Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte som nevnt starter kit. Det inneholder følgende:

  • 5 x UPM Circus TM NFC, Wet inlay 25 mm, NXP Mifare Ultralight 64 bytes
  • 5 x UPM BullsEye TM NFC, Wet inlay 38 mm, NXP Mifare Ultralight 64 bytes
  • 5 x UPM BullsEye TM NFC, Wet inlay 38 mm, NXP Mifare Ultralight C 192 bytes
  • 5 x UPM BullsEye TM NFC, Wet inlay 38 mm, NXP Mifare Standard 1k
  • 2 x SmartLabel, Ultralight, 64 bytes, 44 mm LBEL44UL
  • 2 x Label-on-Metal, Ultralight, 64 bytes, 29 mm

 

Det kom på totalt 24.50 euro, eller cirka 190 kroner. Inkl frakt. Syntes ikke det var så ille. Blir i første omgang bare for litt testing. Moro for en geek som meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er alt snakket om xxkk1/6 radio? Gir det bedfe connection? Hvordan påvirkef det batteri tiden? Kan det hjelpe på wifi signal for nexus er langt fra like rask over wifi som iphonen min. Sitter ca. 6 m fra ruteren og signalet er nesten fraværende.

 

Tror ikke radio har noe med batteriet å gjøre, men det har mye med både wifi og mobildata og gjøre. Hos meg (flasha til XXKL1) skjedde det ingen drastiske endringer, men det skader ikke prøve :) (du får sikkert ny radio med 4.0.3 men hvis du ikke kan vente og har roota taper du ingenting på det)

Lenke til kommentar

Da har også jeg bestilt NFC start-kit. Gleder meg noe enormt:) (Nerdefaktoren er høy i følge min kjære samboer:P)

Himling med øynene var reposnsen her hjemme. Og kanskje en antydning til at det finnes bedre ting å bruke penger på. :)

Heldigvis har jeg et standardsvar på sånt: "Dette lå litt i kortene når du fant deg en fyr som studerte IT".

 

Hva ser dere for dere at NFC tagsene kommer til å brukes til? Har sett Sony sine NFC armbånd som en kunne henge rundt omkring, men ser liksom ikke helt nytteverdien av det.

Tja, hvem vet. Sette opp instillinger basert på lest tag kan jo være nyttig. Om det ikke er grunn til oppsigelse har jeg litt lyst til å prøve å få info fra adgangskort på jobben over på en mindre tag. Jeg tror nok det finnes mange fornuftige ting å gjøre med dette, men for min del er det i første omgang mest moro.

 

Største problemet nå er jo at så få andre har det. Så visittkort med NFC er litt utelukket i praksis. Dyrt er det og, om de skal være noe tess.

Lenke til kommentar

XmasB: Min er sykepleier og skjønner ikke hvorfor jeg syntes slike ting er artig. Men hun tar med ett smil og ser at jeg koser meg, så da er det greit:) Viktig å ta vare på sine hobbyer.

 

Ser dog for meg å laste inn profiler på disse brikkene, så når jeg kommer hjem og går inn døre så lastes en profil, putter tlf i docking ved senga så får jeg en profil (lydløs, på med alarmer etc), kommer på jobb og får på exchange støtte, trådløst og blåtann etc.

 

Dette med nøkkelkort var jo genialt, hadde vært deilig å bli kvitt det man har rundt halsen hele dagen å få det på mobilen. Skal jaggu sjekkes ut. (thx for the tip) (kan dog få store probleer her siden kortsystemet bruker rdif... hmmm.

Lenke til kommentar

Facebook-sync er ikke veldig prioritert her akkurat.. Med tanke på at jeg rett og slett ikke vil synce kontaktene mine mot Facebook.

 

Wipe er jo null stress..

Ta backup av bilder, musikk og sms..

Kontakter er jo synca mot google i utgangspunktet om man er fornuftig.

 

Så setter man telefonen i USB Debugging mode, kjører en: adb backup -apk -all -shared backup.ab (mens man står i en passende mappe)

Så legger man inn det man vil ha inn..

Og kjører fra backupmappen en: adb restore backup.ab

 

Vips, så har man tilbake gammelt oppsett :)

Lenke til kommentar

Jeg brukte adb backup og titanium backup i dag.

 

Det eneste jeg måtte gjøre etter å ha restoret med begge programmene (først adb backup, deretter titanium) var å legge inn Waze på nytt (waze fikser ikke å bli restoret..), samt å legge til widgets på nytt.

Ellers var alt som det skal være.

 

Med tanke på forbedringene i 4.0.3 er det helt klart verdt bryderiet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...