Skavold Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Når og hvor jeg vil? Jeg vil se alt NRK Nett-TV har å tilby når jeg sitter i leiligheten min i Wales. Med mindre NRK endrer på utenlands-restriksjonene sine, er overskriften feil. Dette ordnes da lett med en norsk proxy...? Lett og lett. Jeg har ikke kikket så veldig nøye på det, men enten må jeg betale for en proxy-tjeneste (uaktuelt), eller så er det så få og trege gratismuligheter der ute at Nett-TV blir et helvete å se på. Runar: Jeg har vært borti NRK-produserte klipp med utenlandsrestriksjoner også. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Bull, har du foreldre med ADSL og en gammel PC har du proxy på to timer med minimalt arbeid. Helt personlig og gratis dersom du ikke begynne å invitere venner. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Lett og lett. Jeg har ikke kikket så veldig nøye på det, men enten må jeg betale for en proxy-tjeneste (uaktuelt), eller så er det så få og trege gratismuligheter der ute at Nett-TV blir et helvete å se på. Det er vel bare å alliere seg med en du kjenner i norge som har fiber da. Dog, å betale for en proxytjeneste koster jo svært lite sammenlignet med lisensen du måtte betalt om du var i Norge... Lenke til kommentar
Saiaku Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Kan ikke si at jeg bryr meg, jeg vil ikke ha NRK noe sted i hjemmet mitt. Forbanna mafialisens skal man lete lenge etter. 1 Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hadde vært fint å vite hva slags teknologi de kjører på. Silverlight? Flash? Håper de fortsetter 100% støtte for linux folket! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hadde vært fint å vite hva slags teknologi de kjører på. Silverlight? Flash? Håper de fortsetter 100% støtte for linux folket! Adobe HDS og Apple HLS for henholdsvis Adobe Flash og Apple iOS (og fremtidig Android for noen leverandører). Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Kan ikke si at jeg bryr meg, jeg vil ikke ha NRK noe sted i hjemmet mitt. Forbanna mafialisens skal man lete lenge etter. Lete lenge? Det er tilsvarende i Sverige, Danmark og de fleste andre land som har statskanaler, så at man må lete lenge er vel så virkelighetsfjernt det går ann å komme. Hva produksjoner og kvalitet angår ligger NRK også milevis foran sine motparter i TV-hverdagen, takket være våre bidrag over lisensen. Edit. trykkleif. Endret 15. september 2011 av Badjoker 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Kommer de til å gjøre noe med hastigheten på sendingene, eller vil det fremdeles være de samme hastighetene å oppdrive som før på livesendinger? Var festlig forrige OL når 60/60Mbit linjen min gav meg laveste mulige kvalitet under de mer populære grenene. Kunne ikke engang lese navnet på løperne, og fikk vel noe sånt som 5 bilder i minuttet... det kommer jo helt ann på hvilken avtale din ISP har med NRK. Jeg såg OL på fulle 5Mb og silverlight skalerte flott... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Likevel en stor forbedring fra dagens løsning. Flash betyr likevel, på desktop, mulighet for å spille av på Windows, Mac, Linux, *BSD (port, om jeg ikke tar feil). Da snakker vi 99,9999% av alle desktopbrukere. Bedre tilgjengelighet for utvalgte plattformer, begrensede friheter og muligheter for det som ikke er direkte godkjent. Med dagens løsning må jeg starte Firefox som har mediaplayerconnectivity (extension) installert for å starte strømmen i VLC, men jeg har også NRK på mediasenteret med XBMC og jeg kan se deres webtv på min nye laptop som har ARM-prosessor. Med den nye løsningen blir avspilling i nettleser på X86-datamaskiner bedre og lettere, men de andre mulighetene til å se deres webtv forsvinner. Muligheten for å lett laste ned til disk for offline visning forsvinner også. Ja, liker heller ikke helt det jeg leser om løsningen, jeg vil se media sammen med resten av mediaet jeg konsumerer, dvs i mine media-avspiller. AtW Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Bull, har du foreldre med ADSL og en gammel PC har du proxy på to timer med minimalt arbeid. Helt personlig og gratis dersom du ikke begynne å invitere venner. Hvordan vil det være å se på webtv med proxy hos foreldre som sitter på en 2000/400 kbit linje? Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det er tilsvarende i Sverige, Danmark og de fleste andre land som har statskanaler, så at man må lete lenge er vel så virkelighetsfjernt det går ann å komme. At andre land har like teite og usosiale måter å melke folk på er langt i fra et godt argument for at det er en god ting.. Selv om tortur er et utstrakt fenomen i store deler av verden blir dette tross alt ikke brukt som argument for å innføre slikt... 1 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Jaja, da blir det vel NRK lisens på alle apparater med mulighet for å spille av dette da Da blir iPhones plutselig enda dyrere når du må legge på 2.5k i året Endret 15. september 2011 av Kimma16 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Forstår jeg det rett blir altså alle gamle serier og sendinger også lagt ut? Virker bra. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Jaja, da blir det vel NRK lisens på alle apparater med mulighet for å spille av dette da Det ville ikke være overraskende om dette er hva de i siste instans egentlig ønsker å oppnå. Hvor mye de kan kreve er jo sikkert er diskusjon i seg selv, men de er jo kjent for å ta godt i når det gjelder ^^ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det er tilsvarende i Sverige, Danmark og de fleste andre land som har statskanaler, så at man må lete lenge er vel så virkelighetsfjernt det går ann å komme. At andre land har like teite og usosiale måter å melke folk på er langt i fra et godt argument for at det er en god ting.. Selv om tortur er et utstrakt fenomen i store deler av verden blir dette tross alt ikke brukt som argument for å innføre slikt... Han poengterte påstanden om at man måtte lete lenge for å finne ett tilsvarende system, det er noe annet enn å si at systemet er bra, fordi andre også bruker det. AtW Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Han poengterte påstanden om at man måtte lete lenge for å finne ett tilsvarende system, det er noe annet enn å si at systemet er bra, fordi andre også bruker det. OOPS... der gikk jeg på en smell gitt... ser det nå.. sorry... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Personlig syntes jeg det er på tide å stenge NRK for "allment bruk", og kreve dekoder eller abonnement. Så kan man heller kreve 2500 i føkkings abonnement, og vi som kjøper TVer for å spille XBox kan slutte å oppgi feil navn når vi kjøper TVen bare for å slippe lisensen når vi UANSETT IKKE HAR FØKKINGS MOTTAKER!!!!! 2 Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Gode nyheter På sin plass for en statlig kanal som skal nå mangfoldet! 1 Lenke til kommentar
Exodai Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Håper på at de endelig får HD streaming og raskere servere, var jo helt umulig å se på NRK1 under valgkampen. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Jeg er ikke fornøyd før NRK legger ut alle episodene av : Midt i Smørøyet , Borgen Skole og Go Elg ! Endret 15. september 2011 av Lumpness 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå