Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Generelt sett veldig fornøyd med telefonen, men hva i alle dager skal man gjøre for å skru opp volumet på den eksterne høytaleren?!

 

Lyden er så lav at det må dreie seg om en feil, enten hardware eller software... Og at ikke dette er trukket sterkere fram i reviews overrasker meg stort, føler nesten telefonen er ubrukelig på mange måter :thumbdown: I mine øyne er dette grunn til slakt i test

 

 

Helt enig i at lyden er latterlig lav (selv om det tydeligvis påvirker deg mer enn det påvirker meg :p ), men heldigvis kan software hjelpe her :)

 

Volume+ https://market.android.com/details?id=com.FREE.android.lvh

 

 

 

Du må ut med noen kroner om du vil ha alle innstillingene, men linket til gratis-varianten så kan du sjekke hvor mye den faktisk hjelper.

Jeg har boostet min til 8 i Volume+ og det var en verden av forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden skal du med NFC i norge? kommer ikke til å bli vanlig før minst i 2014.

 

Har du ingen fantasi mann? :p

 

NFC er mye mer enn bare betalingsløsninger.

Muligheten til å betale er faktisk foreløpig den delen av NFC som bryr meg minst.

Kjøp en liten bunke NFC-klistermerker og programmer inn funksjonalitet som gjør at telefonen utfører forhåndsdefinerte handlinger når den beveges i nærheten.

Tenk deg f.eks. at den automatisk slår på GPS og kobler seg til handsfree når du plasserer den i bilen?

Eller at den slår på PC-en din når du kommer hjem og holder den foran brikken i gangen?

Lenke til kommentar

Fikk 4.0.2 ota i går kveld kl 21.30.

Radio er nå xxkk6.

SIM-verktøy er fikset slik at BankID funker som den skal.

Endret til yakju via samsung.de. Takk for tips tidligere i tråden.

Har prøvd å låse opp bootlocker og roote telefonen, men har ikke fått det til.

Virker som det er noen problemer med usb-drivere, får alltid opp "waiting for device".

Lenke til kommentar

Hva i all verden skal du med NFC i norge? kommer ikke til å bli vanlig før minst i 2014.

 

Har du ingen fantasi mann? :p

 

NFC er mye mer enn bare betalingsløsninger.

Muligheten til å betale er faktisk foreløpig den delen av NFC som bryr meg minst.

Kjøp en liten bunke NFC-klistermerker og programmer inn funksjonalitet som gjør at telefonen utfører forhåndsdefinerte handlinger når den beveges i nærheten.

Tenk deg f.eks. at den automatisk slår på GPS og kobler seg til handsfree når du plasserer den i bilen?

Eller at den slår på PC-en din når du kommer hjem og holder den foran brikken i gangen?

 

Hvor får man kjøpt dette?

Lenke til kommentar

At den slår på pcen? Det er faktisk en kul funksjonalitet som kunne vært litt nyttig. ER det via såkalt "boot" eller wake on lan? Funker det hvis man har pcen over trådløst nett?

 

Dette er ikke innebygget i NFC-funksjonene i seg selv, men kun et eksempel.

Kort forklart: Alt er avhengig av hva telefonen kan få til i utgangspunktet. NFC-klistermerket vil bare trigge handlingen du allerede kan utføre.

Wake On Lan er et eksempel som burde funke om du har utstyret som støtter det. Har ikke testet selv fra mobilen siden jeg aldri slår av PC-en :p

 

Håper det kanskje forklarte det litt bedre?

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei av å vente, merkelig at man betaler for å få oppdateringer så fort som mulig, men så av en eller annen latterlig grunn får man ikke det fordi man har samsungbuild....

 

Så jeg tror jeg skal falshe over til yakju manuelt da, og gjøre som fyren her sier.

Lurte bare på om jeg mister alt hvis jeg gjør det? har unlocka bootloader og root fra før, tror jeg ikke gidder hvis jeg må wipe.

Lenke til kommentar

At den slår på pcen? Det er faktisk en kul funksjonalitet som kunne vært litt nyttig. ER det via såkalt "boot" eller wake on lan? Funker det hvis man har pcen over trådløst nett?

