Gå til innhold

Facebooktrøbbel

mikkels

Anbefalte innlegg

Heisann (har absolutt ikke peiling på hvor jeg skal poste dette, og måtte bare finne en plass)

En venninne fikk lagt ut noen bilder på facebook hun absolutt ikke ønsket å ha ute. Hun ble tagget, men oppdaget dette raskt og fikk personen som la ut bildene til å slette disse.

Hvis ingen har lagret noen av bildene, hvor stor sjangs er det for at bildene kan komme frem i dagens lys? Har facebook dem på noen server, i såfall hvor lenge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis dette er slike bilder som jeg tror det er, er sjansene store for at noen har lagret dem. MEN!:

Om hun ønsker bildene fjernet, skal de forbli fjernet. Verken du eller noen andre skal starte å rote på servere for å se om dere kan finne dem. Lar alle det ligge kommer ikke bildene fram.

Lenke til kommentar

Det er heldigvis ikke nakenbilder eller lignende, takk lov for det, men graverende uansett.

Jeg tenker på at facebook har en server der mye ligger, og mange lurer på hvor mye som faktisk blir slettet. Før kunne en slette profilen sin og en måned side starte den igjen med all informasjon og alle bilder fremdeles der. Da lurer jeg litt på hvor lenge slike ting blir liggende på serverne deres nå til dags.

I fb avtalen skriver de også at de har lov til å benytte seg av bildene du legger ut, at de ikke lenger er din eiendom. Hun er litt nervøs for at de skal dukke opp en plass fordi fb velger å hente dem opp.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...