Gå til innhold

Passer dette annlegget sammen?


Anbefalte innlegg

først vil jeg bare si at jeg er helt newbie på det med høytallere og slike annlegg, men jeg vil gjerne prøve meg.

det annlegget som er listet under er bare et forslag til et annlegg jeg kan kjøpe om kanskje et år. trenger penger.

men jeg vil bare se om det passer og om det er annlegg som kan brukes til dataen min.

 

http://213.184.216.249/Utennavn.jpg

 

JVC Receiver RX-5030V Sort

Eltax Atomic A-10 Sort

2x Eltax Millennium 150 Sort

Eltax Millennium Center Sort

 

Totalt: 6 887,00

Porto: 740,28

 

passer dette sammen i det hele tatt?

viss ja, passer det på mitt Audigy Player kort, eller må jeg ha den ekstra boksen?

 

takker for all hjelpen jeg kan få! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke kan kjøpe noe før om et år til er det kanskje lurere å vente å se på alt det nye som kommer. prisne vil uansett ikke være i 6k klassen om et år til. Hvorfor ikke bare kjøpe noe brukt?

 

ja det passer sammen

 

ja. det med å vente og sette et oppsett da har jeg tenkt på og har tenkt å gjøre. jeg lurte bare på om det passet.

 

vet du om jeg trenger den ekstra boksen til lydkortet mitt for å kunne koble det til maskinen?

 

og det er vel ikke noe problem å ha forsterker av et annet merke enn høytallerene?

 

jeg skal ha et 5.1 annlegg og som du sikkert ser har jeg valgt to pakker med to stk av fronthøytallere. selv om de heter fronthøytallere kan jeg vel bruke to av dem som høytallere bak meg?

Lenke til kommentar

Hvilket merke forsterker/høytallere er har lite å si, så lenge forsterkern er kraftig nok til å drive høytallerne. Om du kan koble det til PCen vet jeg ikke, i stereo går det vel alltids, men surround, aner ikke. Du kan bruke fronthøytallere som bakhøytallere ja, men det skal være mye lavere volum på bakhøytallerne enn fronthøytallerne, så det er strengt tatt unødvendig å kjøpe to par fronthøytallere. Legg heller litt mer penger i bedre fronthøytallere og spar inn på bakhøytallere. Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt et stereoanlegg bestående av rotel forsterker og noen brukte høytallere med bedre lyd, men gjør som du vil..

Lenke til kommentar
Hvilket merke forsterker/høytallere er har lite å si, så lenge forsterkern er kraftig nok til å drive høytallerne. Om du kan koble det til PCen vet jeg ikke, i stereo går det vel alltids, men surround, aner ikke. Du kan bruke fronthøytallere som bakhøytallere ja, men det skal være mye lavere volum på bakhøytallerne enn fronthøytallerne, så det er strengt tatt unødvendig å kjøpe to par fronthøytallere. Legg heller litt mer penger i bedre fronthøytallere og spar inn på bakhøytallere. Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt et stereoanlegg bestående av rotel forsterker og noen brukte høytallere med bedre lyd, men gjør som du vil..

 

kunne du gitt meg et eksempel på oppsett som hadde er slik du beskrev det?

Lenke til kommentar

Rotel RA-01 forsterker; 3695,- ny, men det har blitt solgt mange av denne serien, og hvis du leter en stund finner du sikkert en brukt en. (prisen er hentet fra eltek, mulig den er litt billigere andre steder). Vanskelig å si hva du burde velge av høytallere, på et såpass stramt budjsett er det vel lurt å kjøpe brukt. Det finnes mye kurant, B&W, Audio Pro og en haug av andre. Les noen tester.

Lenke til kommentar

hifisentralen.com har også en del brukt. Forsterkerforslaget til Kimber er muligens bra, men det er vel surroundrecievere det er snakk om, og da må man ha en haug av høytallere, noe som ikke er plagsomt billig. Derfor ville jeg heller gått for Rotelen (eller noe lignende, har personlig sansen for Primare, men de ligger litt høyere i prisklasse) og et par gode høytallere. Jeg tror du får mye mer glede ut av et godt stereooppsett enn et dårlig 5kanalers oppsett.

Lenke til kommentar

1. Start med å kjøpe en god surround receiver og et par høyttalere.

2. Suppler på med flere høyttalere når du får råd. Vent med senterkanal til slutt.

 

Både Sony og Yamaha har gode surround receivere i de lavere prisklassene. Som i allefall en har nevnt her, så gir et rent stereo anlegg bedre lyd pr. krone, men det hjelper jo ikke stort om man faktisk har lyst på surround. Og selv et rimelig surround anlegg slår et godt stereo anlegg nå man skal titte på film eller spille. Forutsatt at filmene og spillene kan benytte seg av surround selvsagt.

 

Tror alle Audigy kort har en optisk digital utgang. Denne kan i såfall kobles til en digital inngang på en surround receiver, og du vil få full Dolby Digital Surround.

 

Eltax er billig-billig-billig høyttalere. Det skal lite til å finne noe med bedre lyd uten at det koster så alt for mye. Det kan være bedre å spandere gode fronthøyttalere og heller kjøpe bakhøyttalere og sånt fra Eltax for så å bytte de ut når du har råd.

Lenke til kommentar
1. Start med å kjøpe en god surround receiver og et par høyttalere.

2. Suppler på med flere høyttalere når du får råd. Vent med senterkanal til slutt.

 

Både Sony og Yamaha har gode surround receivere i de lavere prisklassene. Som i allefall en har nevnt her, så gir et rent stereo anlegg bedre lyd pr. krone, men det hjelper jo ikke stort om man faktisk har lyst på surround. Og selv et rimelig surround anlegg slår et godt stereo anlegg nå man skal titte på film eller spille. Forutsatt at filmene og spillene kan benytte seg av surround selvsagt.

 

Tror alle Audigy kort har en optisk digital utgang. Denne kan i såfall kobles til en digital inngang på en surround receiver, og du vil få full Dolby Digital Surround.

 

Eltax er billig-billig-billig høyttalere. Det skal lite til å finne noe med bedre lyd uten at det koster så alt for mye. Det kan være bedre å spandere gode fronthøyttalere og heller kjøpe bakhøyttalere og sånt fra Eltax for så å bytte de ut når du har råd.

 

ok. takker for et innholdsrikt og glimrende svar. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...