 

Dette er ikke innebygget i NFC-funksjonene i seg selv, men kun et eksempel.

Kort forklart: Alt er avhengig av hva telefonen kan få til i utgangspunktet. NFC-klistermerket vil bare trigge handlingen du allerede kan utføre.

Wake On Lan er et eksempel som burde funke om du har utstyret som støtter det. Har ikke testet selv fra mobilen siden jeg aldri slår av PC-en :p

 

Håper det kanskje forklarte det litt bedre?

 

Ja, ser den. Jeg har faktisk klistremerker liggende her klar til å programmere, men pga av en bug i android så klarer den ikke å skrive på "tomme" klistremerker. En bug som visstnok skal løses i 4.0.3. Jeg kommer til å sette opp klistremerker i bilen, og rundt omkring i huset.

Lenke til kommentar

Har prøvd å låse opp bootlocker og roote telefonen, men har ikke fått det til.

Virker som det er noen problemer med usb-drivere, får alltid opp "waiting for device".

Last ned en livecd/liveusb av en let linux-variant, og bruk en i stedet Greit å slippe driverkrøll når man drier med noe som potensielt kan ødelegge telefonen.
Lenke til kommentar

Til dere som ikke er fornøyd med batteri tiden, min batteri tid har bedret seg noe enormt siden jeg fikk den.

Fikk ikke ny oppdatering av operativ systemet før i går så var ikke det som fiksa det.

 

Mitt batteri har også blitt ekstremt mye bedre med tiden.

Jeg har riktig nok oppdatert til 4.0.2 siden den gang og dillet med diverse så jeg kan ikke gi noen beviste svar på hva som utgjorde forskjellen, men sluttresultatet er i alle fall at batteriet var helt kurant når jeg fikk telefonen og ekstremt bra nå.

Fra jeg står opp til jeg legger meg så har den kanskje brukt 50% med moderat til mye bruk.

Skal også sies at jeg har på alt som kan være på. Mye sync, alltid Wi-Fi og høy lysstyrke (men ikke maks) på skjermen.

Endret av MentalMoose
Lenke til kommentar

Ja, ser den. Jeg har faktisk klistremerker liggende her klar til å programmere, men pga av en bug i android så klarer den ikke å skrive på "tomme" klistremerker. En bug som visstnok skal løses i 4.0.3. Jeg kommer til å sette opp klistremerker i bilen, og rundt omkring i huset.

 

Jeg har akkurat programmert et Mifare-kort nå, funker ikke på kollegaens 4.0.1, men funker gull på min med 4.0.3 :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt telefonen i en uke, og må bare si at jeg er ekstremt fornøyd! Batteritiden er god, det nye grensesnittet er enormt mye bedre flyten er bedre og ting er mer logisk bygd opp, skjermen er også fantastisk! Forøvrig den første telefonen jeg er fornøyd med GPS på. (har hatt android siden 1.6 kom ut),

 

Det jeg dog savner er styring av push synkroniseringen til exchange, dette har jeg hatt på alle de gamle telefonene med android. Men, det finnes vel en app for det også:)

 

Telefonen er forøvrig rootet med 4.0.3 ebloodmod og standard kernel.

Lenke til kommentar

Hva i all verden skal du med NFC i norge? kommer ikke til å bli vanlig før minst i 2014.

 

Har du ingen fantasi mann? :p

 

NFC er mye mer enn bare betalingsløsninger.

Muligheten til å betale er faktisk foreløpig den delen av NFC som bryr meg minst.

Kjøp en liten bunke NFC-klistermerker og programmer inn funksjonalitet som gjør at telefonen utfører forhåndsdefinerte handlinger når den beveges i nærheten.

Tenk deg f.eks. at den automatisk slår på GPS og kobler seg til handsfree når du plasserer den i bilen?

Eller at den slår på PC-en din når du kommer hjem og holder den foran brikken i gangen?

 

hvordan får man programert slike da, kjøpe skriver og leser utenom til pcen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...