Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Mitt batreribruk var også latterlig høyt i starten, men da jeg fant ut hvilken app som bugget, et det bra. Nå bare 2% i timen i standby med datatilkobling og sync aktivt.

 

 

Kva app var det som bugget?

Ikke et spørsmål til meg, men har opplevd noe lignende. Fant ut at e-post programmet stod og synchet i evigheter til exchange.... Hadde akkurat lagt inn hotmailkontoen min i e-postappen. Exchange har stått for inntil 51% av det som er brukt av batteri il av en dag...

 

 

Kan heller ikke bruke live wp, hele tlf lugger som bare det. Snakker om de som fulgte med ja. Vanlig wp alt ok.

Jeg har ikke problemer med de live wallpapers som følger med stock. Har lastet ned noen som har rølet det rimelig til, men det er pga råtaprogrammering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt batreribruk var også latterlig høyt i starten, men da jeg fant ut hvilken app som bugget, et det bra. Nå bare 2% i timen i standby med datatilkobling og sync aktivt.

 

 

Kva app var det som bugget?

Ikke et spørsmål til meg, men har opplevd noe lignende. Fant ut at e-post programmet stod og synchet i evigheter til exchange.... Hadde akkurat lagt inn hotmailkontoen min i e-postappen. Exchange har stått for inntil 51% av det som er brukt av batteri il av en dag...

 

 

Kan heller ikke bruke live wp, hele tlf lugger som bare det. Snakker om de som fulgte med ja. Vanlig wp alt ok.

Jeg har ikke problemer med de live wallpapers som følger med stock. Har lastet ned noen som har rølet det rimelig til, men det er pga råtaprogrammering.

 

 

hmm, exchange faktisk. Brukar det sjøl i jobbsamanheng og er heilt avhengig av det. Skal teste med å slå det av ein periode..

Lenke til kommentar

...........

hmm, exchange faktisk. Brukar det sjøl i jobbsamanheng og er heilt avhengig av det. Skal teste med å slå det av ein periode..

 

Du vil i så fall se det i batteri stats. Der får du rimelig god oversikt over hva som bruker strøm.

 

det står at android OS brukar over 50%, exchannge går kanskje under den?

Lenke til kommentar

Flere som opplever at alt låser seg, og at man må ta ut og inn batteriet av og til? Ser det er en hel tråd om det på XDA og at jeg ikke er den eneste. Har skjedd med meg 4-5 ganger siden jeg fikk telefonen (20 desember) og kan være ganske irriterende. (har roota, men flere med stock som også opplever det på XDA)

 

 

Ang batteri så er jeg som mange andre fornøyd med dvalemodus, da går det 1-2% i timen hos meg (uten mobildata og wifi på), men hvis jeg spiller spill som f.eks. Modern Combat og GTA3, så slukkes batteriet som gress i en tornado. Men det er vel slik det er når man skal ha så bra grafikk på spillene.

 

på batteribruk har jeg :

8t 10min på batteri

Skjerm 56%

Telefon ikke i bruk 18%

Android-Operativsystem 14%

Cellestandby 9%

osv

 

Er dette normalt? Tydeligvis mange andre som sier at OS'et tar over 50%, men det har jeg aldri sett hos meg.

 

 

 

EDIT: Må bare påpeke den gode idlebatteribruken; tok telefonen ut av lading klokken 17:26 og det er akkurat nå (20:48) 98% igjenn. Har bare unlocka telefonen og gjort lite i 1 minutt, men fortsatt så vil det jo si at telefonen kan holde i ca 200 timer på idle hvis man ikke bruker den, som jeg synes man skal si seg fornøyd med :)

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Til de som lurer,

her er en del av Samsungs originale tilbehør til Galaxy Nexus (Bordladere, Bilmonteringssett etc.):

 

http://androidcommunity.com/galaxy-nexus-desktop-hdmi-and-car-docks-shown-in-videos-20111202/

 

Så vidt jeg vet, har ingenting av dette kommet på lager i Norge, men bl.a. MyTrendyPhone.no har fått noen av disse inn i sitt sortiment.

