underdark Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Hei! Har (hadde?) et GTX 295 i min pc, og i går spilte jeg litt SC2. Midt i en match frøs plutselig pcen, og gjorde at jeg til slutt måtte reboote. Når maskinen startet igjen fikk jeg aldri noe skjermbilde, dvs skjermkortet sender ikke signal lenger. Jeg har prøvd å la maskinen være av lenge og så reboote, men det samme skjer. Prøvd to kabler og to skjermer. På meg virker det som at det er skjermkortet som er gåent. En ting jeg legger merke til er at viften på skjermkortet ikke går når maskinen starter, og fortsetter å være av så lenge maskinen er på. Det burde den vel ha gjort? Er dette en indikator på at skjermkortet er gåent? Hvis det skulle være ødelagt, får jeg nemlig alle pengene igjen for mitt to år gamle kjøp hos komplett Noen andre ting jeg kan sjekke, annet enn å prøve maskinen med et annet skjermkort (som jeg ikke får mulighet til før om noen dager) ? takk for svar! Endret 14. september 2011 av wendel Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hvor lenge er det siden du opppdaterte drivere? Nvidia-kort hadde en stygg driver-glitch som gjorde at viftene stoppet å fungere i Starcraft 2 og det var dessverre ingen hard-coded 100% fan når du nådde farlig høye temperaturer.. Det høres jo absolutt ut som om skjermkortet ditt har tatt kvelden, og det finnes nyere og bedre kort ute nå. Jeg hadde sendt inn og spurt om jeg kunne fått et GTX 570 eller 580 i retur Lenke til kommentar
underdark Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Takk for svar! Komplett har sagt at hvis kortet er ødelagt, får jeg tilbake 4250 kr å kjøpe et nytt kort for - jeg får ikke et tilsvarende kort tilbake. Dette synes jeg er helt superb, eneste problemet er at dersom det ikke skulle være skjermkortet så får jeg ingen penger og dette tar det et par uker å få svar på. Jeg vil helst kjøpe meg nytt kort i morgen, men da kan jeg selvsagt sitte igjen med et nytt kort samt et gammelt kort som virker i retur fra komplett om to uker. Vil du mene at det at viften ikke begnner å gå når maskinen starter er et bevis på at kortet har gitt seg ? Jeg tenker at GPUene må vel kjøles hele tiden, uansett hva pcen driver med, og dermed at viftene skulle gått. Hva slags kort jeg skal er selvsagt en annen sak, vurderer enten HD6970 som et billigere alternativ siden jeg ikke spiller så mye for tiden også heller kjøpe meg et nytt og bedre kort om to år, eller å bruke alle 4250 på det dyreste kortet jeg får. Hadde vært digg med et kort som ikke støyer like mye som 295-en, og som ikke lager like mye varme. Sånn sett tenker jeg 6970 hadde vært optimalt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) GTX 570 og 6970 matcher 295 i benchmarks, men er ikke SLI-drevet. Så ytelsen vil oppleves bedre. At vifta ikke går ved oppstart pleier å være et ganske greit tegn på at kortet er dødt hvis du har sjekket om alt av kabler er festet godt EDIT: De fleste skjermkort er også laget slik at vifta går 100% et par sekunder ved oppstart, for å understreke hvor sannsynlig det er at skjermkortet er dødt. Endret 14. september 2011 av arni90 Lenke til kommentar
underdark Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Tusen takk for det, det var utrolig nyttig informasjon i den situasjonen jeg er i nå Spørs om ikke det blir et HD6970-kort imorgen da. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Forandring fryder Lenke til kommentar
underdark Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Kjøpte et billgikort til 250,- for å teste, og da starta maskinen som vanlig. Dødt kort, med andre ord. Lenke til kommentar
underdark Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Fikk tilbake alle pengene fra komplett, god og ryddig service. Kjøpte HD6970 og er fornøyd med det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå