Martin-1992 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hei! Jeg har planer om å kjøpe inn dette anlegget - RockFord Fosgate Prime 12" sub Det jeg lurer på er hvilken kabelsett jeg burde ha, og om diameteren på strømkabelen har noe å si? Har sett litt på de her: Boss KIT-10 og Boss KIT-2 Eventuelt noen andre kabler hvis de to overnevnte ikke passer sammen. Har ikke erfaring med slikt - så hadde vært fint med tips og evt. hjelp! Si gjerne fra hvis det er noe jeg har glemt å informere mtp cdspiller og andre relaterte ting til anlegget. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det der er en helt totalt feil oppsatt pakke, og ikke noe du burde vurdere en gang. Forsterkeren er svak, og 6x9" blir bare tull å ha foran i bilen, og i hatthylla skal du i hvertfall ikke ha dem, spes ikke når du skal ha sub i bagasjen... Ikke er pakken noe spes bra heller, billig sakene til rockford er nesten som biltemastereo Hvor mye kan du bruke på sub, forsterker og fronthøyttalere?? og hvilken bil skal dette inn i?? Hvilken spiller har du? Lenke til kommentar
Martin-1992 Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Ok, takk for tilbakemelding! Kan bruke opp til 4-5 tusen på sub, forsterker og nødvendige kabler. Skal inn i en audi 80 ,sedan. Husker ikke i skrivende stund, sitter på jobb og har ikke mulighet å sjekke. Er en vanlig cdspiller. Har byttet ut mine ordinære høyttalere med rockford høyttalere, både framme og bak. Kan droppe innkjøp av 6x9 hvis det er uaktuelt. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ja, du vil få problemer med 6x9" i hatthylla når du har sub baki, for da vil 6x9" påvirkes av trykket fra suben, og dermed låte stygt. Sub: http://www.judysbilstereo.no/basskasser/kasser-med-element/digital-designs-ddle312-12-subwoofer-i-kasse Forsterker til suben: http://www.ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/zachry-k1200d-p333293/ Forsterker til front: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/2-kanaler/dynabel-bf0802 Lenke til kommentar
Martin-1992 Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Takk. Men en ting jeg stusser litt over - hvorfor skal jeg ha forsterker til fronthøyttalere? Jeg har allerede høyttalere framme og bak (Rockford P142 og P152S). De er koblet direkte til cdspilleren. Eller har jeg misforstått noe her? Takk igjen for linkene - skal sjekkes ut! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Spillere bruker som regel å pumpe ut for lite juice for noe annet enn orginale høytalere. Audi 80 sedan har vel avstivningsplate bak baksetene? Må nokk ha mye trykk baki der for å få det bra. Lenke til kommentar
Martin-1992 Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Så det Cossiemk1 tenker på er to forsterkere - en til bassen og en til de vanlige høyttalerene? Er ikke det mulig å koble høyttalerne til forsterkene også? Er helt grønn på dette. Audi 80 har stive bakseter ja, er en plate som dekker baksida. Vil det ha noe betydning? Er ikke ute etter mest heftig bass, slik at hele bilen rister - men heller mer god lyd kombinert med god bass. Vil gjerne høre musikken, ikke bare *dunk dunk dunk*. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Av min erfaring med bass i audi 80, er at de laveste frekvensen høres bra, mens de lysere basstonene blir "borte" En mulig løsning er vel å fjerne høytalerne i hattehylla slik at det blir hull der, men du får prøve deg frem. Du kan kjøre høytalerne på forsterkeren og, om du kjøper en forsterker med nokk utganger. Lenke til kommentar
Martin-1992 Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Ok, får nok noen til å hjelpe meg med å justere forsterkeren. Er bare innkjøp som jeg er usikker på - vil helst kjøpe en god en når jeg først handler inn. Har ikke høyttalere i hattehyllen - var egentlig det som var planen først. Men da Cossmie sa at lyden ville bli vrengt av bassen (noe som er logisk igrunn), droppet jeg tanken. Ok, har forsterkeren - Zachry K1200D - nok utganger da? Edit: Jeg vil gjerne også få slengt på kabler samtidig - for jeg har selv ikke erfaring med slikt. Kunne heller ikke finne ut om det fulgte med kabler. Hadde vært til stor hjelp hvis noen kunne foreslått en slik til subwooferen/forsterkeren Cossmie foreslo. Har også lyst å kjøpe anlegget snart som mulig. Endret 15. september 2011 av Martin-1992 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Zachry forsterkeren har bare EN utgang, og er beregnet til suben, og kun den. Dynabel forsterkeren har 2 utganger, en til hver av fronthøyttalerene. Høyttalerene bak (i dørene?) lar du være koblet til spilleren, og fader dem ned så du ikke hører dem foran... Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
Martin-1992 Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Daså.. Ja, er i dørene høytallerne bak er. Mine framme er oppå dashbordet (er slik audi sin høyttaleroppsett er) Framme er vel 4" (10 cm) og bak er 5,11" (13 cm). Bor sør for Bergen, hvordan det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå