Flakkmeister Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Skal jeg beholde den termiske kitten som følger med taisolen eller burde jeg fjerne det? Jeg har lurt litt på å kjøpe Artic silver men hva får jeg best kjøling av :?: Forresten kan jeg bruke Aceton for å fjerne gammel kit på prosessor? Takker på forhånd for svar! :smile: _________________ Mvh Magne. >>[email protected]<< ---------------------------------------- Yeha! 1214MHz! FAEN! For varmt! :razz: [ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2001-10-16 15:38 ] Lenke til kommentar
Colin Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Fjern den. Har aldri hørt om noen TIM (Thermal Interface Pad) som gjør store jobben. Legg på enten Arctic Silver II, eller tilogmed billig radioshack eller globalwin pasta er bedre. Er usikker på om Aceton er bra. Det er jo et fettløselig middel som fordamer relativt fort. Jeg brukte Lynol for å rense min. Pass også på å ikke skrape bunnen på ribba når du tar bort den gamle pastaen. Pål Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2001 hvor mange grader er det forskjell mellom thermal pad og globalwin pastaen da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Om du bruker lynol eller aceton spiller liten rolle, poenget er at du ikke vil ha fettrester eller noen andre rester på prosessoren eller kjøleribba. Jeg vil tippe at du kan merke inntil 5 grader forskjell på dårlig original "kjøletape" og skikkelig pålagt artic silver pasta. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2001 Takk for svar! Jeg får vel få tak i artic silver da! menhvor mye skal jeg ha på? Lenke til kommentar
Flex Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Quote: On 2001-10-16 14:51, Flakkman skrev:Takk for svar!Jeg får vel få tak i artic silver da! menhvor mye skal jeg ha på? Det enkleste svaret er : Så lite som mulig. Kjølepastaen skal fylle de ørsmå ujevnhetene i prosessoren og kjøleribben, men helst ikke noe mer. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Quote: On 2001-10-16 14:51, Flakkman skrev:Takk for svar!Jeg får vel få tak i artic silver da! menhvor mye skal jeg ha på? Bruk en myk pensel når du påfører Artic Silver'n på både prosessor-kjerna og kjøleribba. Da får du et ganske tynt lag. Plansliping anbefales! :smile: Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2001 Men andre ord så skal jeg bare "klemme" på en flekk på størrelse med et knappenålshue på midten av prosessoren? Holder dette? Har akkurat bestilt Artic Silver! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Quote: On 2001-10-16 16:45, Flakkman skrev:Men andre ord så skal jeg bare "klemme" på en flekk på størrelse med et knappenålshue på midten av prosessoren? Holder dette?Har akkurat bestilt Artic Silver! Yes! Ha på litt av gangen. Fordel det så utover. Blir det for lite så bare ha på litt mere. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2001 Takker for alle svar! Jeg er nå overbevist Skal rense prosessor/kjøler med acetol, legge på artic silver og så har jeg bestilt 2x 80*80 vifter til kabinettet! Får se om dette blir "kaldt nok" Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå