Gå til innhold

BK: Hva skjer med bilde når det blir så?

Tor r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv et annet minnekort først!

Dersom det ikke funker så kan det være noe med PC'n!

Bruker du minnekortleser eller overfører du via kabel direkte fra kameraet?

En mulighet er å prøve minnekortet i annen PC!

Ser bildene grei ut når kortet står i selve kameraet?

Er bare noen tanker som slår meg dette. Må vel bruke en eller annen form for eliminasjonsmetode.... ;)

Lenke til kommentar

Det er korrupsjon av kortet/skrivingen til kortet, du skriver at du ble anbefalt og formatere kortet, er det kun den ene gangen du har gjort det ?

Er anbefalt og formatere kortet ofte med kameraet sin formater-funksjon, det beste er å formatere hver gang og ikke bruke slette-funksjonen i kameraet/pc siden det kan legge igjen enkelte spor.

Er også lurt å unngå å slette enkelte bilder underveis under fotografering siden det kan forårsake problemer med filsystemet.

Jeg vet ikke om Digit.no har egne underforumer til denne type forespørsler, siden "vi" Akam er slått sammen med Digit.no så har du tilgang til alle kamerarelaterte underforumer, bla. annet underforumet "fotografering* " hvor du kan rette denne type spørsmål.

* scroll deg litt ned på siden så finner du "opprett nytt emne" der kan du opprette et nytt emne.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det er korrupsjon av kortet/skrivingen til kortet, du skriver at du ble anbefalt og formatere kortet, er det kun den ene gangen du har gjort det ?

Er anbefalt og formatere kortet ofte med kameraet sin formater-funksjon, det beste er å formatere hver gang og ikke bruke slette-funksjonen i kameraet/pc siden det kan legge igjen enkelte spor.

Er også lurt å unngå å slette enkelte bilder underveis under fotografering siden det kan forårsake problemer med filsystemet.

Jeg vet ikke om Digit.no har egne underforumer til denne type forespørsler, siden "vi" Akam er slått sammen med Digit.no så har du tilgang til alle kamerarelaterte underforumer, bla. annet underforumet "fotografering* " hvor du kan rette denne type spørsmål.

* scroll deg litt ned på siden så finner du "opprett nytt emne" der kan du opprette et nytt emne.

Jammen enig om tipsene du gir her..gjør det til en vane å alltid formatere kortet når du har tømt det,formateringen går av seg selv mens du kan se over bildene dine..så en får gjort flere ting på engang :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøv et annet minnekort først!

Dersom det ikke funker så kan det være noe med PC'n!

Bruker du minnekortleser eller overfører du via kabel direkte fra kameraet?

En mulighet er å prøve minnekortet i annen PC!

Ser bildene grei ut når kortet står i selve kameraet?

Er bare noen tanker som slår meg dette. Må vel bruke en eller annen form for eliminasjonsmetode.... ;)

Takk for tilbakemelding og tanker omkring hva det kan være.

Vil prøve nytt minnekort.

Overfører bilder via kabel.

Vil prøve på annen pc.

Bildene ser helt ok ut i displayet i kamera.

Beklager litt seint svar.

Lenke til kommentar

Takk for svar og tilbakemelding beklager litt seint svar.

Har formatert noen ganger innimellom men ikke jevnligt.

Vil prøve meg om eg ikke får orden på det og legge ? i linken som du viser til.

Lenke til kommentar

Jammen enig om tipsene du gir her..gjør det til en vane å alltid formatere kortet når du har tømt det,formateringen går av seg selv mens du kan se over bildene dine..så en får gjort flere ting på engang :thumbup:

Kommer til og formatere kortet hver gang fra nå av hver sikker på det,ser ut som det ligger noe her.takk for synspungter og tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...