Gå til innhold

Pakistan, er det trygt?

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Hallo. Jeg er halvt Pakistansk og har aldri vært i Pakistan. Mamma er norks og pappa er Pakistansk.

Jeg har fått en god venn som studerer i Norge som bor i Pakistan (Multan)

Han har sagt at jeg kan bli med han til Pakistan og bo hos foreldrene hans i Multan. Han sier han er fra en rik familie så jeg regner med de bor i et godt nabolag.

Det jeg lurer på er om det er trygt å dra dit på ferie med kompisen min. Jeg planlegger å ta sol før jeg drar så jeg ikke skiller meg så ut når jeg drar dit.

En ting til, er det vanskelig å komme inn i Pakistan? Jeg har blitt dømt for å formidle ulovlige rusmidler (hasj)

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DU trenger visum på forhånd for å komme inn i Pakistan og jeg tror neppe de bryr seg om du er dømt for hasj. Er heller USA det. Stempel fra Israel må man heller ikke ha. Man skal tenke litt godt etter hva man gjør før man drar til Pakistan, men på den annen side finnes det nok trygge områder og desto mer utrygge områder som feks stammeområdene mot grensa til Afghanistan. Dette området er relativt ustabilt så ting kan skje på kort tid.

Lenke til kommentar

Med ghensyn til visum så er dette avhengig av TS sitt statsborgerskap.

Med hensyn til sikkerhet. Pakstistan er ikke det sikreste landet å reise til, spesielt for en som ikke kjenner landet og kulturen (TSkjenner nok kulturen gejnnom sin far, men har ikke opplevd den selv, og det blir noe annet). Det betyr å vise litt mer enn almenn forsiktighet. Husk at ting kan skje i alle land, også Norge (noe vi kan lese om i avisene stadig vekk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...