thamule Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Er på jakt etter hotell i London i November. Vi er eit par som skal til London for aller første gang og har 0 (null!) peiling. Halve poenget med denne turen er å handle og vi vil derfor ha eit hotell i umiddelbar næheit av Oxford street. Gjerne i denne gata om det er mulig Budsjett er som nødvendig. Vil ha et greit hotell. Er ikkje kresne, men ikkje på jakt etter pensjonat heller. Vi har pengar å bruke, men ser ikkje noko poeng i å sløse. Eit flott romantisk hotell med badekar hadde jo vore heilt topp, men det kostar nok skjorta og. Ser for meg at det blir ca frå mandag 7. november til torsdag 10. november. Frukost er jo kanskje greit og? Lett å kaste vekk masse tid om ein skal leite etter ein plass å ete kvar morning. Håpar noken gidder å tipse om eit par hotell. Anar liksom ikkje kva ein skal velge. Eg veit forresten at London er mykje meir enn Oxford og at t-bana/buss og taxi fungerer veldig bra. Men vi trur kanskje at denne gata er eit greit utgangspunkt for oss. Kva område ligg forresten Oxford street i? Alle hotellkalukaltorar ber om område, men eg veit ikkje kva eg skal skrive inn. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Oxford Street er temmelig lang og går gjennom flere omrpåder. Hva med å bruke kartet på tripadvisor eller på tilsvarende sider? Der får du både kommentarer på hotellene og en beskrivelse av området de regnes for å være i. Men ha i bakhodet at hotellrom i London er små og at enkelte (spesielt ameriakenere) reagerer litt i meste laget på dette. http://www.tripadvis...g186338-c1&tb=1 Endret 14. september 2011 av StoreMyen Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Av erfaring så kan jeg halvveis sikkert si at jo nærmere Oxford Street du vil sove, jo dyrere blir det. 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ville siktet meg inn mot Mayfair, subsidiært Bloomsbury. Dorchester eller Grosvenor House om litt størrelse på hotellet ikke er noe stort problem. St. James's, The Stafford eller Chesterfield for noe litt mindre. Noe helt annet om budsjettet skal kuttes. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 The Cumberland har veldig bra beliggenhet, men veien til rommene kan være litt kronglete. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Tusen takk for tips. Greit å ha litt å begynne på. Skal sjå på hotella i ettermiddag. Dette var virkelig til hjelp Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Hilton Paddington (det er trapp fra stasjonen rett til hotellet) kan av og til ha greie tilbud og det er direktelinje derfra rett til Oxford Circus. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Ser ut til at det blir dyrare enn eg hadde tenkt ja. Oxford-beliggenheit blir nok for dyrt... Fant eit som heiter St Giles, men romma ser skikkelig stusselige ut Men det hotellet har direkte rute til Oxford i alle fall. Dei som Euklid viste til såg ut til å koste ca 250 pund per natt og det blir waaaay to much. 3-4 tusen trur eg må bli maks for 3 netter. Så får prøve å finne eit kompromiss mellom standard og beliggenheit. Å kun måtte ta 1 tube til Oxford street trur eg er veldig fordelaktig. Så får prøve å leite fram eit slikt eit. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 De jeg valgte ut er ganske riktig noe av det dyrere (og bedre) hotell-London har å by på, det finnes heldgvis rikelig med rimeligere alternativer, skjønt du da blir nødt til å kutte standard eller beliggenhet. Notting Hill er et ålreit område, noen få tubestopp på central line får dere til Bond St-stasjonen, der er dere i kjerneområdet for å svi av kronene som ikke forsvant i overnatting. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 De jeg valgte ut er ganske riktig noe av det dyrere (og bedre) hotell-London har å by på, det finnes heldgvis rikelig med rimeligere alternativer, skjønt du da blir nødt til å kutte standard eller beliggenhet. Notting Hill er et ålreit område, noen få tubestopp på central line får dere til Bond St-stasjonen, der er dere i kjerneområdet for å svi av kronene som ikke forsvant i overnatting. Hehe, du tok poenget. Pengar spart på hotell er pengar som kan brukast til å handle Takk for tipset Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Var i London for ett år siden og betalte da 260 pund for 3 netter på Radisson Edwardian Vanderbilt. Jeg gikk derifra til Oxford Street, men jeg er muligens ikke en gjennomsnittlig reisende. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 (endret) 169 gbp koster vanderbilt per natt. Altså 5 tusen kroner. Men trur dette ligg lenger vekke? EDIT: Har funnte eit som heiter Blakemore Hyde Park 4800 for Club double room eller noko i den dur. Skal vere greit rom trur eg. Fant prisen via booking.com Då er det vel rimelig greit å komme seg til Oxford street. Det skal vere med Queensway Station til Central line. Går vel kanskje an å gå også. Kommentarar? EDIT2: Smarting du Endret 15. september 2011 av thamule Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ja, jeg booket der fordi jeg fikk halv pris. Jeg booker ca. et halvt år i forveien og booker når det er tilbud. Overlater til andre å betale full pris. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Må få gi ei stor takk til Atlanterhavet som har hjelp oss mykje med å finne bra hotell. EDIT: Fant eit budsjettalernativ og eit dyrare. Får sjå kva vi velger. Prisen er ca det doble for det dyrare, får litt bedre standard der. EDIT2: Endte opp med budsjettalternativet Endret 17. september 2011 av thamule Lenke til kommentar
Hermanus Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Jeg har bodd på St. Giles og det er et helt greit hotell. Rommet var ganske kjedelig, men det var "rent og pent" og beliggenheten er god. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Endte opp med eit enkelt hotell i London £ 88 per natt. 4 netter blir då 3100 NOK Veldig sentralt så synst det var greit. Fly enda på 2000 tur retur for 2 stk. Så alt i alt 5100 for mandag til fredag i London. Enkel frukost inkludert. Romma skal vere svært enkle, men skal jo oppleve London og ikkje hotellet Endret 17. september 2011 av thamule 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå