Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fedme KAN dere gjøre noe med !

OAB1966

Anbefalte innlegg

Så vanvittig patetisk å dra religion inn i denne diskudjonen, det later til å være særegent for diskusjon.no... :nei:

Det som blir sagt om at kalori inn vs kalori ut ikke nødvendigvis stemmer: er det sånn at 2+2 blir 5 i noen land kanskje?

Eller er du en fat fuck som prøver å komme med unnskyldninger her for ikke å ta tak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Vil tro at jeg starter opp igjen med trening nå snart. Har jo gått halvannet år siden sist jeg virkelig trente (så som dere kanskje skjønner så er det rundt 3 år siden jeg ikke klarte å gå ned noe i vekt til tross for mye trening). Så får jeg håpe det funker bedre denne gang. Er deprimerende å legge om livsstilen både når det gjelder kosthold og trening, få mye hjelp, og tips som "skal" funke, og ikke gå ned en halv kilo engang.

Og før noen tenker at jeg egentlig er syltynn og litt syk, så er jeg 170cm og veier 85kg.

For meg virker det som det er mye vanskligere å slanke seg for kvinner enn for menn. Dette kommer av at menn har mer muskler og bygger disse fortere. Dette gjør at de kan få opp muskelmassen relativt fort og så kjøre seg selv hardt og forbrenne utrolig masse kalorier.

For kvinner så tror jeg man må legge mer vekt på kostholdet enn på treningen. Jeg hadde anbefalt å føre en matdagbok hvor du finner ut nøyaktig hvor mange kalorier du får i deg (vekt, kalkulator og matevaretabellen.no er nødvendigheter). Etter at du har funnet ut det, legge deg på ca 500 kcal under dette, vekttapet burde da være på ca 2kg i måneden, gjerne litt mindre etter en stund (forbrenningen går ned).

Når man slanker seg på måten nevnt ovenfor så kan man strengt tatt spise hva man vil, så lenge man ligger 500kcal under, men mat som er rik på proteiner og fiber vil gjøre at du holder deg mett lenger.

Lenke til kommentar

Det gir meg bedre selvfølelse å vite at jeg ikke lenger er feit... :ph34r:

edit: det du driver med er forøvrig stråmannsargumentasjon. Jeg har ikke kalt noen for "en fat fuck", men spurt OM noen var det... Spørsmål og utsagn er to forskjellige ting...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Det gir meg bedre selvfølelse å vite at jeg ikke lenger er feit... :ph34r:

edit: det du driver med er forøvrig stråmannsargumentasjon. Jeg har ikke kalt noen for "en fat fuck", men spurt OM noen var det... Spørsmål og utsagn er to forskjellige ting...

Å komme med utsagn som: "Eller er du en fat fuck som prøver å komme med unnskyldninger her for ikke å ta tak?" går langt over streken for hva jeg vil si er å respektere andre.

Du kan se hvor langt du kommer i f.eks en fotballkamp hvis du skriker etter dommeren: "Er du en blind eller?".

Å hive på "Er du en ..." foran en setning gjør ikke at du kan si hva du vil uten at mange vil bli fornærmet. Her er det du som vrir på den vanlige oppfatningen av den måten å uttrykke seg på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mobbing å poengtere at en feit fyr er feit? Blir som å si at jeg er en nerd er mobbing, det.

Å spørre om noen er "A fat fuck" er som å spørre om noen er "A nigger". Å dra fram nerd i denne sammenheng passer dårlig, ettersom det er mye positivt knyttet til å være en nerd, mens det er lite positivt tilknyttet å være "a fat fuck".

http://no.wikipedia.org/wiki/Nerd

Lenke til kommentar

Man spør jo ikke andre ukjente i virkeligheten om dem er en "fat fuck" så hvorfor skulle det være moralsk lovlig her?

Det er lett å bli litt tøffere i trynet når man ikke ser hvem man snakker med, men i virkeligheten kan det godt være at det er en selv som hadde blitt "fat fucke'd" :)

Uansett... det er vanskelig å diskutere slike ting uten å tråkke noen andre på tærne og det er jo forståelig, for det er jo ingen som vil fremstå som "late" og "svake" i en slik sammenheng.

Når ikke profesjonelle trenere samt familir og venner klarer og overtale en dem kjenner som er feit til å slanke seg, så klarer vi det vertfall ikke her inne i forumet.

