Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig å se en del kjente brukernavn her - navn jeg sist så i HTC-Desire-tråden som nå dør sakte.

Min Nexus må inn til reparasjon pga noen nokså ofte rapporterte feil - den slår seg av, nekter å la seg lade i påslått tilstand, og lar seg stort sett ikke koble til en PC med USB. Jeg ville anta at det går bra å levere den inn til garantireparasjon til tross for at den er rootet, men tar ikke sjansen og må altså tilbakeføre den til stock. Jeg må trolig bruke noen av filene her:

 

http://code.google.com/intl/no-NO/android/nexus/images.html

 

To spørsmål:

Hvilken programvare kommer med telefoner som er kjøpt i Norge? Yakju, yakjuxw eller noe annet (Mener å huske at det ikke er vanlig yakju - i så fall er Googles filer kanskje ikke tilrådelige. Problemet er at jeg antar at det er umulig å fjerne alle spor etter min rootingsvirksomhet (installasjon av Ubuntu etc) uten å reflashe romen) Orker noen å sjekke hva det står på deres maskin?

 

Og: Jeg får som nevnt ikke tilgang til telefonen gjennom fastboot eller adb, men har hittil bare flashet custom recovery (var dum nok til å slette den originale) og Superuser - altså ikke brukt noen custom rom. For det tilfellet at jeg ikke får tak i riktig, stock rom: Går det an å fjerne Superuser uten tilgang til fastboot? (Mener å ha lest at det er enklere med custom recovery).

Lenke til kommentar

Tukle med telefonen, for så å få problemer, for så å reklamere på den.

 

Seems legit. Smh.

 

Dette er veldokumenterte hardwarefeil. Har du kanskje forresten forsøkt å reklamere på en telefon? I betingelsene jeg leste for et øyeblikk siden, stod det ingenting om at de ikke aksepterte rootede telefoner, men derimot noe om at garantien ikke gjaldt hvis du hadde fått virus. Lever du virkelig i den overtroen at rooting i seg selv gjør garantien ugyldig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har opplevd spontanrestart et par-tre ganger siden jeg kjøpte den for omtrent en mnd siden.. Ellers er den i god form. Og, som de aller fleste i denne tråden, er jeg superfornøyd med telefonen! Fungerer akkurat som forventet. :)

 

Fikk forøvrig 4.0.2 inatt, og nå ser det ut til at android-os ikke står som største batterisluker lenger. :thumbup:

 

EDIT:

Ser ut til at jeg tok feil. :ermm:

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Idag fikk jeg systemoppdatering på min Stock nexus. Har yakjuxw eller hva det heter.

 

Men, nå etter at oppdateringen er kjørt, så har telefonen stått i "oppstart modus", altså den flashy start "videoen" har stått å gått nå i 20 min. Først tenkte jeg bare at telefonen må konfigurere seg, men 20 min er vel litt drøyt?

 

EDIT: etter 25 min tok jeg ut batteriet og satte det i igjen. Men, samme greia, stått i oppstartmodus i ca 7 min igjen nå.

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar

Hmmm...

Funker fint på min. Merkelig. Du får sende en mail til Navigon :-)

 

Ja, er rart det der. Fikk oppgradert Nexusen til 4.0.2, og får fortsatt opp den feilmeldingen når jeg surfer til den via telefonen.

 

Bare så synd Navigon svarer på epost hver 14 dag :p

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg systemoppdatering på min Stock nexus. Har yakjuxw eller hva det heter.

 

Men, nå etter at oppdateringen er kjørt, så har telefonen stått i "oppstart modus", altså den flashy start "videoen" har stått å gått nå i 20 min. Først tenkte jeg bare at telefonen må konfigurere seg, men 20 min er vel litt drøyt?

 

EDIT: etter 25 min tok jeg ut batteriet og satte det i igjen. Men, samme greia, stått i oppstartmodus i ca 7 min igjen nå.

 

Andre som har noen lignende problem? Jeg får ikke startet telefonen, måtte ta ut batteriet og slå den av nå, den ble brennheit!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt telefonen min i loop, men da startet den med "google" skrevet på skjermen i noen sekunder, og så restartet den. Fikk aldri opp de farge-sekvensene. Slik holdt den på i 15 minutter, helt til jeg tok ut batteriet. Da startet den normalt etterpå. Høres ikke ut som samme feil som du har. Og dette skjedde heller ikke i forbindelse med oppgradering til 4.0.2

Lenke til kommentar

Kan se ut som updaten har bricka telefonen.

Selv etter factory reset(2 ganger) i recoverymode går den fortsatt bare i bootloop.

 

Jaja, for vel sende den på service da..... back to desire HD for 2 - 3 uker :(

 

Da er den ikke bricket. Hadde den vært det, så ville den ikke startet i det hele tatt. Har du rootet? Du kan flashe recovery og custom rom i recoverymod.

Lenke til kommentar

Da er den ikke bricket. Hadde den vært det, så ville den ikke startet i det hele tatt. Har du rootet? Du kan flashe recovery og custom rom i recoverymod.

 

Ok, kanskje ikke bricket, men ingenting fungerer iallefall. Har også lest litt på diverse forum i timene jeg har hatt dette problemet.

 

Der har enkelte andre med samme problemet tatt til konklusjonen at når telefonen ikke er rootet så finnes det ingen fiks til problemet.

 

Kan også legge til at jeg får ikke kontakt med telefonen fra PCn.

 

Jeg har ikke rootet telefonen min enda.

Lenke til kommentar

Jeg rootet telefonen min i går og la inn yakju. Ved rooting brukte jeg adb-backup og ved flashing til yakju brukte jeg titanium til å beholde data. Dette fungerte relativt bra.

 

Alt fungerer foruten en ting: Gmail-push! Jeg har tre kontoer og får ikke push på noen av de. Jeg må manuelt sjekke e-post. Jeg har restartet telefon, slettet Gmail cache og data og slått av og på sync.

 

Andre idéer?

Lenke til kommentar

Da er den ikke bricket. Hadde den vært det, så ville den ikke startet i det hele tatt. Har du rootet? Du kan flashe recovery og custom rom i recoverymod.

 

Ok, kanskje ikke bricket, men ingenting fungerer iallefall. Har også lest litt på diverse forum i timene jeg har hatt dette problemet.

 

Der har enkelte andre med samme problemet tatt til konklusjonen at når telefonen ikke er rootet så finnes det ingen fiks til problemet.

 

Kan også legge til at jeg får ikke kontakt med telefonen fra PCn.

 

Jeg har ikke rootet telefonen min enda.

Prøvd fastboot?? Har hatt samme selv med bootloops men du kommer alltid inn i bootloaderen, hvor du kan bruke fastboot-kommandoer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...