Problemet fikser seg ved en restart/skru på og av flymodus, men jeg vet ikke når det skjer, så det kan gå en hel dag der jeg er helt utilgjengelig.

 

Fikk 4.0.2 OTA for noen dager siden og problemet er der enda.

 

Håper virkelig noen kan hjelpe med dette. Har lite lyst til å gå tilbake til eldre telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en situasjon her.

Hadde roota telefonen min, for utelukkenede å koble ps3 kontrollen til mobilen via en app.

Mottok 4.0.2 OTA igår og den installerte seg selv helt greit.

 

Skulle åpne sixaxis appen igjen idag og da får den ikkje superuser tilgang. Titanium backup får heller ikkje tilgang, pga at mobilen ikkje er roota.

Boota opp bootloader for å sjekke om den faktisk er unlocked, og ja den er det.

 

Ka i inste analen har skjedd her???

Lenke til kommentar

skjedde med meg også når jeg oppdaterte telefonen:) bare å gjøre rooting sekvensen igjen. enten via cmd eller GALAXY NEXUS TOOLKIT:) oppdateringen overskriver tydeligvis noen filer som trengs for root, men superuser.apk ligger der fortsatt.

Endret av agnard
Lenke til kommentar

Har en situasjon her.

Hadde roota telefonen min, for utelukkenede å koble ps3 kontrollen til mobilen via en app.

Mottok 4.0.2 OTA igår og den installerte seg selv helt greit.

 

Skulle åpne sixaxis appen igjen idag og da får den ikkje superuser tilgang. Titanium backup får heller ikkje tilgang, pga at mobilen ikkje er roota.

Boota opp bootloader for å sjekke om den faktisk er unlocked, og ja den er det.

 

Ka i inste analen har skjedd her???

 

Veldig enkelt.

Oppdatering gjør at du må roote på nytt.

Unlocked bootloader betyr ikke at telefonen er rootet, det betyr bare at bootloaderen er åpen. Det gjør det igjen mulig å tukle med softwaren og således altså roote telefonen.

 

Du må roote på nytt.

Lenke til kommentar

Noen av dere på yakjuxw som fikk 4.0.2 og som nå har norsk ordliste? Jeg er på 4.0.2 yakju og har ikke norsk ordliste tilgjengelig.

 

Settings->Language & input->Settings for Android keyboard->Add-on dictionaries

 

Det eneste som er tilgjengelig er; Engelsk, Tsjekkisk, Nederlandsk, Fransk, Tysk, Italiensk, Russisk og Spansk.

Lenke til kommentar

Jeg rootet telefonen min i går og la inn yakju. Ved rooting brukte jeg adb-backup og ved flashing til yakju brukte jeg titanium til å beholde data. Dette fungerte relativt bra.

 

Alt fungerer foruten en ting: Gmail-push! Jeg har tre kontoer og får ikke push på noen av de. Jeg må manuelt sjekke e-post. Jeg har restartet telefon, slettet Gmail cache og data og slått av og på sync.

 

Andre idéer?

Fikk fikset push ved å vipe data/factory reset fra CWM. La like gjerne inn Apex ROM i samme slengen. Kjekt. :)

Lenke til kommentar

Fikk endelig fram at 4.0.2 var tilgjengelig, sist gang var 3 dager siden, men fikk samme problemet når jeg skulle installere nå som sist; etter at telefonen restarter og begynner å laste ned/installere updaten, kommer det en varseltrekant over androidfiguren å jeg må ta ut batteriet.

 

En annen her inne hadde og samme problemet, og vi installerte begge over mobildata og ikke wifi, men det skal da ikke være nødvendig å måtte være på wifi for å installere en liten update på 8-9MB? HER er forøvrig en video som viser problemet

Lenke til kommentar

Fikk endelig fram at 4.0.2 var tilgjengelig, sist gang var 3 dager siden, men fikk samme problemet når jeg skulle installere nå som sist; etter at telefonen restarter og begynner å laste ned/installere updaten, kommer det en varseltrekant over androidfiguren å jeg må ta ut batteriet.

 

En annen her inne hadde og samme problemet, og vi installerte begge over mobildata og ikke wifi, men det skal da ikke være nødvendig å måtte være på wifi for å installere en liten update på 8-9MB? HER er forøvrig en video som viser problemet

 

Har du gjort noe med radio, kernel recovery el lignende?

Lenke til kommentar

Har du gjort noe med radio, kernel recovery el lignende?

Har stock ROM og kernel, eneste jeg har gjort er å roote telefonen og flasha radio XXKL1 med clockworkmod

 

EDIT: orka ikke stresset mer, så tok bare å wipa hele driten å flasha 4.0.2 yakju fra google via toolkit v5.1, greit å endelig få det overstått :)

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt et større batteri og og er fornøyd nok til at de vil anbefale det? Er usikker på om jeg skal safe med et på 2100 mAh, eller om det er verdt å prøve et på 3600 eller større. Standardbatteriet har vært helt ok for meg, men tømmes som oftest på rundt 16-18 timer med jevnt bruk.

Lenke til kommentar

Har du gjort noe med radio, kernel recovery el lignende?

Har stock ROM og kernel, eneste jeg har gjort er å roote telefonen og flasha radio XXKL1 med clockworkmod

 

EDIT: orka ikke stresset mer, så tok bare å wipa hele driten å flasha 4.0.2 yakju fra google via toolkit v5.1, greit å endelig få det overstått :)

 

Bra du fant en løsning.

For the record så får du ikke installert OTA dersom du gjør systemtweaks som å endre radio og eller endrer recovery. Og du har gjort begge.

Lenke til kommentar

Har en situasjon her.

Hadde roota telefonen min, for utelukkenede å koble ps3 kontrollen til mobilen via en app.

Mottok 4.0.2 OTA igår og den installerte seg selv helt greit.

 

Skulle åpne sixaxis appen igjen idag og da får den ikkje superuser tilgang. Titanium backup får heller ikkje tilgang, pga at mobilen ikkje er roota.

Boota opp bootloader for å sjekke om den faktisk er unlocked, og ja den er det.

 

Ka i inste analen har skjedd her???

 

Veldig enkelt.

Oppdatering gjør at du må roote på nytt.

Unlocked bootloader betyr ikke at telefonen er rootet, det betyr bare at bootloaderen er åpen. Det gjør det igjen mulig å tukle med softwaren og således altså roote telefonen.

 

Du må roote på nytt.

 

Prøvde no å roote på nytt via cmd. Fikk beskjed om at den allerede var unlocked der og, så eg låste den, og låste opp igjen rett etterpå. Får samme feilen nå som tidligere, program får ikkje superuser tilgang sjøl om den er satt til å automatisk gi alle apps tilgang. Forslag anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...