ruiz Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har et Radeon 9800 PRO kort men når jeg kjører bilde ut på tv'en via s-video som er tilkoblet en scart overgang inn i tv'en så blir bilde ganske skurrete og uten farger. Noen som har hatt samme problemet? Evt hvordan løste dere du/dere dette? Har ikke noe med overgangen og si men måtte bare få det med at den kjørte hjennom en s-video svart overgang Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 peøv å stille på hertzen, oppløsningen og fargedybden. du har vel stilt den inn på at den er koblet til tv? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Det er vel en switch knapp på den scart overgangen? Kanskje den står i feil stilling? Sannsyneligvis uten sammenligning forøvrig; jeg hadde et GeForce 2 ULTRA en gang med TV ut, men da jeg koblet det til ble det bare svart/hvitt. Sjekket alle kabler, overganger, drivere osv. Helt til jeg fant ut at jeg skulle sjekke selve kortet. Så jeg tok ut kortet og la merke til at ett loddepunkt på TV-ut delen av kortet ikke var loddet i det hele tatt. Gæren som jeg er, loddet jeg punktet, og satte inn kortet igjen. -Nå fikk jeg farger!! Jeg må jo si at dette mest sannsyneligvis var ett engangs tilfelle; forteller det mest fordi det er en "morsom" historie, og vil ikke akkurat anbefale noen å lodde på noe som helst inne i en PC.... Ihvertfall ikke før ALLE andre muligheter er oppbrukt. Og HVIS dette også er tilfelle for deg, er det vel uansett en bedre løsning å sende det inn til butikken igjen. Bare nevnte det fordi det er en av mine erfaringer med TV-ut. Beklager at jeg ikke kunne være til mere hjelp ellers. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Svarer som vanlig: De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er: - Skjermkort ikke stilt til PAL. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå