Loefthal Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Dette kortet skal ligge på 60+ under load. over 100C tyder på at det åpenbart er noe feil med kortet. Hadde det sugd inn varmluft ville det uansett ikke nådd slike temperaturer, med mindre det står i et hermetisk lukket kabinett. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) HWmonitor sier at den var oppe i 102 C! Er ikke alltid dette programmet har rett. Sjekk med ASUS smartdoctor (eller evt CCC). Kan forøvrig nevne at jeg har ASUS CU II (6950 versjonen men overklokket) også i Fractal Design R3 men vi har to inntaksvifter foran og god plass inne i kabinettet (ikke fullt av disker o.l). Stør CPU tårn kjøler som frakter luft ut mot bak-vifte. Load temperaturer går opptil ca 82C som det høyeste som jeg har sett målt med stress test. Tror du skal sjekke litt mere føre du konkluderer med at det er feil på kortet. Første er om HWmonitor er å stole på , andre er om du kan hjelpe på air flow og sørge for at der ikke er "trapped hot air" på undersiden av kortet som bidrar til økningen. ATI korta har ifl AMD ikke noe problemer med å maxe på 100 grader (104 anses som max safe for HD6970) , men 102C er farlig nære. Endret 16. september 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ok Men jeg tror vi kan være enige i at TS trenger noen nye vifter Iexo. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Du skal ikke klare å nå 80C med det kortet der under gaming. Kortet er helt enkelt defekt. Jeg sitter med Asus 6950 directcuII klokka til 950 core og 1500 minne, med samme kabinett og en 2500k på 4.8ghz luftkjølt og mitt 6950 er 40 idle og mellom 80 og 90 grader på full load (90 i furmark) (80-85 under spilling) og jeg kan fortelle deg at det er helt normalt om du tar utgangspunkt i at 6970 er varmere enn ett 6950 uklokket. Kan ikke si jeg har testet 6970 directcu, men jeg er alikevel ganske sikker på at kortet ikke er "defekt" som du påstår her fordi kortet er på 80 grader... jeg har riktignok en ekstra vifte montert forann i mitt fractal design r3 kabinett og en i bunnen. håper dette hjelper trådstarter eller eventuelt hjelper med noe Edit, jeg inså akurat at kortet hans var oppe i 103 grader med viftene på full load (noe mitt ikke er) mitt topper seg på 40% viftehastighet ved 90 grader... En ting du må teste før du leverer kortet tilbake til dustin. : Spill med kabinett døren åpen, om kortet fortsatt blir for varmt. send det i retur med en gang, hvis ikke er det noe galt med luftgjennomstrømningen i kabinettet ditt. Jeg vil tro at automatisk viftekontroll pleier å sørge for "litt" høyere viftehastighet enn 40% når man passerer 80C skjønner du. Til informasjon kjører jeg selv to 6950 i Crossfire på 950 Core, disse har Twin Frozr-løsningen fra MSI. Loadtemps med 55% viftehastighet kommer på 80C for det innerste kortet. EDIT: Han sier også at det tar sekunder for å nå 102C, det er et klart tegn på at kjøleløsningen ikke sitter skikkelig. Endret 16. september 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) 102 grader? fan, kan jo steke en pizza inni kabinettet da nesten. Endret 16. september 2011 av Quakecry waits for alice 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 102 grader? fan, kan jo steke en pizza inni kabinettet da nesten. Akkurat det tviler jeg sterkt på. Temperatur sier ikke noe om hvor mye varme det faktisk er i rommet. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 102 grader? fan, kan jo steke en pizza inni kabinettet da nesten. Akkurat det tviler jeg sterkt på. Temperatur sier ikke noe om hvor mye varme det faktisk er i rommet. Forsåvidt sant det. Dog, TS får vell bare sende inn kortet. Skal da ikke bli så varmt, selv uten to ekstra vifter?? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Kan og være så enkelt at man strammer skruene for kjøleløsningen litt. Var ikke helt "tight" på vårt CU II når vi pakket det ut - men jeg strammet det føre installasjonen så kan ikke si med sikkerhet hva resultetet av temperaturer hadde vært uten at dette ble gjort. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Det er jo også veldig enkelt å skru av denne kjøleren for å smette på ny pasta, men garantien ryker muligens i så tilfelle, selv om dog vil være vanskelig å finne ut av med mindre de analyserer pastaen Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Har fire skuer bake på kortet som ikke er helt skrudd inn, vet ikke om dette er noe man må gjøre. Men uansett, har ringt Dustinhome og de skal sende meg en retur slipp. Nytt kort av samme type er også på vei i posten! Takk for all hjelp folkens. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Har fire skuer bake på kortet som ikke er helt skrudd inn, vet ikke om dette er noe man må gjøre. Det kan helt klart være det som er problemet med varmen din. Men synes at du skal vurdere og sette in 1st vifte i døren og 1st i bunn av kabinettet dit. Iexo. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Skal gjøre det, må bare vente på lønningen skal komme inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå