joejoe Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hei! Er litt usikker på om jeg har valgt rett studie. Går per dags dato på 1. året på en sivilingeniørutdanning ved NTNU. Føler ikke jeg har valgt rett studieretning, men jeg søker ikke etter veiledning angående dette i denne tråden. Det jeg lurer på er om noen har peiling på / erfaring med hvordan det blir med lånet og stipend? Ser at man kan få stoppet utbetalingene fra lånekassen om man avbryter utdanningen. Det jeg lurer på er om hvis jeg fullfører første termin og står på alle eksamenene, vil jeg da få omgjort 40% av lånet til stipend om jeg avslutter studiet? Eller gjelder dette kun hvis jeg fullfører 1 helt år (eventuelt hele studiet)? Synes det er litt dumt å avslutte studiet om f. eks ca. 1 måned om jeg da kan få omgjort 40% av lånet til stipend om jeg fortsetter i 3 måneder til. Har forøvrig sendt mail til laanekassen angående dette, men håper noen her inne har peiling siden det tar ca. 2 uker å få svar (i følge dem selv). Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Du får stipendomgjøring etter antall studiepoeng du produserer. Om du plukker fag tilfeldig, aldri leser og ramler innom eksamenslokalet på vei hjem fra en fyllekule eller har A i alle fag på sivingstudiet er i denne sammenhengen irrelevant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå