Gå til innhold

Er disse gamle hovedkortene og Duron 1.3 klokke vennlige?


alex100

Anbefalte innlegg

hei alle sammen!

 

jeg har en Duron 1.3 GHZ og en del andre deler. blant annet 256mb Pc100 ram. pluss et Chieftech Fulltower.

 

jeg tenkte at kunne bruke duron prossesoren min til noe. som å gjøre serveren min raskere. derfor trenger jeg bare et hovedkort.

 

den serveren jeg har nå er en 350mhz Pentium II osv. tror dere at jeg vil merke stor forskjell?

 

men til saken: Jeg trenger det beste demokortet fra komplett som støtter Duron 1.3 Ghz OG SDRAM.

 

har selv ikke peiling på eldre typer hovedkort. men det hadde vert fint om noen kunne hjelpe meg.

 

ps: hvis Duron 1.3 Ghz er overklokkingsvennlig hadde det vert fint om det var et overklokkingsvennlig hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil også si at duron på 1.2/1.3 klokker dårlig, så ikke ha for høye forhåpninger. mor sin 1.2 duron fikk jeg bare opp til 1.32ghz med 1,8volt.. standard er 1.65v

 

og det var ikke hovedkortet som gjorde at du ikke kunne klokke lengre?

takker for svar.

 

Vet ikke hvilket merke den PC100 Ram'en din har, men husk at Duron allerede kjører på PC100 hastighet. Du vil ikke tjene, heller tape på å kjøre minnet asynkront med FSB. (Hvis det i det hele tatt er mulig)

Skal du klokke denne CPU'en må du kjøpe PC133 ram. (Hvis ikke du har svært overklokkingsvennlig PC100 RAM)

 

Test av MSI k7T-PRO (merk, ikke 2)

 

EDIT: Fixed link

Lenke til kommentar
Vet ikke hvilket merke den PC100 Ram'en din har, men husk at Duron allerede kjører på PC100 hastighet. Du vil ikke tjene, heller tape på å kjøre minnet asynkront med FSB. (Hvis det i det hele tatt er mulig)

Skal du klokke denne CPU'en må du kjøpe PC133 ram. (Hvis ikke du har svært overklokkingsvennlig PC100 RAM)

 

jeg har en 512MB PC133 brikke i en maskin som jeg sikkert kan bytte med de to 128 MB PC100 brikkene.

Lenke til kommentar

det var ikke hovedkortet nei. det er en grunn til at duron 1.3 er topp modellen av duron. kjernen takler rett og slett ikke høyere frekvens (stabilt over lengre tid med std spenning). og det gjør at denne cpuen kommer nesten nederst på en overklokkers liste.. jeg kjører selv en server med en intel celeron 766mhz cpu, denne cpuen er vanvittig overklokkingsvillig og kjører på 1200mhz på standard spenning, jeg "leder" på overclockers.com databasen med denne. har hatt den oppe på 1253mhz stabilt, dette på 1.825 volt (1.75v std).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...