Men man kan jo mene hva man vil så klart, og dette er jo et diskusjonsforum. MIN mening har jeg sagt flere ganger allerede, så denne blir ikke repetert igjen, av hensyn til evt. offre som leser denne tråden.

Lenke til kommentar

Han her gjør meg kvalm...

Kommer med alle verdens slags unnskyldninger for å slippe å legge om livet, er til og med med i en FORENING for ytterligere å kunne frasi seg alt ansvar for egen helse...

Og jeg føler meg berettiget til å raljere på den måten jeg gjør.

Jeg veide selv 70kg på 165 cm med en fettprosent på over 30.

Jeg gikk ned til 62kg og fettprosent på rundt 7 på et år med intensiv styrketrening og rett kosthold.

Jeg veier pr. i dag 69kg med en fettprosent på rundt 12 etter et år med tyngre styrketrening...

ALLE kan gjøre noe med sin egen kropp og dermed helse... :new_woot:

Han er patetisk!

Han velger jo selv å kjøpe den sjokoladen, eller den bollen framfor et eple, en banan eller annen frukt.

De fleste bensinstasjoner selger frukt, nøtter og salat. Hvorfor skal man spise noe uansett? Du har bare fylt bensin for svarte, kjøp deg en kaffe og la det holde med det? Snakk om lav selvdisiplin.

Jeg har ingenting i mot overvektige mennesker, men jeg gremmes av at de ikke tar grep om sin egen livsstil. Har selv en mor med alvorlig fedme. Vil tippe hun veier 160kg +/- og er 165 cm høy.

Hun begynte å legge på seg etter at hun ble gravid med meg og mine søsken, og stoppet vel aldri å spise, eller hive seg i slankingen. Hun prater aldri om hvorfor hun er som hun er, men jeg vet hun har det tungt med å være så tung som hun er. Vekten har satt stopper for mye hun kunne tenke seg å gjøre, hun kan feks ikke ta fly, hun kommer seg ikke inn på en buss o.l. De siste 20 årene av hennes liv har sannsynligvis vært veldig trist.

Nå skal hun få slankeoperasjon, så vi får se om ting bedrer seg.

Det er bedre å gjøre noe når du ser at du er på feil spor. Har du lagt på deg 10kg på et par måneder, er det på tide å begynne å tenke! Passer ikke klærne, kjøper du ikke nye, du begynner å trene.

Selv er jeg normalvektig med en BMI på 20,2. Kunne sikkert vært litt strammere i kroppen, men jeg er fornøyd. At min mor var så overvektig som hun var/er, har alltid gjort meg litt skremt for å ende opp som en flodhest.

Lenke til kommentar

Tenk, det er unge folk som leser her, til dem : nei det er ikke ok og kalle andre for fat fuck, det er ikke ok med sånn oppførsel, Doofenschmitz er bare en hykler.

Kan du forklare det nærmere?

Med tanke på signaturen din virker det usannsynlig...

Trenger ikke forklaring det der, tror det er mange som forstår hva jeg mener.

BjerkneZ

Det er lett å bli litt tøffere i trynet når man ikke ser hvem man snakker med, men i virkeligheten kan det godt være at det er en selv som hadde blitt "fat fucke'd"

Spot on!

Lenke til kommentar

Det er egoisme å konsumere mer enn kroppen trenger, da dette går ut over de som ikke får nok mat i livet sitt. Tenk på de sultne, ikke spis for mye.

Ja, men det er skittent å påpeke det da. Akkurat som hvist du ble voldtatt og noen sa til deg haha du tok i den rompa! :grumpy:

Ikke helt. En voldtekt er noe som blir tvunget på deg. Fedme er noe du frivillig blir, selv om du ikke planla det.

Lenke til kommentar

Det er egoisme å konsumere mer enn kroppen trenger, da dette går ut over de som ikke får nok mat i livet sitt. Tenk på de sultne, ikke spis for mye.

Ja, men det er skittent å påpeke det da. Akkurat som hvist du ble voldtatt og noen sa til deg haha du tok i den rompa! :grumpy:

Ikke helt. En voldtekt er noe som blir tvunget på deg. Fedme er noe du frivillig blir, selv om du ikke planla det.

rettelse: *tok den *i* rompa*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...