Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk mobilen på torsdag. Min forrige var s2, men jeg må si jeg er litt skuffet.

 

* Batteriet suger bokstavelig talt, fix på det snart?

* Opptatering skjer via OTA and thats the only official way? Kjører fortsatt 4.0.1.

* Sette din egen ringetone fra musikklista di er ikke mulig?

* Videospilleren må spilles via Gallery appsen?

Trodde folk visste at det tar noen uker før batteriet normaliserer seg. Min mening så langt at batteriet er bra. Den takler en dag med my bruk. Desire HDen min knelte mellom kvartveis og halvveis ved tung bruk.

 

Kjører du stock all the way er OTA den vanligste/eneste(?) muligheten å oppdatere på ja.

 

Hvilken som helst sang kan såklart settes som ringetone.

 

Du velger helt selv hvilken avspiller du vil bruke for å avspille vide. Eks VideoMX, doubletwist, galleri osv.

 

Virker ikke som du har vært borti android før :p

Hehe, har brukt android siden Samsung Galaxy S kom. To år nå. Er bare første gangen jeg bruker ren vanilla android. Vanligvis på Touchwis kunne man velge ringetone ut ifra instillingen eller musikkspilleren. Muligens andre metoder og, men med ICS finner jeg det ikke noe andre steder. Må bare utforske litt mer tenker jeg. Synd det med facebook sync ikke virker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syter ikke. Er bare uvanlig å ha en egen ringetonemappe for de som har hatt andre Android mobil. Googla det opp nå nettopp og det ser ut som det er utrolig mange som lurer på det samme. Så ja, er bare småting som man vanligvis ikke tenker over. Unødvendig med lagringsplass mener nå jeg.

 

Jeg har lyst å bli mer fornøyd med mobilen, men akkurat nå mangler ICS noe som jeg savner (eller at Galaxy Nexus mangler) som jeg pleier å bruke på Galaxy S2. Sin egen fil-mappe apps, facebook sync og egen videoapps. Vet at man kan laste ned fra market, men noe apps burde bare ha vært standard.

 

Det som jeg synes er bra med mobilen er skjermen, raskt internett og ICS designen. Håper bare at 4.0.3 fikser manglen jeg føler.

Lenke til kommentar

Då skal min til reperasjon for sprakete høgtaler under samtale. Nokon som har eit godt forslag til backup av bilder? Kontakter er vel synka men bilder blir vel ikkje det.

Har du root har du sikkert Titanium backup, da kan du laste ned Titanium Mediasynch (om du gidder å bruke noen kroner).

Lenke til kommentar

Fikk mobilen på torsdag. Min forrige var s2, men jeg må si jeg er litt skuffet.

 

* Batteriet suger bokstavelig talt, fix på det snart?

* Opptatering skjer via OTA and thats the only official way? Kjører fortsatt 4.0.1.

* Sette din egen ringetone fra musikklista di er ikke mulig?

* Videospilleren må spilles via Gallery appsen?

Trodde folk visste at det tar noen uker før batteriet normaliserer seg. Min mening så langt at batteriet er bra. Den takler en dag med my bruk. Desire HDen min knelte mellom kvartveis og halvveis ved tung bruk.

 

Kjører du stock all the way er OTA den vanligste/eneste(?) muligheten å oppdatere på ja.

 

Hvilken som helst sang kan såklart settes som ringetone.

 

Du velger helt selv hvilken avspiller du vil bruke for å avspille vide. Eks VideoMX, doubletwist, galleri osv.

 

Virker ikke som du har vært borti android før :p

Hehe, har brukt android siden Samsung Galaxy S kom. To år nå. Er bare første gangen jeg bruker ren vanilla android. Vanligvis på Touchwis kunne man velge ringetone ut ifra instillingen eller musikkspilleren. Muligens andre metoder og, men med ICS finner jeg det ikke noe andre steder. Må bare utforske litt mer tenker jeg. Synd det med facebook sync ikke virker.

Det er jo det som er herlig med stock android. Du slipper det dritet htc, samsung, lg osv prakker på deg :) Det er ikke sånn at facebook sync ikke virker. Det er bare ikke implementert enda. Dette er lagt med på 4.0.3 rommer. Du kan enten legge inn et customrom som baserer seg på det, eller laste ned et lignende program på market (det er mange forskjellige), eller å venter på offisiell oppdatering fra Google/Samsung.

Lenke til kommentar

Hva er riktig?:

 

-Facebook-implementering kommer i 4.0.3

 

eller

 

-På grunn av uenigheter mellom Google og Facebook vil det ikke være Facebook-implementering i fremtidige Android-versjoner.

 

Jeg husker ikke hvor jeg har lest dette, men mener å ha lest begge deler i denne tråden.

Lenke til kommentar

32GB kommer ikke til Norge desverre.

