huf Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Har pakket ut fluxbox versjon 0.1.14 som jeg lastet ned som tar.gz fil. Så kommer det til steget hvor jeg beveger meg til mappen som jeg pakket det ut til, og skal kjøre ./configure. Da kommer denne feilmeldingen: [root@localhost fluxbox-0.1.14]# ./configure checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... yes /home/huf/fluxbox/tar/fluxbox-0.1.14/missing: Unknown `--run' option Try `/home/huf/fluxbox/tar/fluxbox-0.1.14/missing --help' for more information configure: WARNING: `missing' script is too old or missing checking for gawk... gawk checking whether make sets ${MAKE}... yes checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH [root@localhost fluxbox-0.1.14]# Noen som vet hva som kan være gale her? Det står jo at han ikke finner en akseptabel C compiler, hva kan dette bety?, og er det noen som har en løsning på det? Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 For meg kan det se ut som du mangler gcc .... Var borti noe lignende når jeg skulle kompilere mplayer på RedHat en gang da skyldes dette utgaven jeg hadde av gcc, løsningen da var å få med noen fler parametre var noe som "--disable-gcc-checking" dette tror jeg var på version 2.96 Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 For meg kan det se ut som du mangler gcc .... Var borti noe lignende når jeg skulle kompilere mplayer på RedHat en gang da skyldes dette utgaven jeg hadde av gcc, løsningen da var å få med noen fler parametre var noe som "--disable-gcc-checking" dette tror jeg var på version 2.96 Okey takker for svar! Jeg la inn gcc-c++ og da kom prosessen seg ett langt stykke lengre, men så stoppet den igjen. Det som står på enden av listen nå, er : checking for X... no configure: error: Fluxbox requires the X Window System libraries and headers. Noen som vet hva som må installeres her for at den skal bli fornøyd? Jeg har da X innlagt... Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 okey fikk lagt det inn til slutt! :stolt: Men ett siste spørsmål: Noen som vet hvordan man får listet opp fluxbox i den boksen hvor man kan velge hva wm man skal starte? Der du kan velge session i login sreenen er det jeg mener...kjører mandrake 9.0 Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bruker du KDM (default DKE) starter du KDE Control Center. Du finner det under System Administration > Login Manager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå