Gå til innhold

Behov for lån uten sikkerhet

Icenor

Anbefalte innlegg

Hei

Etter nyttår skal jeg tiltre i en ny stilling hos en ny arbeidsgiver. Men i forbindelse med den ansettelsen kommer jeg til å ha en del utgifter som jeg må finansiere selv. De forventede utgiftene kan beløpe seg på opptil 250.000 kr. Jeg er i arbeid i dag og kommer til å fortsette der frem til jeg starter hos den nye arbeidsgiveren. Basert på inntekten min forventer jeg å kunne klare å spare opp kanskje 50.000 kr frem til da.

Isåfall blir jeg sittende igjen med opptil 200.000 kr jeg håpet å kunne få finansiert igjennom et lån. Jeg er nylig ferdig med studiet mitt og kommer til å starte nedbetalingen av studielånet (157.000 kr) like før jeg starter i den nye jobben. Jeg forventer å kunne bruke ca. 10.000 kr i måneden på å betjene lånene, dvs. etter at studielånet er betalt så har jeg ca. 8.800 kr igjen å bruke på det resterende lånet.

Jeg har ingen verdier knyttet opp i bolig, annet enn en bil (markedsverdi ca. 25.000 kr) og er derfor noe avhengig av å kunne få tatt opp lånet uten sikkerhet. Det er kanskje mulig for meg å få en kausjonist, men jeg hadde foretrukket å klare dette selv.

Jeg har i dag en bruttoinntekt på mellom 30-36.000 kr og kommer til å tjene minst like mye hos min nye arbeidsgiver.

Tror dere at dette er gjennomførbart? Tror dere at det er en bank der ute som er villig til å gi meg et lån på disse vilkårene? Er det noen som kan foreslå en bank jeg bør kontakte. Om noen har noen kommentarer på dette så vil jeg gjerne høre om dette f.eks. er økonomisk uforsvarlig.

Takk på forhånd for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 10% rente og nedbetaling slik du forespeiler vil denne moroa koste deg minst 30k. Har du mulighet til å få foreldre eller andre til å stille som kausjonist er gevinsten ved dette potensielt tilsvarende stor. Hvor mye er stoltheten verdt? Alt annet enn billig, men selvsagt opp til deg å avgjøre om det er verdt det.

Høres spesielt ut at du skal betale 250k for å få begynne i en jobb – uavhengig av om dette er påkrevde kurs, flyttekostnader eller annet.

Lenke til kommentar

Hør med en lånemegler. De har som oftest peiling på hva som er mulig og ikke hos de forskjellige tilbyderene av lån uten sikkerhet:

Hos Centum kan du søke lån opp til 350.000 uten sikkerhet. De låner ikke ut pengene selv, men hjelper gratis med å finne lån for kundene sine. Kjenner et par som har brukt lånemegler og det funket visst bedre enn titalls telefoner til alle banken selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...