Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre som har en død pixel? Jeg er ganske sikker på at jeg har en nede til høyre på skjermen. Den er litt irriterende, men ikke veldig sjenerende, så tror ikke jeg gidder å gjøre noe med det.

 

Edit:

Fant litt trøst i dette: "EMBRACE YOUR DEAD PIXEL. IT MAKES YOUR NEXUS UNIQUE." Hehe.. :-P

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Fikk plutselig veldig lyst til å bytte ut min Galaxy S2 med denne nå, men er vel ikke så fryktelig stor forskjell mellom disse to telefonene er det? Ser ut som større skjerm med bedre oppløsning og Android 4.0, men Android 4.0 skal jo komme til S2 etterhvert og finnes vel allerede uoffisielt til S2 om man root'er.

 

Edit: Virker som Galaxy S2 er en "kjappere" telefon, pocketnow.com sier så i anmeldelsen sin hvertfall, og da vet jeg ikke om det frister så mye lenger, trodde telefonene hadde samme CPU, er kanskje Android 4.0 som drar ned ytelsen litt på Galaxy Nexus da?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Fikk plutselig veldig lyst til å bytte ut min Galaxy S2 med denne nå, men er vel ikke så fryktelig stor forskjell mellom disse to telefonene er det? Ser ut som større skjerm med bedre oppløsning og Android 4.0, men Android 4.0 skal jo komme til S2 etterhvert og finnes vel allerede uoffisielt til S2 om man root'er.

 

Edit: Virker som Galaxy S2 er en "kjappere" telefon, pocketnow.com sier så i anmeldelsen sin hvertfall, og da vet jeg ikke om det frister så mye lenger, trodde telefonene hadde samme CPU, er kanskje Android 4.0 som drar ned ytelsen litt på Galaxy Nexus da?

 

Jeg kjøpte denne, men jeg gikk fra Desire, og forskjellen er veldig stor.

 

Jeg fikk derimot det rådet at hvis man hadde S2 fra før var det ikke spesielt mye å hente ved å kjøpe en Nexus. S2 er tross alt en ufattelig god mobil, og da er det vel like greit å vente til S3 kommer ut på sommeren? Men når jeg først skulle kjøpe nye, kjøpte jeg selvsagt Nexusen i stedet for S2.

Lenke til kommentar

Synes telefonen er dårlig å spille på. Har prøvd Asfalt HD(?) og GTA, men synes det er vanskelig. Sistnevnte er verst. Håpløst å styre bilen når man må bruke dobbeltrykk (styre + gass). I tillegg kan det lagge noe voldsomt. Har ikke kjøpt telefonen for å game :p men lurte på om andre har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Hei

Telefonen min svartnet helt i dag. Telefonen "frøs" et par sekunder(det var ikke mulig å trykke på noen ikoner) før skjermen gikk i svart. Siden har det ikke vært mulig å skru på telefonen :(

 

Har forøvrig kun hatt telefonen siden julaften, og har vært superfornøyd. Hva kan jeg gjøre? Må vel sende den inn på rep da.. kjedelig :no:

Lenke til kommentar

Hei

Telefonen min svartnet helt i dag. Telefonen "frøs" et par sekunder(det var ikke mulig å trykke på noen ikoner) før skjermen gikk i svart. Siden har det ikke vært mulig å skru på telefonen :(

 

Har forøvrig kun hatt telefonen siden julaften, og har vært superfornøyd. Hva kan jeg gjøre? Må vel sende den inn på rep da.. kjedelig :no:

 

 

Har du tatt ut og inn batteriet?

Lenke til kommentar

Hei

Telefonen min svartnet helt i dag. Telefonen "frøs" et par sekunder(det var ikke mulig å trykke på noen ikoner) før skjermen gikk i svart. Siden har det ikke vært mulig å skru på telefonen :(

 

Har forøvrig kun hatt telefonen siden julaften, og har vært superfornøyd. Hva kan jeg gjøre? Må vel sende den inn på rep da.. kjedelig :no:

 

 

Har du tatt ut og inn batteriet?

