Gå til innhold

Bygge HTPC/Server

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny HTPC og ønsker å kombinere dette med en server funksjon.

PC'n skal stå i en kommende tv benk, og ønsker et stilrent kabinett av typen Fractal Array 2 eller andre alternativer.

Krav: Stillegående! Litt allergisk mot støy.

Bitstream og full HD

Gjerne mulighet til å koble trådløs IR-blaster for å slå på anlegget via nettbrett/mobil

Liker godt XBMC eller Win7 MC, Mediaportal har jeg aldri fått konfigurert riktig.

Skal ha en del disker, da jeg satser på Bluray ISO for enkel avspilling. (gidder ikke stresse med kopisperre osv, sliter med den selv om jeg har orginal BR) Så blir egen pc som skal rippe fra Kjøpte BR, da jeg legger opp som pirat.

Gjerne mulighet til Hulu/Netflix osv

PS: Glad i AMD, da de ikke har 24P Bug slik Intel har, så hvis noen kan hjelpe meg her med utvalget. Blir ikke kjøp før midten av Oktober men greit å få innput på hw og software.

Tusen takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en antec fusion remote max som min gaming/htpc. den funker fint. kanskje litt stor hvis du ikke skal ha svært skjermkort, da holder det sikkert med det vanlige kabinettet, eller kanskje miniversjonen. max støtter ATX, vanlig støtter microATX

her er bilde av alle 3: http://www.homemedia.fr/actualites/4364-test-boitier-HTPC-Antec-Fusion.html

når det kommer til hardware tror jeg det holder med en i3 2100, amd 5450 eller 5570 og mini-itx hovedkort.

Endret av konrad_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...