Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 vel, jeg sitter foreløpig på et asus v8440 geforce 4 ti 4400... så har jeg nå bestemt meg for å gjøre en liten oppgradering. point is, valget står mellom 3 skjermkort. radeon 9500 pro radeon 9600 pro radeon 9700 np hvilken produsent lønner det seg å velge ? best minne,kjøling f.eks jeg gidder liksom ikke vente noe spes med å kjøpe med tanke på at 9700 non pro som er det kortet som kanskje frister mest å kjøpe er i ferd med å taes ut av markedet vel (??) sitter fra før på asus p4b533 p4 2,4b apacer pc 2700 ddr. hvor mye vil jeg få igjen (ytelse) ved å gå fra ti4400 til 9700 non-pro som jeg klokker til pro hastighet ? og er det noe point ? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Holder ikke det kortet ditt bra ennå? Spørs vel om en oppgradering vil merkes spesielt mye? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 joda, holder forsåvidt, men kommer ikke til å holde "nok" (for å si det på den måten) til f.eks half life 2 ( i mine øyne ) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 I ditt tilfelle ville jeg kjøpt 9800, fks. sapphire sin utgave, den koster ca 3000kr.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 jeg mener nå du vil merke en del. ti4800 få max 2000 3dmarks(03) du vil nok få hvertfall tusen til med radeon 9700, og klokker du den til pro vil du nok få enda mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 I ditt tilfelle ville jeg kjøpt 9800, fks. sapphire sin utgave, den koster ca 3000kr.. frista ikke stort i å hive på en ekstra tusenlapp fra 9700 non pro for å kunne få 9800 non pro. Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Er i samme situasjon ThomasM... har ti4600. Venter med å oppgradere til de nye spillene kommer og ser hvordan det skjermkortet jeg har fungerer i disse spillene før jeg kjøper noe nytt... Gf4 ti får holde inntil da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Er i samme situasjon ThomasM... har ti4600. Venter med å oppgradere til de nye spillene kommer og ser hvordan det skjermkortet jeg har fungerer i disse spillene før jeg kjøper noe nytt...Gf4 ti får holde inntil da! ja, vurderte å vente, men så er det litt kjipern å vente 1 12 måned på half life 2 for å finne ut jeg burde oppgradere, så er kortet jeg var mest frista til å kjøpe totalt borte fra markedet Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bare et tips, men det gikk nylig en tråd her eller på overklokking.no angående en som hadde kjøpt 9500 non pro fra komplett og softmodda det til 9800 non pro. Kortet koster ca 1450 kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bare et tips, men det gikk nylig en tråd her eller på overklokking.no angående en som hadde kjøpt 9500 non pro fra komplett og softmodda det til 9800 non pro. blir for mye total flaks til at jeg orker å gjøre noe forsøk på det, ender bare opp med å bestille kortet, så fungerer ikke "softmoddinga" så må jeg sende tilbake, osv. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Verden er bisarr, Hele GF4 Ti serien ledet over 9700pro i både jedi knight og Dungeon siege... ikke mye men litt Men i spill som UT2003, litt mer avansert grafikk, tar 9700 godt fotfeste mot ti serien... (Testen var på Http://www.tomshardware.com) Jeg må i tillegg si meg enig med ThomasM, forsvinner 9700 np helt så forsvinner en enkel og "billig" inngang til "high end". Lenke til kommentar
rottert Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hvorfor ikke vente med å oppgradere til du trenger det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hvorfor ikke vente med å oppgradere til du trenger det? ja, vurderte å vente, men så er det litt kjipern å vente 1 12 måned på half life 2 for å finne ut jeg burde oppgradere, så er kortet jeg var mest frista til å kjøpe totalt borte fra markedet er først om ca 2 måneder at jeg har behov for nytt kort, men da er det på en måte for "seint" Lenke til kommentar
rottert Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hvorfor ikke vente med å oppgradere til du trenger det? ja, vurderte å vente, men så er det litt kjipern å vente 1 12 måned på half life 2 for å finne ut jeg burde oppgradere, så er kortet jeg var mest frista til å kjøpe totalt borte fra markedet er først om ca 2 måneder at jeg har behov for nytt kort, men da er det på en måte for "seint" For seint? Det er jo garantert et eller annet kort som tilfredstiller deg å få kjøpt på den tiden også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hvorfor ikke vente med å oppgradere til du trenger det? ja, vurderte å vente, men så er det litt kjipern å vente 1 12 måned på half life 2 for å finne ut jeg burde oppgradere, så er kortet jeg var mest frista til å kjøpe totalt borte fra markedet er først om ca 2 måneder at jeg har behov for nytt kort, men da er det på en måte for "seint" For seint? Det er jo garantert et eller annet kort som tilfredstiller deg å få kjøpt på den tiden også? det er det jeg vurderer sannsynligheten for. det vil ikke bli noen nye kort på markedet innen half life 2, dermed blir det bare å håpe på at 9700 pro synker i pris. Lenke til kommentar
rottert Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Oki, det er vel mange som skal oppgradere skjermkort til HL2 kommer (blandt annet meg). Har alltid vært sånn nvidiamann jeg, men nå skal jeg gå over til ATI. Etter min mening har de kjørtifra nvidia og gir mye mer for pengene. Er det fortsatt slik som ryktene sa at HL2 ikke funker skikkelig med nvidiabaserte kort? (Kanskje litt offtopic det jeg skrev da men...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Oki, det er vel mange som skal oppgradere skjermkort til HL2 kommer (blandt annet meg). Har alltid vært sånn nvidiamann jeg, men nå skal jeg gå over til ATI. Etter min mening har de kjørtifra nvidia og gir mye mer for pengene. Er det fortsatt slik som ryktene sa at HL2 ikke funker skikkelig med nvidiabaserte kort? (Kanskje litt offtopic det jeg skrev da men...) AA fungerer nå perfekt på nvidia kort as well, feilen er fikset.. personlig tror jeg ikke det var så stor feil da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå