Gå til innhold

BK: Rekognosering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft og ganske så klart. Men helt personlig tror jeg kanskje jeg ville hatt vingene i bevegelse. (Jeg er ikke så god på lukketider og blendere og sånt, så kan ikke spesifiser det, beklager det, prøver meg frem til jeg får resultatet jeg ønsker ;o) Føler litt nå at flua bare er limt fast der... det mangler liv. Men fantastisk at du har fått "fanget" den. Frihånd el stativ?

Lenke til kommentar

Liker elementenes plassering og den lite forstyrrende bakgrunnen. Tror likevel du kunne fremhevet hovedmotivet enda et hakk ved å senke lysstyrken i grønnfargen noe.

Litt selektiv justering av blomsterfluen og kanskje en liten kontrastheving internt på denne tror jeg også kunne gitt mer sting. Kanskje spesielt fordi blosten er så lys og drar litt mye oppmerksomhet.

Dette er forslag til små justeringer som kanskje gir et bedre bilde. Bildet er allerde meget godt og det er derfor ikke meningen at du skal ta disse tipsen ille opp ;-) Det er små velmente forslag som kanskje kan hente enda mer ut av et allerede godt bilde.

Lenke til kommentar

Tøft og ganske så klart. Men helt personlig tror jeg kanskje jeg ville hatt vingene i bevegelse. (Jeg er ikke så god på lukketider og blendere og sånt, så kan ikke spesifiser det, beklager det, prøver meg frem til jeg får resultatet jeg ønsker ;o) Føler litt nå at flua bare er limt fast der... det mangler liv. Men fantastisk at du har fått "fanget" den. Frihånd el stativ?

Takk for kommentar. Kunne gjerne hatt litt bevegelse på vingene ja, - med litt lengre eksponeringstid ville det kanskje blitt sånn. Bildet er tatt på frihånd.

Lenke til kommentar

Liker elementenes plassering og den lite forstyrrende bakgrunnen. Tror likevel du kunne fremhevet hovedmotivet enda et hakk ved å senke lysstyrken i grønnfargen noe.

Litt selektiv justering av blomsterfluen og kanskje en liten kontrastheving internt på denne tror jeg også kunne gitt mer sting. Kanskje spesielt fordi blosten er så lys og drar litt mye oppmerksomhet.

Dette er forslag til små justeringer som kanskje gir et bedre bilde. Bildet er allerde meget godt og det er derfor ikke meningen at du skal ta disse tipsen ille opp ;-) Det er små velmente forslag som kanskje kan hente enda mer ut av et allerede godt bilde.

Takk for gode innspill. Gjorde en kjapp utprøving (med en veldig dårlig selection) og ser at bildet får mer punch når kontrasten på flua heves og bakgrunnsfarge dempes ned. Ikke alltid jeg husker på dette med selektiv bearbeidelse av enkeltelementer, via selectionverktøyet. Så takk for påminnelsen.

http://www.doblefustasjeopphengsforkoblere.com/fluejustert.jpg

Lenke til kommentar

Se der ja! Jeg synes det ga mer kraft i bildet og fremhevet hovedmotivet mye bedre. Det er ikke sikkert andre er enig, men jeg synes dette ga bildet det lille ekstra.

Jeg er såpass heldig at jeg har en god kompis i nærmiljøet og vi tar ofte en kopp kaffe og ser på hverandres bilder og kommer med innspill. Og det er nesten overraskende hvor ofte Lars kommer med innspill som løfter bildet enda et hakk når jeg tror jeg har utnyttet potensialet til det fulle.

Dermed har vi dobbel erfaring på små triks som kan fungere og heve et bilde. Kan sende deg en sånn erfaring på privat melding her. Gjorde et kjapt forsøk på originalbildet ditt her og det ga den effekten vi ofte opplever.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...