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-nexus-66280p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-nexus-66600p.html

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Flere som opplever at alt låser seg, og at man må ta ut og inn batteriet av og til? Ser det er en hel tråd om det på XDA og at jeg ikke er den eneste. Har skjedd med meg 4-5 ganger siden jeg fikk telefonen (20 desember) og kan være ganske irriterende. (har roota, men flere med stock som også opplever det på XDA)

 

 

Ang batteri så er jeg som mange andre fornøyd med dvalemodus, da går det 1-2% i timen hos meg (uten mobildata og wifi på), men hvis jeg spiller spill som f.eks. Modern Combat og GTA3, så slukkes batteriet som gress i en tornado. Men det er vel slik det er når man skal ha så bra grafikk på spillene.

 

på batteribruk har jeg :

8t 10min på batteri

Skjerm 56%

Telefon ikke i bruk 18%

Android-Operativsystem 14%

Cellestandby 9%

osv

 

Er dette normalt? Tydeligvis mange andre som sier at OS'et tar over 50%, men det har jeg aldri sett hos meg.

 

 

Mitt OS ligger på over 50% som oftest. Tar meir enn skjermen då min tlf brukar like mykje straum om den ligg i dvale på bordet. Eg har fjerna alle tenester, slått av wifi, 3g og prøvd å deaktivert exchange. Ser ut som det hjelper. Den er i Nokia 3310 modus :)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

en annen som bruker wordfeus på sin nexus opplever det som står litt lenger over. den fryser plutselig under spilling og så må batteriet ut. skjermen får plutselig noe grønt mønster eller striper, så slår den seg av, og ingenting skjer før batteriet har vært ute. den er stock.

Lenke til kommentar

Andre som har en død pixel? Jeg er ganske sikker på at jeg har en nede til høyre på skjermen. Den er litt irriterende, men ikke veldig sjenerende, så tror ikke jeg gidder å gjøre noe med det.

 

Edit:

Fant litt trøst i dette: "EMBRACE YOUR DEAD PIXEL. IT MAKES YOUR NEXUS UNIQUE." Hehe.. :-P

 

Jeg sendte den i retur. Jeg vet jeg hadde irritert meg grønn i 1 år visst ikke. De sender en ny med en gang :-P

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Her er ein skjermdump etter litt batteritesting. Den hadde 45% att av batteri i natt, 8 timer seinare hadde den 25%. Det vil sei 5,6% i timen i dvalemodus. Det er latterlig masse. Wifi, 3g og exhcange er avslått. Det er så og si ingen tenester som går bortsett frå dei nødvendige. I dag forsvant dekninga for godt så nå er den berre ein veldig dyr minitablet.

 

 

batteridump.png

 

 

 

edit: måtte ta ein reboot for å få dekning tilbake

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Hvis du klikker på Android OS i batterioversikten vil du kunne se hvor lang tid denne prosessen har holdt telefonen våken (Keep awake). Det burde ikke være en vesentlig stor del av total oppetid selv har jeg 37m keep awake på 3h23m oppetid. Da er det snakk om at jeg har snooza en stund i dag tidlig og ellers brukt telefonen aktivt ca 10 min. Så det er nok ganske korrekt. Om telefonen kun ligger ubrukt bør keep awake være relativt lav...

Lenke til kommentar

Hvis du klikker på Android OS i batterioversikten vil du kunne se hvor lang tid denne prosessen har holdt telefonen våken (Keep awake). Det burde ikke være en vesentlig stor del av total oppetid selv har jeg 37m keep awake på 3h23m oppetid. Da er det snakk om at jeg har snooza en stund i dag tidlig og ellers brukt telefonen aktivt ca 10 min. Så det er nok ganske korrekt. Om telefonen kun ligger ubrukt bør keep awake være relativt lav...

 

på ca 24 timer er den beholdt aktiv i 10 timer.

 

 

Baguett: Dei einaste appene utenom systemapps + kart er facebook og GosmsPro som eg brukar som smsklient.

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Fikk min Galaxy Nexus i dag! Hel frelst! :D Skjermen overgår alle forventninger!

 

Men, dette er min første andriond phone, og jeg sliter med å syncronisere kontaktene fra min gamle Nokia E72 med den nye nexusen (orker ikke gjøre det via sim-kortet)... Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan gjøre dette enkelt og smertefritt?

 

Tilsvarende lurer jeg på hvordan jeg synkroniserer kontakter og kalender med min macbook pro?

 

//Thomas

Endret av ShadowValley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...