Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Spørsmålet er jo om det lønner seg å ha det innebygget i TV eller ha en ekstern mediaboks tilkoblet. Kjøper man TV med slik funksjonalitet, så risikerer man at den kommer til å henge etter om et par år. Har inntrykk av at det er slapp ytelse på slike smart-TV pr dato. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 En 60" med god bildekvalitet, og 1 HDMI inn er mer enn nok. Mac Mini og Dekoder -> Forsterker -> Tv, det bør produsentene lære seg, ingen vil ha dette dilldallet her.... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Voldsomt som folk syter her inne da. Synes det var en grei guide jeg. Virker som om det hadde vært opp til mange av dere, så hadde TV'en i stua sett slik ut enda: Nei. Vi er ikke mot utvilking på TV fronten. Men å gjøre TVen til en "smart-"TV som gir TVen ubetydelige funksjoner, som den atpåtil alltid vil være middelmådig til i forhold til de skikkelige dedikerte enhetene, er jeg i alle fall i mot. Lurer på hvor mye billigere de hadde blitt om produsentene ikke brukte tid og penger på å utvikle slike tulleløsninger som 90% av brukerene ser på en gang, tenker "stilig.." og så glemmer for all fremtid? TVer skal fokusere på 3 ting, mottak av signaler og god bilde- & lydkvalitet. Punkt nr 1 og 3 er heller ikke så viktig for de av oss som har kabel/parabol og receiver + eksterne høytalere... Endret 15. september 2011 av MrLee 1 Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 TVen har nett, men kan svært lite mer enn å være enkelt mediacenter. Jeg er enig med mange andre her, vil ha TV uten alt dilldallet, og grunnen til at jeg kjøpte den jeg har er at det var den første flate TVen jeg ikke så etterslep og dritt på. Det var også ett stort pluss at jeg fikk tak i en uten TV mottaker som var riks-TV godkjent. Det er det vel så godt som umulig å få tak i nå.... Jeg betaler med andre ord ikke TV-lisens og har vel snart "spart" inn skjermen i den forstand at jeg ikke betaler lisens Lisensavdelingen har besøkt meg og var enige i at jeg etter loven ikke skal betale også. Jeg har ingen TV signaler hjemme, og er heller ikke særlig intresert i å betale så mye for så lite.... Jeg bruker den som en monitor som jeg har PC, TV-spill og BD/DVD tilkoblet. 1 Lenke til kommentar
Vgst Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 tv'en min har alt for lite utstyr:p synes noen av disse tingene hadde vært greie. og jatakk til minst 4 hdmi'er og noen usb'er . Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Jeg har en av disse smart-TV'ene fra Samsung, og den kan gjøre alt på den listen der, men blir det brukt?; - nei. Det har blitt sjekket ut et par ganger bare for å se hvordan det fungerer, and that's it. TV'n har bra bilde, syltynn ramme og alt det der, så vi er fornøyd med selve TV'n. Det som var deiligst var å bruke kort- sloten, slik at vi fikk pælma ut det svineriet som Canal Digital kaller dekoder, så vi kan ha alt via kun èn fjernkontroll. Tar vi noen gang opp et program selv om vi har anledning til det? Niks, fordi det blir aldri tid til å se det programmet vi tok opp allikevel. Vi kan se bilder og video fra PC'n via nettverket, og det er jo kjekt, men hvor ofte gjør vi det? Èn gang i året eller noe sånt - når vi en sjelden gang har besøk av noen som gjerne vil se noen bilder - så vi kunne like gjerne presentert de via et album. Bruker vi noen gang 3D? - nei, fordi ingen av oss gidder å sitte med briller på for å kunne se TV. Nei, TV- greia blir aldri bra før vi får bort lisensen, programpakkene og alt det dilldallet der. Her i huset vil vi ha det slik at vi heller kan betale en slant for det/de programmet/ene vi faktisk vil se på. "Pay pr. view" vil vi ha. Endret 15. september 2011 av Rayline TWB Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Laptop/HDMI/bluetoothkeyboard > *.* Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Med boxee box og en harddisk bruker jeg tv'en igjen. Alltid noen apps med noen spennende programmer og legger filmer og serier på harddisken. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Den største verdien med å ha smart-TV er at du slipper ekstra bokser.. Hvor ofte kommer jeg ikke på besøk til noen og ser et halvt dusin fjernkontroller på bordet? Bygger du alt inn i TVen har du ingen bokser og kun en fjernkontroll. Dessuten så er kvaliteten på tjenestene som er innebygget i smart-TVen ikke noe dårligere enn det du får i såkalte dedikerte bokser(unntatt kanskje HTPCer, men de er jo PCer med alt det medfører) Det eneste interessant alternativet er å gå til det andre ytterpunktet, en TV som kun er en monitor med bra bilde og kun *en* boks som tar seg av alt det andre, nettverk, signaler tilkoblinger, apper, epger, opptak, lyd ut osv. Jeg tror også at vi ikke får en sånn boks som hvermannsen er villig til å godta før Apple lager en. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Har ca 5 bokser i tillegg til TVen (6 om man teller ipod dock)... men jeg har bare en fjernkontroll fordet... Logitech Harmony Endret 15. september 2011 av MrLee Lenke til kommentar