 

Det med skjermen høres ut som et mandagsprodukt. Jeg har ikke merket noe i alle fall.

Er det gamle rykter du refererer fra? Det skal komme en 32GB GSM versjon til England il av februar/mars. Ser ingen grunn til at den ikke skal komme til skandinavia. Det er i alle fall det siste jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

OTA=On the Air

OTA = Over The Air, men nå flikker jeg fliser her ;)

 

Då skal min til reperasjon for sprakete høgtaler under samtale. Nokon som har eit godt forslag til backup av bilder? Kontakter er vel synka men bilder blir vel ikkje det.

 

Google+ app synker alle bildene (ikke video) til profilen din.

Yepp, men i redusert kvalitet. Last bildene over til PCen med USB-kabelen istedet.

 

Syter ikke. Er bare uvanlig å ha en egen ringetonemappe for de som har hatt andre Android mobil. Googla det opp nå nettopp og det ser ut som det er utrolig mange som lurer på det samme. Så ja, er bare småting som man vanligvis ikke tenker over. Unødvendig med lagringsplass mener nå jeg.

 

Jeg har lyst å bli mer fornøyd med mobilen, men akkurat nå mangler ICS noe som jeg savner (eller at Galaxy Nexus mangler) som jeg pleier å bruke på Galaxy S2. Sin egen fil-mappe apps, facebook sync og egen videoapps. Vet at man kan laste ned fra market, men noe apps burde bare ha vært standard.

 

Det som jeg synes er bra med mobilen er skjermen, raskt internett og ICS designen. Håper bare at 4.0.3 fikser manglen jeg føler.

 

Som andre har sagt: Velkommen til den magiske verden av Vanilla Android. Om jeg ville ha telefonen fullpakka med tjafs som gjør den treigere så hadde jeg kjøpt en HTC med Sense meg her og der.

 

For fil app, bruk ES File Explorer eller Astro

Facebook-sync er borte som et resultat av krangelen mellom Face og Google, men se svar under.

Videoapp: Plenty på Market.

4.0.3 vil ikke fikse noe av det overnevnte bortsett fra (muligens) sync med Face.

 

Hva er riktig?:

 

-Facebook-implementering kommer i 4.0.3

 

eller

 

-På grunn av uenigheter mellom Google og Facebook vil det ikke være Facebook-implementering i fremtidige Android-versjoner.

 

Jeg husker ikke hvor jeg har lest dette, men mener å ha lest begge deler i denne tråden.

Det er ikke godt å si. Det vi vet er at krangelen ikke er over. 4.0.3 har en oppdatert Social Media-API som noen tolker dithen at Facebook taes inn i kontaktlisten igjen. Hvorvidt det faktisk skjer har jeg ikke lest noe konkret bevis på. Det er mulig at APIen automatisk "suger til seg" infoen fra tilknyttede tjenster og lagrer en kopi lokalt, som igjen betyr at de får portabiliteten av info som Google krever. Om det igjen fører til at Facebook fjerner Android-kontaktlistesynkronisering fra appen vil gjenstå å se.

Lenke til kommentar

Utrolig misfornøyd med wifi rekkevidde og mobildata, da den nesten aldri bruker 3G i området jeg vet er optimalisert for det. Så jeg tenkte jeg skulle installere XXKK6 radioen, men er det noen ulemper med dette?

 

Og hvordan installerer men XXKK6? Greide fint å oppdatere til yakju 4.0.2 og roote telefonen fordi jeg leste en guide, men finner ingen guide til XXKK6. Hjelp! :)

Lenke til kommentar

Ved å legge inn originalimaget fra Google vil man også oppdatere til radio XXKK6

 

På linux bruker man gjerne et script, det inneholder kommandoene under, som du ser oppgraderer man først bootloaderen, deretter radioen.

Hvis du gjør dette manuelt er sleep-kommandoene naturligvis bare tull, da venter du heller bare noen sekunder.

Siden du allerede har 4.0.2 kan du sikkert droppe -w i den siste kommandoen, -w står for wipe.

 

fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primekk15.img

 

fastboot reboot-bootloader

 

sleep 5

 

fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxkk6.img

 

fastboot reboot-bootloader

 

sleep 5

 

fastboot -w update image-yakju-icl53f.zip

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Jeje, har bestilt denne nå. Kommer i posten i løpet av morgendagen. GLEDER MEG! :dribble:

 

Noe jeg bør bekymre meg over? Ser noen klager på wifi/3G-rekkevidden (over meg her), og laber batteritid.

 

En ting jeg tenkte å skaffe meg var ei veske til mobilen (for det følger vel ikke med?), men så langt har jeg ikke sett noen. Likte godt den som fulgte med Nexus One, så om det finnes noe lignende blir jeg happy!

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...