Gjorde det nå, det funka :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen norske butikker har denne desktop-docken for Nexus (klikk for info):

 

140.jpg

 

Den er uoffisiell og med slike er det kjapt å "voldta" ladekontakten når den taes ut og inn. Galaxy Nexus har et eget tilkoblingspunkt for ladere på siden, se bilde:

 

samsung-galaxy-nexus-5517_610x407.jpg

 

Og jeg vil anbefale en dock som bruker de punktene for lading, som f.eks denne docken:

 

E27997CA-CF8B-4411-97F8-E41A3C54C4C9.jpg

 

En annen sak er at telefonen automatisk går i landscape clock-mode når du putter den i docken, perfekt for å ha på nattbordet. Hadde en slik til min Nexus One og det fungerte veldig bra!

 

Screenshot_2012-01-02-16-59-19.png

 

Den dimmer også ned etter en liten stund, slik at du slipper å svi ut øynene dine i et mørkt rom:

 

Screenshot_2012-01-02-16-55-38.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes telefonen er dårlig å spille på. Har prøvd Asfalt HD(?) og GTA, men synes det er vanskelig. Sistnevnte er verst. Håpløst å styre bilen når man må bruke dobbeltrykk (styre + gass). I tillegg kan det lagge noe voldsomt. Har ikke kjøpt telefonen for å game :p men lurte på om andre har opplevd det samme?

 

Det at det er håpløst å styre er en bug i touchscreen - multitouch, det er et software problem og ikke hardware. (det er en tråd om det på xda developers).

Lenke til kommentar

Synes telefonen er dårlig å spille på. Har prøvd Asfalt HD(?) og GTA, men synes det er vanskelig. Sistnevnte er verst. Håpløst å styre bilen når man må bruke dobbeltrykk (styre + gass). I tillegg kan det lagge noe voldsomt. Har ikke kjøpt telefonen for å game :p men lurte på om andre har opplevd det samme?

 

Det at det er håpløst å styre er en bug i touchscreen - multitouch, det er et software problem og ikke hardware. (det er en tråd om det på xda developers).

Det lover bra. Det legger en god demper på spillegleden i hvert fall. Får håpe Mike og hans ARHD legger dette inn :)

Lenke til kommentar

Fikk plutselig veldig lyst til å bytte ut min Galaxy S2 med denne nå, men er vel ikke så fryktelig stor forskjell mellom disse to telefonene er det? Ser ut som større skjerm med bedre oppløsning og Android 4.0, men Android 4.0 skal jo komme til S2 etterhvert og finnes vel allerede uoffisielt til S2 om man root'er.

 

Edit: Virker som Galaxy S2 er en "kjappere" telefon, pocketnow.com sier så i anmeldelsen sin hvertfall, og da vet jeg ikke om det frister så mye lenger, trodde telefonene hadde samme CPU, er kanskje Android 4.0 som drar ned ytelsen litt på Galaxy Nexus da?

 

Jeg tenkte det samme som deg, solgte s2 min og kjøpte nexusen. Men etter å ha hatt den en stund så sitter jeg nå igjen med s2 og syntes den er totalt sett en bedre og raskere mobil. Selvom oppløsningen er lavere på s2 skjermen så er det mer crispe farger på den og det flyter bedre i nettleser. ICS ser jo penere ut og det fader mer inn og ut av menyer osv. Men det kommer helt sikkert i oppdateringen til S2 også.

Lenke til kommentar

Håper på høyere lyd ja, er nødt til å bruke Volume+ nå hvis jeg skal høre vekkerklokken om morgenen. Begynner å lure på om alle ansatte i Google har superhørsel, eller om de ikke har testet telefonen før de sendte den ut.

 

Håper også vi kan se noen spill som utnytter hele skjermen snart, jeg har ikke kommet over noen som gjør det enda :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...