skjamsjung Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ser ingen plass i artikkelen hvor det står at man kan bruke de nye galaxy tabene som tastatur ved surfing. En hvilken som helst smarttlf med touch kan brukes som vanlig fjernkontroll. 2 in 1 screen er også noe som glemmes. Via allshare kan man streame tv'n til galaxy S2/tab 10.1 og ta med seg programmet dit naturen kaller. Denne tv'n har alt! eneste jeg savner er en app for spotify. Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 TV uten dill-dall ftw! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Så lenge jeg kan kjøre pc-en opp på tv-en og xboxen så er jeg mer enn fornøyd Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Nett - Nei Filmleie - Nei Skype - Nei Apps - Nei Surfing - Ikke uten nett, nei. Opptaker - Nei 2D til 3D - Gjett tre ganger... Og hva faen skal jeg med alt dette? Internett og Skype er noe PC'n gjør bedre på alle punkter (burde), jeg leier ganske lite film, opptaker har jeg på en boks under TV'n og 3D bryr meg midt i. Apps? Øøh, ængri børds! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 ... Virker som om det hadde vært opp til mange av dere, så hadde TV'en i stua sett slik ut enda: Nei, den på bildet gir ikke bra nok bilde. Dessuten er den sannsynligvis i minste laget og mangler nok også HDMI. Bortsett fra det har den alt som behøves. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Så lenge TVen har et minimum av 4 HDMI-innganger og inngang for optisk plugg, godt bilde, minimum 50" og pent design er jeg fornøyd. Har prøvd Mediasenteret på fjernsynet mitt, men siden størsteparten av mine filer er i .mkv-format er det ikke mye som kan spilles av via denne funksjonen. Hadde den hatt støtte for .mkv hadde nok ihvertfall denne funksjonen blitt brukt en del. Har også en del andre funksjoner som surfing, Skype, YouTube, værmelding, etc., men det er ting jeg heller gjør på PCen. Spesielt siden navigering og lasting av funksjonene er grisetreige 3D-funksjoner har jeg ikke, og det kunne ikke brydd meg mindre. Det er så enormt få av filmene jeg har sett (på kino) i 3D som faktisk har vært verdt 3D-effekten. Faktisk så er det stort sett bare Istid 3 som imponerte meg. Alle andre virker så langt mest som gimmick-3D. Endret 15. september 2011 av Optimuz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det er mye dilldall på dagens TVer, men PVR synes jeg burde være innebygget. Gjerne med spor for 2,5" SATA harddisk eller minnekort. Andre ting jeg synes de bør satse mer på er: - En standard for trådløs oversending av lydsignaler til høyttalere/sub - Plugger som sitter parallelt med panelet så de ikke stikker langt ut bak. Selv kabler med vinklede plugger tar unødvendig mye plass. - En utfellbar kabellist nederst på baksiden og elegant kabelsamler ned på midten. Som standardutstyr. - Elegante utstyrshyller som passer til kabelsamleren, som ekstrautstyr. - Gjøre MPEG4-modul og analog tuner til modulært og valgfritt ekstrautstyr slik at man kan bruke den som ren skjerm uten å få lisensavdelingen på døra når man kjøper "TV". - Baksiden av TVen bør byttes fra plast med luftehuller til tett metall. Varmeledning kan fjerne varmen fra innsiden til riller på utsiden. Det gjør at TVen ikke støver ned inni og blir brannfarlig etter mange års bruk. - Barnesikkert glass. - Skjulte løftehåndtak og mindre emballasje. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Voldsomt som folk syter her inne da. Synes det var en grei guide jeg. Virker som om det hadde vært opp til mange av dere, så hadde TV'en i stua sett slik ut enda: Absolutt ikke, den hadde sett ut som dette: Og fjernkontrollen hadde sett ut som dette: Det over er forøvrig NEC Public Display MultiSync® P462 med RRP (inkludert MVA) på £1602. Problemet er å finne en lokal distributør som ønsker å selge til privatpersoner. Kringkastingslisens slipper du også siden den ikke har tuner, den har én av hver av de fire brukte videokontaktene og kan styres over nettverket. Perfekt. http://www.nec-display-solutions.co.uk/p/uk/en/products/details/specification/dp/Products/PublicDisplays/Current/ID-P462/ID-P462.xhtml;jsessionid=E08EA298B371017A2E34FE0BCCD11373?cat=PublicDisplays&e=e1s1# Endret 15. september 2011 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 - Plugger som sitter parallelt med panelet så de ikke stikker langt ut bak. Selv kabler med vinklede plugger tar unødvendig mye plass. Som peker nedover slik at ikke tyngdekraften eller kabeluhell ødelegger kontakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå