Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der gikk det plutselig :p Aner ikke hvorfor. Har gjort ørten forskjellige ting, men vet ikke hva som er utslagsgivende. Baseband: XXKK6 rom: ARHD 2.1.2

 

 

Et spørsmål til. Får dere til screenshot programmer. Har prøvd flere forskjellige nå med root. Den tar bildet, men det blir bare helt svart. Noen som har vært borti det?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe program for å ta screenshot, dette er innebygget.

Trykk på Volum ned og Power samtidig i ca 1 sek, så tar den bilde.

ok, prøvde. Skjedde ingenting. Hvor legger bildet seg?

Du slipper å måtte lete etter bilder for å sjekke. Det er ikke tvil når screenshoten blir tatt. Du får en preview og det står i notification menyen.

 

Trykk begge hardt inn og hold til du får en skjermdump. Ser du volumbar eller skjermen går av har du trykket feil.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe program for å ta screenshot, dette er innebygget.

Trykk på Volum ned og Power samtidig i ca 1 sek, så tar den bilde.

ok, prøvde. Skjedde ingenting. Hvor legger bildet seg?

Du slipper å måtte lete etter bilder for å sjekke. Det er ikke tvil når screenshoten blir tatt. Du får en preview og det står i notification menyen.

 

Trykk begge hardt inn og hold til du får en skjermdump. Ser du volumbar eller skjermen går av har du trykket feil.

Ah, ok. Trykket ikke hardt nok :p

 

post-105988-0-37911300-1325192625_thumb.jpgpost-105988-0-50858800-1325192629_thumb.jpg

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Fikk telefonen i dag og er ganske fornøyd, alt går lett. Batteriet holdt bare en halv dag, men det har vært mye bruk og det skal vel bli bedre så er ikke veldig bekymret.

Dog da jeg nå nylig skulle sjekke telefonen så responderte ikke skjermen i det hele tatt, samt at av-knappen ikke gjorde noe. Endte opp med å ta ut batteriet for å få den til å funke igjen.

Ganske irriterende egentlig, noen som har hatt noe slikt/vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Mange sier at å roote telefonen ikke gjør den treigere. Etter at jeg oppdaterte telefonen til Yakju 4.0.2 og rootet telefonen synes jeg alt gikk treigere...

Det har ikke noe med rooten å gjøre isåfall. Da er det 4.0.2 som er syndebukken.

 

Noen som har opplevd det samme med manuell oppdatering til 4.0.2?

Lenke til kommentar

Mange sier at å roote telefonen ikke gjør den treigere. Etter at jeg oppdaterte telefonen til Yakju 4.0.2 og rootet telefonen synes jeg alt gikk treigere...

Root gjør deg bare til en "administrator" over telefonen din slik at du har tilgang til og endre på det meste på telefonen, har ingenting med hvordan den virker og gjøre, men tingene man kan gjøre med root tilgangen, som og bytte rom osv, er det som påvirker hvordan den oppfører seg.

 

Kan jeg bruke ekstra batterier o.l som selges på eBay til Nexus som er kjøpt

i Norge? Ser at det er litt forskjell i mAh, men gjør det noe?

Det skal gå. Det kommer ofte kraftigere batterier enn det som orginalt følger med telefonen, som skal gi deg bedre batterikapasitet, noen ganger er de tykkere og kommer med et deksel som bygger mere ut for og få plass, som er grunnen til forskjellige mAh, men så lenge det står at det er til Galaxy Nexus så skal de passe på modellen som også selges i Norge. (husk at de uorginale batterier er i strid med garantivilkårene og brukes på eget ansvar) ;)

Lenke til kommentar

På Desiren hadde man "koblinger" når samme kontakter ble lagret flere ganger. Hvordan kobler man disse sammen her?? Og har dere noen gode klokke/værmelding/alarm widgets å tipse meg om? Fikk den i går. Er i fiklemodus.

 

Jeg bruker yr.no sin værwidget. Syns den fungerer bra. Som alarm bruler jeg sleep bot. Har den stilt inn til at den skal gradvis øke volumet på en rolig sang fra 0 til 100% over 120 sekunder. Merker nesten ikke at jeg våkner. Digg å slippe å skvette til i senga om morgenen :D

Lenke til kommentar

Skuffet over dårlig wifi rekkevidde... Kan jo ikke se en video uten at den må stoppe opp for å streame, ellers så mister den wifi forbindelsen totalt...

 

Enig. Er ufattelig imponert over telefonen, men desto mer skuffet og overrasket over ELENDIG Wifi-dekning. Alle mine PC´er i huset har full dekning, uansett hvor man befinner seg i huset. Mens Nexusen ligger på 1 og 2 streker, og ramler faktisk ut av og til. Dette er nesten som en liten krise å regne, da jeg ofte bruker telefonen til å streame med.....

Lenke til kommentar

På Desiren hadde man "koblinger" når samme kontakter ble lagret flere ganger. Hvordan kobler man disse sammen her?? Og har dere noen gode klokke/værmelding/alarm widgets å tipse meg om? Fikk den i går. Er i fiklemodus.

 

Jeg lurer også på dette med kontakter da jeg etter å ha lagt meg til på g+ har fått både 2 og 3 oppføringer på visse personer.

 

Til de widgetene du etterspør kan jeg anbefale Beautiful Widgets som er en samling som har alle disse i en app.

Lenke til kommentar

Skuffet over dårlig wifi rekkevidde... Kan jo ikke se en video uten at den må stoppe opp for å streame, ellers så mister den wifi forbindelsen totalt...

 

Enig. Er ufattelig imponert over telefonen, men desto mer skuffet og overrasket over ELENDIG Wifi-dekning. Alle mine PC´er i huset har full dekning, uansett hvor man befinner seg i huset. Mens Nexusen ligger på 1 og 2 streker, og ramler faktisk ut av og til. Dette er nesten som en liten krise å regne, da jeg ofte bruker telefonen til å streame med.....

Dette er garantert software relatert og blir nok fikset ved en oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...