shadowano Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hei Hadde XP, installerte Windows 7. Ny installasjon, ingen oppgradering fra XP. Etter at filer er installert og installasjonsprogrammet har gjennomført en del oppgaver restarter den PC-en. Ser oppstartsskjermen til W7 (starting windows), deretter blir skjermen svart. Ingenting skjer. Lar den stå i 20-30 min uten at noe skjer. Når jeg klikker ENTER så restarter pc-en etter noen sekunder. Starter jeg maskinen i sikker modus så får jeg beskjed om at setup ikke kan fortsette i sikker modus og at maskinen vil restarte. Havner igjen samme sted som forklart over. Noen som vet hva årsaken kan være, eller hvordan jeg kan fikse det? CD-en vil av en aller annen grunn ikke boote så får ikke forsøkt å formatere og installere fra scratch. Dette gikk ikke før jeg installerte fra XP heller. På forhånd takk. Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Jeg satt kun cd-rom på alle boot sekvensene i bios, vil OS fremdeles starte opp? Den sjekker ikke CD-rom under oppstart i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Kan være noe galt med CD/DVD-drevet. Har drevet funket fint på andre CD/DVD'er? Spill, musikk o.l? Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Kan være noe galt med CD/DVD-drevet. Har drevet funket fint på andre CD/DVD'er? Spill, musikk o.l? Den har fungert fint ja, brente ut to dvd plater i går. og brukte den i dag til å installere W7 før jeg ikke kom noe videre. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Beklager altså, kan hende det er fordi jeg er for trøtt, men skjønner ikke helt problemet ditt. Du har installert Windows 7 nylig, du fikk problemer med at du ikke kommer lengre enn til Windows 7 laster-bildet etter du har installert drivere og diverse andre programmer, også vil ikke Win 7 DVD'en boote så du får ikke formatert og installert på nytt? Endret 14. september 2011 av Lami Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Beklager altså, kan hende det er fordi jeg er for trøtt, men skjønner ikke helt problemet ditt. Du har installert Windows 7 nylig, du fikk problemer med at du ikke kommer lengre enn til Windows 7 laster-bildet etter du har installert drivere og diverse andre programmer, også vil ikke Win 7 DVD'en boote så du får ikke formatert og installert på nytt? Jeg startet installasjonen av W7 fra XP (i dag). Hvis du kjenner til hvordan installasjonen foregår så har den gjort alt før den restartet (den jobbet i ca 20-30 min før dette). Jeg får opp windows 7 oppstartslogoen, og den skal liksom fortsette med installasjonen. Men jeg får bare opp en svart skjerm. Starter jeg i sikker modus får jeg bare opp at den ikke kan fortsette installasjonen i sikker modus og tvinger en restart etter å ha klikket på OK knappen. Med andre ord så har jeg ikke kommet inn i windows for installasjonen er ikke ferdig. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Du starter installasjoen av W7 fra XP? Dette funker neppe. Du må boote fra W7 dvd'en og innstallere fra denne. Med fordel også formatere disken under installasjonen hvis du ikke tenker på dual boot eller lignende.. 1 Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 15. september 2011 Forfatter Del Skrevet 15. september 2011 Du starter installasjoen av W7 fra XP? Dette funker neppe. Du må boote fra W7 dvd'en og innstallere fra denne. Med fordel også formatere disken under installasjonen hvis du ikke tenker på dual boot eller lignende.. Jeg slet med booting fra DVD, men fant ut at CDROM valget i BIOS ikke var DVD-romen min, men at jeg hadde en egen Sony DVD valg her. Så jeg har nå bootet fra DVD, formatert harddisken før jeg startet installasjonen på nytt. Når pc-en restarter etter å ha kopiert over filer og gjort noe annet snax så får jeg "BOOTMGR is missing. Press Ctrl+Alt+Del to restart". Starter maskinen på nytt, og da går den videre og jeg får "Starting Windows". Når logoen forsvinner går skjermen til svart. Det skjer ikke HDD aktivitet. Klikker ENTER et par ganger men får ingen aktivitet verken fra DVD-rom eller HDD. Blir litt oppgitt her jeg sitter... Tar i mot alt av tips. Det kan vel ikke ha noe med drivere å gjøre som må installeres samtidig? Har ikke hatt behov for det tidligere Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Jeg hadde hdmi kabelen fra pc til Tv stående i hele tiden. Ser ut som at hoveddisplayet var satt til tv-en, derfor svart skjerm. Regner med at alt annet var på tv-en. Men er vel fremdeles rart at bios info og "starting windows" kom på pc skjermen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå