MrLuni Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Hadde et uhell med mobilen under en tur på do her i helga. Den havnet altso i dass.. Dekkes det av forsikringa? Det er en Desire det er snakk om, og så er det nå 1000kr i egenandel siden abb ikke er så gammelt. Tror dere jeg får en ny Desire tilbake? Lite vits å punge ut 1k for en gammel mobil. Evt. hvilken mobil for jeg tilbake tro? Forresten andre mobilen det skjer at mobilen får en svømmetur i do. Første mobilen overlevde tildels faktisk, ga den til X'en Endret 14. september 2011 av MrLuni Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Moderatormelding splitt Tråden er splittet ut fra "Mobilforsikring fra Chess", da denne tråden er nær ett år gammel. Vennligst start nye tråder heller enn å "bumpe" gamle etter prinsippet én tråd - én sak, ellers kan du risikere at brukere som leser tråden svarer på trådens opprinnelige spørsmål heller enn ditt, noe som leder til kaos. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Det er vel ingen andre enn deg som har vilkårene for forsikringen. Les dem, så finner du det ut. Endret 14. september 2011 av Orjanp Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hvis du ikke har idiotforsikringen som feks elkjøp opererer med er det som regel et vilkår at du ikke var helt uaktsom, feks at noen dultet borti deg og derfor havnet den i vannet. Men som han over sa, vilkårene finner du i forsikringsavtalen. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 forsikringen du har krever at du kan vise til en ytre omstendighet som årsak til ditt uhell. altså ikke dumskap, eller dobbel dumskap siden du faktisk ahr gjort dette to ganger. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Jeg brukte ikke forsikkring på den første gangen. Men uhell er det jo uansett. Finnes det smart uhell? Endret 22. september 2011 av MrLuni Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 altså jeg mente det ikke frekt:) vet ikke hvor mange ganger den forgje tlf min gikk i asfalten og mast den ut av bilen og slikt. om du bruker forsikringen til chess får du ny eller reparert tlf hvos uhellet hadde en ytre påvirkning. om du har reiseforsikring innbo kan det være dem dekker dette om det ikke var i doen hjemme. kan jo si elven påfjellet? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Andre måter jeg kan forklare dobesøket mitt på som gjør det forsikkringsmessig? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Andre måter jeg kan forklare dobesøket mitt på som gjør det forsikkringsmessig? Ved å gjøre det beveger du deg over på forsikringssvindel, og vil kunne risikere å miste hele erstatningen (dvs pynte på historien i egenskap av å oppnå en dekning du ellers ikke ville vært berettiget - uten at jeg nå tar noe stilling til kravet ditt da ) Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 å pynte på sanheten trenger ikke å være lyging. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 å pynte på sanheten trenger ikke å være lyging. Nei, men det vil være å "fremkalle en villfarelse som fører til tap", noe som er grunnvilkåret for straffbart bedrageri. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Jeg kan da vell ha skrevet en dårlig forklarelse på hva som har skjedd? "Dro på meg bukse, mobil falt ut" Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg kan da vell ha skrevet en dårlig forklarelse på hva som har skjedd? "Dro på meg bukse, mobil falt ut" I så tilfelle holder du bevisst tilbake deler av hendelsen som du må forstå at har betydning for vurderingen. Da fremkaller du en villfarelse. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 (endret) ser ut som en villfarelse du... Endret 26. september 2011 av MrLuni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå