OAB1966 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Vi kan skrive om en masse forskjellige temaer , også upopulære temaer som ikke tas like godt imot der folk kan bli opprørte og forbanna. Vi har ytringsfrihet i landet vårt som vi kan benytte oss av og skrive om en del forskjellige saker som ikke tas like godt imot. Folk må tåle såpass sier jeg. Hvis noen leser et innlegg som ikke tas godt imot og vedkommende i verste fall klikker fullstendig og ødelegger pc'n av den grunn, så er ikke trådstarter ansvarlig for dette. Det blir opp til vedkommende leser hvordan han/hun vil takle dette. Leseren har sitt fulle ansvar der hvordan han/hun skal agere. Vi lever i et demokrati der vi har rett til å ytre oss om forskjellige ting, også upopulære temaer og saker. Til slutt en oppfordring: Ta ikke personlig innover dere saker og temaer som kan opprøre dere fullstendig, men trekk pusten dypt inn, tell til ti om nødvendig og fokuser heller på ting i livet som er positivt Det er helt ok å være uenig, det må vi bare akseptere, men det er ikke verdt å kaste bort livet på og hisse seg så veldig opp over alt ting som ikke faller i smak hos dere. 2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Du bruker halve førsteinnlegget i din egen tråd om fedme (som forøvrig består av ett eneste avsnitt, og er veldig tungt å lese) til å legge ut om at du har rett til å skrive det du skriver, og at folk må tåle såpass. Jeg skjønner imidlertid ikke hvor dette kommer fra - du har jo ikke fått en eneste utpreget negativ reaksjon såvidt jeg kan se? Jeg er enig i det du sier her; folk som vegrer seg for å diskutere har ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre, men det gjelder alle parter av diskusjonen - både den som forsøker å fremme et budskap og den som forsøker å arugmentere mot eller dele sitt syn på saken. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Trådstarter er ansvarleg dersom h*n med eller uten overlegg provoserear. Forskjellige folk reagerer ulikt, og det er dei i sin fulle rett til å gjere. Dette i tråd med den same ytringsfriheita du referear til. Visse ting er det også forbudt å diskutere på forumet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Ytringsfrihet er en fin ting ja, den gjelder for begge parter også, om du ytrer deg må du regne med at noen svarer, dette går begge veier. Om du skriver noe som provoserer andre må du regne med reaksjoner fra de som blir provosert. Om de ødelegger pc`n, huset og bilen må de da få lov til det, det er også en måte å ytre sine meninger på. Men, hvorfor gjenta dette i hver eneste tråd du starter? Jeg tror folk forstår veldig godt hva ytringsfrihet er, tviler også sterkt på at din "trekk pusten og tell til 10" hjelper nevneverdig om noen faktisk blir provosert av det du skriver. Hva vil du egentlig frem til med dine stadige repitisjoner av ditt lille skriv om ytringsfrihet? Endret 14. september 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Diskusjon.no er ett kommersiell forum og lager egne regler for hva de tillater av tekst, så hva hva ytringfrihetslover sier har ikke mye å si her. Om du ønsker å si det du har lyst til å si så foreslår jeg at du lager en blogg, avis eller lignende der du kan skrive det du vil. Men inntil videre er du nødt til å følge retningslinjene forumet har satt. Lenke til kommentar
OAB1966 Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Visse ting er det også forbudt å diskutere på forumet. Joda, jeg er enig, det er visse ting man kan skrive og ikke skrive. Å f.eks skrive om "å avgiftsbelegge røykerne" er helt ok, men å f.eks skrive om at "Kristin Halvorsen er en hore og burde blitt voldtatt av Mullah Krekar" er i drøyeste laget. Endret 14. september 2011 av OAB1966 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Folk med jødekonsiprasjoner å lignende får dem svarene dem fortjener, viss det var dem på tenkte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå