Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Når jeg først satte opp Nexusen ble jeg litt overrasket over heller laber Wifi tilknytning. Men det rare er at jeg på jobb aldri har hatt bedre... Så det virker på meg som om det heller dreier seg om kompatibilitet?

 

Til sammenligning kjenner jeg flere (ok 2) med Samsung GSII som har byttet ut sin D-Link 655 router fordi kombinasjonen tømte batteri på ultrakort tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I skrivende stund får jeg ikke aktivert mobilen fra hvilemodus. LED'en varsler om aktivitet i noe, men når jeg trykker på knappen på høyre side skjer det absolutt ingenting. Jeg har forsøkt korte og lange trykk, men nada. Nå blir det å nappe batteri. Flere som har opplevd dette?

 

Og mens jeg er inne på hvilemodus... Ser mange skriver om dvalemodus her, men snakker vi egentlig om det samme? For meg virker uttrykket dvalemodus som en modus hvor mobilen gjør minst mulig, mens hvilemodus er det mobilen går når jeg lar den ligge eller trykker på power knappen (skjermen går i svart, men den er fortsatt på nett og flere tjenester fortsetter i bakgrunn). Jeg kunne godt tenkt meg å hatt mobilen i litt dypere dvale f.eks om natten, hvor f.eks nett ikke nødvendig. Jeg er klar over at jeg kan få til dette ved hjelp av apps (Llama, Tasker, Juicedefender med fler..), men ville bare høre om vi snakker om det samme.

Lenke til kommentar

Noen som har fått snusen i når Samsungs ORIGINALE tilbehør er å få kjøpt i Norge?

Tenker spesielt på bilmonteringssett og desktop dock.

 

Og hvor får man kjøpt LANGE ladekabler. Lednignene synes jo å bli kortere og kortere, og er tungvindt når man skal bruke telefonen samtidig som den lader....

Lenke til kommentar

XmasB: Har du rootet telefonen?

Har du også Lightflow?

Har du valg Allow for Lightflow når du får forespørsel om root?

 

Lightflow med root forårsaker nemlig akkurat de problemene der, så man må velge deny for at det skal funke gull..

Har ikke rootet, nei. Så det er neppe dette. En reboot, ved hjelp av batterifjerning, fikset problemet. Men dette er andre gangen jeg opplever dette.

 

Jeg sjekket også om det gikk an å ringe mens mobilen var "paralysert". Det gjorde det, men ingen tegn på ringing eller at jeg ikke var tilgjengelig. Kjedelig om det skjer uten at jeg merker det med andre ord.

Lenke til kommentar

Det er ikke godt å si. Det vi vet er at krangelen ikke er over. 4.0.3 har en oppdatert Social Media-API som noen tolker dithen at Facebook taes inn i kontaktlisten igjen. Hvorvidt det faktisk skjer har jeg ikke lest noe konkret bevis på. Det er mulig at APIen automatisk "suger til seg" infoen fra tilknyttede tjenster og lagrer en kopi lokalt, som igjen betyr at de får portabiliteten av info som Google krever. Om det igjen fører til at Facebook fjerner Android-kontaktlistesynkronisering fra appen vil gjenstå å se.

 

Dette er ingen fasit, men 4.0.3 bringer ikke med seg mulighet for Facebook synk foreløpig på Nexus S...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Man finner såkalte "vesker" som følgte med Nexus One også til Galaxy Nexus på eBay. Jeg syntes den vesken bare var tungvindt. (Hadde Nexus One før denne)

 

Så i stedet har jeg bestilt meg en OtterBox case. *Link* Kjøpte Commuter, da jeg syns defender ble litt for voldsom. :p Kjøpte den på eBay, fikk den for 32 USD inkludert frakt og billader (sigarettenner-uttak type).

 

Har også merket dette med Market og oppdateringer som plutselig ikke er der, både på denne og N1, men har funnet ut at det bare er å gå ut av market og vente litt, for så å gå inn igjen senere. :hmm:

Lenke til kommentar

Er helt ny på android, så lurer på hvilke apper dere anbefaller for å lese word dokumenter, powerpoint og skrive enkle notater med. (gjerne gratis) Nexus ble bestilt i går fra komplett og mottatt i dag :-) Har gjort et godt inntrykk så langt

Endret av Roald!
Lenke til kommentar

Er helt ny på android, så lurer på hvilke apper dere anbefaller for å lese word dokumenter, powerpoint og skrive enkle notater med. (gjerne gratis) Nexus ble bestilt i går fra komplett og mottatt i dag :-) Har gjort et godt inntrykk så langt

Dette er ikke riktig tråd å spørre etter generelle android apps siden det er en modell-spesifikk tråd. Mulig noen sletter innlegget mitt, men siden du er ny på android får du mine anbefalinger:

 

Notater: Evernote og Catch Notes

 

Dokumenter bruker jeg selv kun Google docs, men det er nok ikke den beste til formålet. Funker fint for min bruk.

Endret av Barabbas
Lenke til kommentar

Ved å legge inn originalimaget fra Google vil man også oppdatere til radio XXKK6

 

På linux bruker man gjerne et script, det inneholder kommandoene under, som du ser oppgraderer man først bootloaderen, deretter radioen.

Hvis du gjør dette manuelt er sleep-kommandoene naturligvis bare tull, da venter du heller bare noen sekunder.

Siden du allerede har 4.0.2 kan du sikkert droppe -w i den siste kommandoen, -w står for wipe.

 

fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primekk15.img

 

fastboot reboot-bootloader

 

sleep 5

 

fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxkk6.img

 

fastboot reboot-bootloader

 

sleep 5

 

fastboot -w update image-yakju-icl53f.zip

Skjønte ikke en dritt av hva du sa. Jeg har allerde yakju 4.0.2 roota ihvertfall.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Da kan du lese igjen, så kan du laste ned pakka fra Google, og kjøre alle skritt der.

 

Det kan godt hende du kan droppe siste kommando, alle sleep-kommandoene kan du droppe.

Hvis det ikke funker gull å droppe siste kommando kan du kjøre den uten -w.

Jeg antar at du må roote på nytt.

 

Prøver å installere Fastboot nå, etter denne guiden.

 

Min path adresse er som følger:

%CommonProgramFiles%\Microsoft Shared\Windows Live;%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files\Intel\DMIX;C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTSystem\

 

Legger til ;C:\Android, men jeg får fortsatt ikke åpnet Fastboot overhodet! Vet du hvordan jeg fikser det?

 

EDIT: Fikk det til, tror jeg.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

I pakka fra Google er vel fastboot med.

Du trenger ikke installere noe, du trenger bare å kjøre kommandoene jeg ga deg voer.

Trykk på start, kjør, skriv inn cmd.

Gå til mappen der du har den utpakkede image-fila. (Pakkes ut med Winrar)

Skriv så kommandoene mens du står i mappen.

Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

32GB kommer ikke til Norge desverre.

 

Det med skjermen høres ut som et mandagsprodukt. Jeg har ikke merket noe i alle fall.

Er det gamle rykter du refererer fra? Det skal komme en 32GB GSM versjon til England il av februar/mars. Ser ingen grunn til at den ikke skal komme til skandinavia. Det er i alle fall det siste jeg har fått med meg.

Eg kom nettopp på at eg skal til UK den 17. februar! Yay, då blir det 32gb-versjon på meg. :love:

 

Endret av Alliha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...